Blog
Végre jó idő és az időm is engedte,hogy felkerüljenek a nyári TI gurulók:).
Idén nagy örömömre nem kellett egy felnit se görgőzni.
A féknyergek újra lettek festve, 2 év után ideje volt.
Km állasa: 219187






Januárban csináltattam gyári méretpontos plüss szőnyegeket, amik a mai nap egy nagytakarítás után kerültek az autóba.
Anyaga Plüss
156 TI felirat van hímezve mindegyik szőnyegbe :)



Helló mindenki.
Ott hagytuk abba hogy 205ló megvan, futóművel foglalkozni kéne. Kimentem meghajtani a kicsikét, 2 éjszaka a 2. éjszaka lehullott a váltó. Innen is köszönet Adriánnak aki küldött nekem egy váltót jó áron. Szóval pacsi. Váltó bekerült Cz Gabi műhelyébe. Addig rágtam a fülét míg levették a váltót Szilveszterrel.
Váltó lent, akkor kuplunggal is kéne kezdeni. Elvittem a Stefan Z. Racingbe Szabik mesterhez, aki gyártott egy 6 ágú szintercsillagot, illetve húzott a szerkezeten.
Ja igen. Miközben levettük a futóművet kiderült hogy az alsó lengőkarok olyan gatya állapotban vannak hogy levétel közben kiszakadt a szillent. Na mindegy akkor teljes futómű renoválás, de akkor már csak kéne gátló meg rugó. Kiautóztam szlovákiába Csáky Jan-hoz, aki megdobott egy alig használt allítható magasságú TA futóművel. Köszi Neked is ;)
Ezen kívül, Alsó-felső lengőkarok csere TRW, stabpálcák csere trw, axiálok csere TRW. Jah igen stabrúd szilent is cs.
Közben kiderült hogy kéne egy nagyobb rail szenzor, mert a nagynyomású tudna többet, a szenzor a kicsi. Itt köszi a Sófalvi Gergőnek hogy autocadbe megrajzolta a skiccemet, és le tudtuk gyártatni CNC-ssel az adaptert, amivel a 8V rail csövébe be lehet csavarni a 16v railszenzorát (8v 1500bar, 16v 1800bar)
Eladtam a 18"-os felniket, és elkezdtem keresgélni hogy mégis mit kéne rátenni az autóra. Mankynak köszönhetően lett 4db 16"-os gyári guriga, ezeket majd matt feketére fényeztetem hogy annyira ne tűnjön fel hogy kicsi. Ezek Westlake Sport RS semi-slick gumikat kapnak hogy a tapadás is meglegyen ;)
Egyelőre ennyi, remélem semmit se hagytam ki. Féltengelyek jönnek az újak de még nem érkeztek meg, illetve majd ha elkezdjük összerakni az autót akkor úgyis írok hogy mi a helyzet. Olajhűtő még tervben, illetve turbó szabalyzás biztos hogy át lesz alakítva nyomásos labdára.




Már a harmadik különböző típusú LED-es izzót próbálom ki a rendszámtábla világításában, de valamiért mindegyik néhány hét után elkezdett villogni. Mindent többször átnéztem, de kontakthibát nem találtam.. Az izzókban több LED is van, amelyek közül több is meghibásodott.. Meguntam, hogy néhány hetente cserélnem kell, ezért más megoldáson gondolkodtam. Párom autójában fél éve használok LED szalagot hasonló igénybevétellel és ott még nem volt hiba. A LED szalagokat 3-as egységenként lehet darabolni. A egy-egy nyáklemezre ragasztottam majd beforrasztottam. A nyák lemez hosszabb, mint a a szalag, így bedugható a foglalatba. Kíváncsi leszek a tartósságra.

Bár át lett vizsgálva az autó, egy apróság kimaradt. A kézifék kötél. Persze pénteken a legnagyobb rohanásban parkolás közben ugrott szét. Első körben szakadásra gondoltam, de aztán felemelve láttuk, hogy csak szétugrott, mert nem volt kellően meghúzva a csavar. Azonban olyan rozsdás és elhasználódott volt, hogy inkább a csere mellett döntöttem. Így most egy darabig ezzel nem kell foglalkozni. Nagyon köszönöm Ferkének, hogy szombaton is dolgozott egy kicsit :)
Az autót 16-os speedline felnikkel vettem,téli gumival.Adva volt a probléma,hogy kellenek nyári papucsok.Volt pár gondolatom.Veszek nyári gumit és szereltetem mindíg.Mondták,hogy ez nem egészen egészséges dolog a guminak.Így lett két variáció.Veszek egy acélfelni szettet dísztárcsával.Erre átrakatom a téli gumikat,a nyári meg megy az alura.Másik,hogy veszek még egy garnitúra alut a nyárinak,a téli meg marad így ahogy van.Körbe is néztem gyorsan a neten.Számolgattam,és úgy döntöttem még egy garnitúra alum lesz:)Megtetszett a telediál.Körbetelefonáltam a potenciális eladókat.Közben megkérdeztem egy pár más tipusú aluszett árát is.Hát olcsóbban nem nagyon találtam elfogadható garnitúrát.Így gyulárol egy cartárstol megvettem a teledialokat.Pár apró sérülés van rajtuk a csavaroknál,de ezzel együtt tudok élni.Csináltam is gyorsan egy tárolót az éppen nem használt szettnek.Meg ha már így rá értem a tükörtartó konzolokat is átfujtam a gumi spray maradékával.Ez is régóta szurta már a szemem,hogy megfakult.A maradék épp elég lett rá.2 óra volt a mutatvány le és felszereléssel együtt.Most igazi mély matt fekete színe van.


Nos a hét elején sikerült betörnöm a telefonom kijelzőjét,aztán megbírságoltak forgalomtól elzárt területen való áthajtád miatt, végül ma eldurrant a szervóolaj csövem. No comment.
Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D

