Blog

>> SzervizFöZso // Alfa GT 1,9 JTD // 2016-05-06

Mivel sajnos a küszöbök az èn szegèny Alfimon is agyon nyomkoddtak a szerelő"urak "ezert a küszöbõket kicsereltettem es az egesz aljàt alvazvèdöztettem.Golyalabak kiszedve kitisztotva, es alatta is alvazvedözve!
2015.11.

 
>> SzervizFöZso // Alfa GT 1,9 JTD // 2016-05-06

2015.06.01.olajcsere(Selenia 5w-40 )szűrő es minden ami kell.180595 km

 
>> Tuning és extraBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2016-05-06

Zender LeMans 16"
Van rajta javítani való ès mèg fel kell gumizni de vèrgreeee meg van.
Limited 500 gyàri felnije volt ès ezzel àlmodtam meg az autóm. Teljes a zender szett :)

 
>> AutóápolásPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2016-05-06

Tervbe volt már véve a bőrgarnitúra leápolása, csak eddig nem jutottam el a megvalósításig!
A héten rendeltem az Autoglym-től egy bőrtisztítót és egy bőrápolót!Szerintem nagyon jó cucc mind a kettő, nagyon szép lett a bőr és még a fogása is sokkal kellemesebb!!!
A következő ápolás nyàron...

>> EseményJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2016-05-06

Elmaradt esemenyek röviden. Km àllás 76200.

- km állas 71 ezer km: komplett multiair einheit cserélve( 75 % kulanz). Komplett Vezérlés csere,vákumpumpa cserélve.
-Kötelezö szervizek és Olaj cserék 10 ezer km ként Csörinél megtörténtek .

 
>> Tuning és extraJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2016-05-06

Tovabbi szigetelés,padlòlemez beburkolva. Bekerult még egy külön erösítö a mélyladànak (RAINBOW DREAM1). Mostmár a két hatsò hangszorò is erösitöröl megy. :)

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-05-06

Régen volt az autó nagy szervizen, pár dolog kijött rajta, volt mit csinálni. Először is olajcsere történt, természetesen szűrővel. Eddig Selénia volt benne, de rábeszéltek, hogy próbáljak ki másik olajat. Sok jót hallottam róla, remélem nekem is beválik, így Motul X-Clean 5W40 olaj került a helyére. Az utóbbi időben kb 1 literrel felment a fogyasztás, ennek az okát is meg kellett keresni. Főleg termosztátra gyanakodtam, mert meg sem közelítette a 90 fokot a hűtővíz. Még a gyári volt benne, kapott új Behr termosztátot. A légszűrő csövénél is volt némi probléma, illetve a katalizátor és turbo találkozásánál is kifújt a rendszer, ezek is rendbe lettek téve, valamint új légszűrő is került az autóba. Cserélve lett még 2 db hosszbordás szíj és a főtengely szíjtárcsa, mert iszonyatosan csörömpölt már. Az izzítógyertya visszajelzője évek óta villogott, és nem segített rajta az sem, amikor ki lettek cserélve a gyertyák. Kábel probléma volt, ez is rendben van most már. A műtét Zé. műhelyében lett végrehajtva. Nagyjából ennyi történt, viszont jövő hónapban folytatás következik, mert a klímakompresszornak is csúnya hangja van, és úgy tűnik, hogy engem is utolér a kettőstömegű lendkerék cseréje. Eddig megúsztam, de tudtam, hogy lassan várható.

Valamint ma elvitték az airride maradék részeit. A 4 gátló volt már csak nálam, egy másik 156 SW-be fog kerülni. Jó áron jutottam az egész szetthez és sikerült is eladni úgy, hogy szinte nullszaldósan szálltam ki belőle. Bár nem egyben ment el, hanem megbontva, lényeg, hogy kipróbáltam, és elmondhatom, hogy Magyarországon az első levegős 156-os az enyém volt. :-)

>> SzervizBazijoee // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2016-05-05

3 garnitúra fékbetét után (Nagy respect DZ-éknek) rá kellett jönnünk, hogy a tárcsa miatt nyikorog a fék, a betétek annyiban járulnak hozzá, hogy a keményebb sokkal jobban, mint a puhább. Én arra gondolok, hogy a Brembo feladta, noha vastagságra még jó lett volna, azt gondolom annyira átalakult az anyagszerkezete, annyira megkeményedett, hogy már nem tudta hang nélkül tenni a dolgát.
Jelenleg egy vadi új Bosch tárcsa és új Valeo betétek vannak, (Ez volt a 3 közül a legpuhább, vagyis leghalkabb) nem is mondok inkább semmit, 1 hét múlva majd szerintem már lehet érdemben nyilatkozni a jóságáról.
A vízhőfok - ventilátor kombó rendesen megtréfált, nem vagyok hozzászokva, hogy a vízhőmérő a teljes valóságot mutatja.
Így viszont, mivel 1. Nem tudtam, hogy a 90 utáni vonás a 100 fok, nem a 110, megijedtem, hogy a venti első fokozata nem megy. Noha a tesztek szerint rendben volt, cseréltem 2 előtét ellenállást, 1 termosztát hőhőfok jeladót felslegesen, mire rájöttem, hogy ez a sztenderd működés (AC nélkül 94-nél első fokozat 98-nál második, AC-vel 88-nál első) kb 15E pénz "kuka". Legalább újak :)
Viszont továbbra is szívás a kormolás. EGR és légtömegmérő csere után sem javult érdemben a fogyasztás, gyári adathoz képest +1l ,bár mintha dinamikusabb lenne. Viszont első odalépésnél rendes felhő a válasz, a következőnél már szinte semmi. Erős a gyanúm, hogy az egész rendszer tiszta korom, és hona megpróbáltam az autópályás "kikormolást" zéró eredménye lett. Az az érzésem a tényleg haldoklás határán levő légtömegmérő és a "megtalpalt" egr (az előző tulaj kedves ajándékai) rendesen bekoszolták a rendszert. Végig kéne pucoválni az egészet a tanktól a hengerekig....

 
>> AutóápolásKócosw // Alfa 159 2.4 JTDm Q-Tronic TI SW // 2016-05-05

Mivel az autó állapotára jellemzően a gyári szőnyegek is megvannak egy aproságtol eltekintve top állapotban.A vezető oldalon sajna a sarok kikoptatta egy helyen ami a vásárlás óta zavart.Ma egy donor és Ács Csaba ménfőcsanaki kárpitos segítségével megoldásra került a probléma.még egy tisztítás hamarosan és mint az új.
A csomagtérben a behajolt pótkeréktakarót is kimerevítettem alulról farostlemezzel,úh. Lehet pakolni.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2016-05-05

Sikerült egy jóárasított taposóba belefutnom,kiis használtam a lehetőséget.Teljes az aluszett.Bódogság van.