Blog
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v 150le // 2008/10hó
Megvettem az autót: 2016.03.03.
151.000km | Vezetett szervízkönyv
az előző tulaj 147.000km-nél csináltatott márka szervízben vezérés cserét.
2016.03.12. EGR lefalazása --> Hibakód
-
2016.03.14. EGR kiütése az ecuból, és kapott egy PROGRAMOT is Mankytól ami körülbelül 186le és 380NM lett.
Összeg: 40.000ft
2016.04.07.
Kicsit befogott a bal hátsó fék... Cicergett.. Kitakarította a szerelő, megnézte a kéziféket.. Minden rendben lett.
Összeg: 3000ft
2016 május.
156970km
karbantartások:
-turbó szívó cső 15000ft
-motor kitámasztó: 5200ft
-olajszűrő 2500ft
-ü.anyag szűrő 8500ft
-XADO olaj 13750ft
2016 július 5.
160500km
-Turbó hibridelése (felújítás, nagyobb lapátokkal és tengellyel)
-Turbónyomás mérő óra
-olajcsere (xado)
-olajszűrő
-levegőszűrő
végsszeg: 200.000ft - munkadíjal
-chip hozzá írása 20.000ft
2016. Augusztus 20.
kapott egy GTA felni szettet 150.000ft
2016 Szeptember 27.
167500km
Váltó olaj csere
-Tulela technyx 75w85 kb. 6000ft
-Xado EX120 revitalizáló 8ml 2500Ft
2016 November 15.
169768km
Új akku
Banner Power Bull 72Ah. 660A indítóval. 24900ft
Bontott izzító relé 12500ft postával
2016 November 17.
169790km
új Izzítógyertya 2db bosch
3-as, 4-es hengernél 8000ft
2016.12.14.
170760,km
olajcsere Xado
szűrők: Levegő, gázolaj, pollen - 30.000ft
2017.Március 24.
171.968km
Kuplung, kettőstömegű (kevlározva, erősítve), kinyomó csapágy, kuplung fő munkahenger,
2db alsó lengőkar, jobbos stab pálca, első fúrt-mart tárcsa+betét, hátul fékbetét.
kb. 400.000ft
2017. Május 5.
175.271km
Csak szimplán a km óraállás :)
2017 ősz-Tél
Bal féltengely csukló + felső lengőkar
~70.000
MOTUL olajcsere, Gázolajszűrő
~15.000
Szervóolaj hűtő javítása (kőfelverődéstől ki lyukadt)
~5000
Ablaktörlő motor megállt, javítva
~5000
2018.Jan.17
KM óra állás 188.500
2018.Márc. 20
Váltó felújítás 80.000ft
munkadíj+olaj 40.000ft
km: 190.000
2018. április 27.
pollenszűrő 3500ft
km 192.000
Amikor a szülőknél vagyunk akkor a szabadban szokott éjszakázni az autó. A tél folyamán arra lettem figyelmes mikor hidegen beindítom zörög a váltó felől valami. Mikor benyomom a kuplungot akkor abba hagyta ha kiengedtem akkor újra zörgött. Ez a jelenség kb 1 percig tart utána viszont elhallgat és nem is jön elő. Érdekes csak a hidegben csinálta. Arra gondoltam adok neki egy esélyt cserélek benne olajat és teszek bele adalékot. Az én szerelőm azt mondta, hogy nem kell benne olajat cserélni mivel úgy van kifejlesztve hogy ne kelljen foglalkozni vele. Én csak adok egy esélyt hátha ez segít. Ő azt mondta a zörgésre lehet hogy a kinyomócsapágy, mivel nincs rajta terhelés és azért zörög. Ezek csak tippek azért csak lecserélem, rontani nem fogok rajta. Meg vettem az olajat és prolong adalékot. Le kell venni a motorvédő műanyagot és az váltóhoz kell 8-as és 10-es imbuszkulcs. A hozzá férhetőség miatt kivettem az akkut illetve az akkutartót. Így könnyebb volt a felöntőcsavarhoz férni. Kb 1 órás művelet volt. A "fáradt olaj" egy kicsit sötétebb volt mint az új olaj úgy hogy tuti hogy jobb lesz a váltónak az új olaj. Már csak egy két hűvösebb reggel kell hogy meggyőződjek bevált-e vagy sem.




7 év és 200.000 együtt töltött kilométer után ez a nap is eljött. Ég Veled szeretett 156-om. Öröm volt Veled minden együtt eltöltött méter az úton. Vigyázz az új családodra, ahogy ránk is vigyáztál mindig. Úgy érzem, hogy jó helyre kerültél.
Ég Veled 156, viszlát Alfa Romeo.

118.000km
Olajcsere - Selenia WR Pure Energy 5w30
Olajszűrő - Sofima
Légszűrő - Sofima
Pollenszűrő - Sofima
Szervóolaj és váltóolaj: Tutela Car Matryx GL-4 75w80
A szervo és a váltó is kapott Xado adalékot. Hidegen a váltáshoz még mindig férfi kéz kell, de melegen már sokkal könnyebben jár.
Köszönet az Alfa Szamosinak!
Felrakattam a nyári kerekeket,gumikat és a sok futóműalkatrész cseréje után megejtettem egy futómű beállítást is. Gumiszerelés 10K , futóműállítás 10K.


Dobott egy hiba kódot a ECU.
3 hengerben gyújtás kimaradás...
Gyertyák ennyit bírtak.
Champion gyertyaszett: 13900FT
Km állás:161460
50000km múlva újra csere :)


Szokásos olaj csere.
Xado SL/CI-4 10W-40 5L ---9 825ft
Mann olajszürő-----2437ft
Ufi légszürő----------2983ft
Support:3K
KM állás: 161444
Kiégett a jobb oldali tompított H7-es elöl (OSRAM Cool Blue Intense).
Kicserélve OSRAM Nightbreaker Unlimited tipusúra.


Legnagyobb dugoban nagy csorges majd fust.elment a hosszbordas szij valamelyik vezeto megallt.hazatrelerezes szerviz majd 2nap es ujra gurul
Sikerült szereznem levélfogó rácsot. Régi eléggé viseltes volt, patentok hiányoztak, el volt vetemedve a műanyag, nem feküdt fel rendesen a szélvédőre stb... Az újat lefújtam feketére, és a kettő levélfogóból össze raktam a patentokat, így már mindenhova került. Nem tökéletes, de jobb mint volt! Remélhetőleg nem lesz medence az autóban a következő nagyobb esőzésnél :)



