Blog
Végre ma indul a rosso GTV a nagy megmérettetésre.
A rendberakásról az írás később születik, sajnos az elmúlt 2 hónap terhelt volt, mind munka, mind hobbi autó felújítás tekintetében.
Röviden 80%-ban készvannak a tervezett feladatok, az állapota nem okozott csalódást. De izgalommal várom az úton mit mutat majd:)!
Futott Km: 2!
A téli hidegre való tekintettel és az örökös pénzt az autóba ölhetnékem miatt vettem külföldről ülésfűtés szettet mindkét első ülésre. A gyári ülésfűtés csatlakozó kábele a kézifék alatti műanyag alatt volt, így a bekötés pofonegyszerű volt. Az ülést kiszedni 20 perc, huzat nem teljes megbontása és visszarögzítése 1 / 1,5 óra. Nekem így összesen 5 óra szerelést igényelt, de megérte! :)
Hibakódolvasás nem mutatott semmi hibát, vezetékek átnézése, szigetelése, ahol kellett, stb.
Valós 159.000km-rel megvettem és átvettem 2015. november 20-án a JTD 8V Sportwagont. Az autó eredetileg osztrák volt, megkímélt állapotban, sportfutóművel ellátva. A megvételkor szervizeltem (Olaj - Liqui Molly - , olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő - ez mind Sofima, Vezérlésszett - Dayco -, vízpumpa - SKF - (ennek cseréje 171.000-nél történt meg)) Ezt követően a mai napig mentem vele 15.000km-t. Ezidő alatt 10.000-nél olajcsere történt, meg egy jobb oldali külső féltengely csukló csere (Lemförder). Fogyasztásom 5-6 liter közé tehető, rendkívül dinamikus annak ellenére, hogy csak a 115 lovas verzióról beszélünk. Imádom minden percét a vezetésnek. Élménydús :)
Pár dolgot leszögeznék mindjárt az elején.Az autómon nem lóg semmi a futóműben.Nem kopog semmi,a szilentek sem málnak.Páran vezették akik szerelték,mindenkinek az a véleménye,hogy kimondottan feszes stabil autó.Volt viszont egy idegesítő dolog.Mégpedig a nyűszögés elől,hátul.Meguntam hallgatni,viszont nem akarok felesleges 10 ezreket kidobálni szilentekre.Vettem hát egy flakon szilikon olajat.Állaga leginkább a mézre hasonlít.Kellően folyik,de le nem cseppen,inkább nyúlik.Hátul fentröl jött a hang.Sok töprengés után leesett a tantusz.A lengéscsillapító toronyszilentje lesz a ludas.Kivettem a csomagtér kárpitot,és rögtön tudtam,hogy jó a gyanú.Bizony ez olyan száraz mint a szahara.A legkisebb mozdításra is nyüszög.Szépen körbecsurgattam,és mehetett is vissza a kárpit.Elöl levettem a kereket.Némi töprengés után úgy döntöttem nem bontok tovább,hanem becsurgatok mindenhova.Fogtam egy fecskendőt,húztam rá egy 10 centis benzin csövet,és adtam vele az összes szilentnek.Különös gondal ott ahol fém érintkezik gumival.A két oldal meg volt fél óra alatt.Mentem egy próbakört.Kerestem egy kimondottan rossz utat(nem volt nehéz) és füleltem.Azt kell mondjam szuper lett.Semmi nyüszögés a futómű felöl.Koppanás az elcsendesült futóműben sem hallható.Csak az utastér zajai hallatszanak,amit viszont elnézek egy 10 éves autónak.

https://vimeo.com/160505754 Ilyen hangja van az autómnak múlt hét vasárnap óta. Ezert több szerelővel is egyeztetve a turbóra gondoltunk, szombaton kicseréltük, viszont a hang megmaradt, (a turbóm jó, nem lóg) fórumon a cártársak főleg droberto segítségével a kipufogó leömlőnél lévő tőcsavar törésre tippelünk vagy a tömítéssel van valami szóval most a heten ha szerencsém lesz beférek a szerelőmhöz aztán szét borítjuk... Tegnap a csomagtér ajtó teleszkópom is össze fosta magát úgyhogy az is kuka, kelleni fog meg egy jobb első lengőkar és egy bal hátsó is mert kb 2 hete azok is elkezdtek nyekeregni. Egyébként a jobb első lengőkarban 9 ezer km van fasza trw... Olajat is lecseréltük természetesen a turbó csere miatt, abban is 9 ezer km volt szóval az meg aktuális is volt, remélem ennél a melónál megtudjuk menteni az olajat 20 km van benne, több nem is lesz mert addig nem is akarom használni amíg nem készül el...
