Blog

>> AutóápolásHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-04-02

Mivel már 4 hónapja megvan, így eljött az ideje a bőrápolásnak. Elsőnek meg lett tisztítva az egész, utána kapott egy ápoló balzsamot. A kényes részeknél a végén kapott egy plusz ápolást, amit kézzel masszíroztam bele. Ahogy szívta be a bőr a balzsamot úgy változott a színe szép fényesről, mattra. Ez így is jó, mert a jól ápolt bőrnek matt színe kell hogy legyen, és nem fényes.

 
>> EseményRoli147 // Alfa 156 SW // 2016-04-02

Április 1-én este 6-ra elmentem dolgozni az Audi-gyárba. Jó idő - jó hangulat párosítással úgy éreztem nem érhet el április alattomos tréfája. Tévesen...április 2-án reggel 6-kor egyszer csak nem akart indulni a JTD. Gyorsan segítségemre érkezett egy győri szerelő, akiről többször hallottam már - csupa jót - és megkocogtatta az EGR-t. Hopp! Beindult... öröm, megnyugvás volt hallani azt a ketyegő dízel hangot. Kuplung felengedésekor újra leállt... elektromos csati le, pöcc-röff! Áthidaló megoldásnak tökéletes. Valószínűleg kitisztítom az EGR-t és újra megpróbálom aktívan használni, de előfordulhat hogy megveszem hozzá az újat! Egyelőre a ledugózásnál döntök.

 
>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-04-01

Textar fék került a régi kopott hátsó fék helyére. Lassan kézifékkötél csere is szükséges lesz. Elég ramaty....mondjuk nem használom. :D

Muszáj volt vennem egy munkahenger visszanyomó szerszámot, mert a 156/147-nél bevált pillanatszorítós visszanyomás már nem működött.

>> EgyébSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-11-12

Új téli garnitúrát kapott a vas Sunny Wintermax NW211 XL 225/50 R17 méretben.

>> Szervizbrain // Alfa Brera/Spider 2.4 JTD // 2016-04-02

ismet egy-ket aprosagot javitunk, ami zavar
-joboldali ablak huzatos volt kicsit, allitottunk rajta
-jobb hatso kerek csikorgott lassu temponal, mint kiderult beszorult valami
-ulesemhez vegre berendeltunk az uj bowdent
-reggelente neha kicsit kohogve indul es feher fustot nyom ki magabol, egyik porlasztot kell felujitani

 
>> SzervizE155 // Alfa 155 1.6 16V Twin Spark // 2016-04-02

Szét volt rohadva a középdob, ezért ki lett vágva, és a helyére egy cső lett téve. Hátul gyári dob van, így nem hangos, de mély. :)

 

Ma hoztam el az Alfát a negyedik szervízéről, amelynek során ki lettek cserélve a szelepszár szimeringek és az első kerékcsapágyak. Az elsőre azért volt szükség, mert indokolatlanul sok olajat csipegetett be, a másikra azért, mert elég hangos búgó hang hallatszott előről.
A búgó hang eltűnt, de az olaj fogyás ellenőrzésére kell pár száz kilóméter :). Ami biztos, hogy a 2.0-s motor hangja szebb lett, és szerintem jobban is húz :).

Szelepfedél tömítés: 10320 Ft
Szelepszár szimeringek: 3759 Ft
Vezérműtengely szimeringek: 1071 Ft és 2130 Ft
Első kerékcsapágyak: 69440 Ft
2l Selenia (csak a biztonság kedvéért): 7110

Kezd végre műszakilag teljesen összeállni az Alfa, de még mindig van mit javítgatni rajta. Következő szervíznél az első stabilizátor rudakat kell kicserélni, mert kopognak, valamint a kormányműből minimálisan szivárog az olaj.

>> Autóápolássparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-04-01

224.000km

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-04-01

Jobb első ajtó szétbombázva, kilincs le cserélve, a zár nem zárt, zár szét szedve kulcshoz igazítva a szét reszelt lamellák kicserélve, a nyitó szerkezet megigazítva bezsírozva, be olajozva. Bolhák pótólva öszze rakva

 

A motorvezérlő elektronikám beadta az unalmast nagy örömömre. Sajnos nem indult az autó, vagy ha indult is az ecu pár másodperc után leállította a motort, a motor kontroll lámpa pedig kigyulladt. Az ABS hibát illetve a kormányszögjeladó hibát is jelezte.
Számítógéppel nem kommunikált, a szerelőm az ecu cseréjével oldotta meg a problémát. A motorvezérlőt a tatai bontóból sikerült beszerezni. Immoval együtt lett betanítva az autóhoz, a kulcsom maradt a régi.
Remélem többet ilyen problémám nem lesz az autóval.
Km állása: 219000 km