Blog
Szóval a gumi. Na az nem egy egyszerű feladat, amit aztán egész egyszerűen sikerült megoldanom. Az elmúlt három hétben legalább 50 gumitesztet elolvastam, fórumokat bújtam, számoltam, agyaltam. Az autó teljesítményéhez mérten valamilyen jobb gumit akartam venni az úgynevezett prémium márkák közül. Persze ezek nem is olcsók. De ahogy olvastam és gondolkodtam mindig vissza jutottam a Kumho-hoz. A 145-ön kétféle méretben is volt Kumho gumi, Apum Lybráján most is az van. Mindkettőnk nagyon meg volt velük elégedve. Az ára meg kedvezőbb, mint a nagy márkáké.
Szóval a sok gondolkodás után ma megrendeltem őket:
Gumi: Kumho KU31 ECSTA SPT XL (erősített oldalfal) W (270 km/h-ig)
Méret: 215/45 r17
Szerintem jók lesznek, ha az eddigi saját tapasztalatokat veszem figyelembe. Majd referálok, ha már lesznek új tapasztalatok.

Január 19-én nekiálltam feltérképezni az autót, meg a futóművet, hogy miket kell cserélni rajta. Mint korábban írtam a futómű felől nem hallatszott semmi kopogó hang, de mivel nagyon rozsdás volt úgy döntöttem kicserélem mind. Majd megyünk műszakira és azt látják, hogy milyen szép állapotban van:).
Az elejére rendeltem új:
féktárcsát, betétet 284mm (Ate)UpDate.(Sajna tegnap kiderult,hogy nem eredeti Ate amit felraktam😂)
lengőkart, kormány
kormányösszekötőt (QH)
stabilizátor külső összekötőt (ezek Qh)
a lengéscsillapítóra porvédőt (Ricambi)
fékcsövet (Trw)
féltengely gumiharang (Skf)
Fékfelújító készlet első,hátsó ( a hátsóval volt egy kis méretbeli külömbség az első rendelésnél a 41mm helyett 46mm volt a külső méret végül az Autofrené jó lett )
Sajna 19-én este Salzburgba volt egy kis balesetem, ami miatt belassultam a munkálatokkal. Közben beszéltem telefonon(csak lemerült közbe a telefonja), illetve írtam üzit egy cartásunknak, aki itt a környéken javít autókat, de azóta se válaszolt. Így nekiálltam, hogy amit tudok azt megcsinálom magamnak a többit meg otthon egy jó Alfa szerelővel megcsináltatom. Hogy mikor az még nagy kérdés, de az Alfacityire szeretném ha meglenne.
Az elejével lassan készen leszek, mindenhol lepucoltam a rozsdát amennyire tudtam és vettem Würth-ös rozsdaátalakítót azzal átkentem majd száradás után alvázvédő waxal lefújtam. Kivettem a lengéscsillapítókat a gumiharang csere előtt, ezeket is lepucoltam. Szintén rozsdaátalakítóval kentem be, meg a toronycsapágy tányérokat vagy nem is tudom pontosan hogy hívják, A bal oldali kicsit karcosan járt így azt kifújattam levegővel és nyomtam közé csapágy zsírt, most szépen jár. Pedig a cserén gondolkodtam csak így egybe nem találtam. Jobb oldalt a féltengely belső gumiharang kiszakadt,erre vettem Skf-et és kicseréltem. A csukló részet lepucoltam,de jó állapotban volt így azt nem cseréltem, újra bezsíroztam azt mehetett minden a helyére. A féknyergeket felcsiszoltam és kicseréltem a gumi tömitést meg a karmantyút is majd rozsdagátló alapozóval lefújtam,azután szép pirosra lefújtam féknyereg festékkel.
Január 18-án délelőtt kivonattam a forgalomból Romeót ahogy megbeszéltem az eladóval. Amíg nem leszek kész a felújításokkal addig nem jelentem be.
Feltétlenül szerettem volna 17-es felniket a 156-ra. Szerintem ez a méret áll neki a legjobban. Választani azonban nagyon nem egyszerű. Rengeteget nézelődtem, kutattam, aztán arra jutottam, hogy a teledial-nál nincs egyszerűen szebb. Ugye most is az van rajta, de 16"-os. A 156-hoz 17"-ban csak a GTA-nak volt teledial felnije, de az a GTA-nak áll jól, a "sima" 156-on nekem annyira nem tetszik. Igen ám, de a GTV-hez volt 17"-os teledial (ET 30,5 ; 7,5Jx17H2)! Ugyanaz, mint a 156 16"-osa, csak eggyel nagyobb. Utánajártam tehát: az osztókör azonos, 5*98, az agyméret azonos, az ET szám az, ami eltér a 156 gyári 17"-os felnijeitől: ET 40,5 a 156-osé és ET 30,5 a GTV-jé. Ez a gyakorlatban két dolgot jelent - 1. kicsit kijjebb lesznek a kerekek, tehát szélesebbnek fog mutatni a kocsin. 2. hosszabb csavarok is kellenek hozzá, mert a gyáriak rövidek ilyen ET számhoz. A csavar dolog megoldható, az hogy szélesebb, meg külön jól mutat. :)
Megtörtént tehát az elhatározás, már csak találni kell ilyen felnit. Naja, itt jött a neheze. Bújtam a netet, de egyszerűen nincs. Külföldi oldalakat is néztem, az E-bay-en találtam, de egyrészt horror áron, másrészt a szállítás is drága lett volna. Már-már kezdtem lemondani róla, hogy találok bármikor is ilyen felnit. Elkezdtem másfelé nézelődni - tetszett még a 17"-es TI felni (bár ebből elég sok van, kicsit már tucat) és a 17'-es Selespeed felni is - az lett is volna jó áron, bár erősen felújítandó állapotban.
És akkor egyszer csak szembe jött velem az autoalkatreszek.hu-n egy garnitúra 17"-es teledial. Nem is hittem a szememnek, ráadásul igen szép állapotban és értelmes áron. Ekkor persze jött a kisördög, hogy nem lesz jó, az ET és egyébként is nem a 156 gyári felnije, stb. De megnéztem még egyszer a képeket és eldőlt. Másnap hívtam az eladót és gyorsan meg is egyeztünk. Nagyon rendes volt, még a Budapestig való szállítást is elvállalta.
Most már csak csavarok kellenek - konzultáltam Sparco cartárssal, akinek ilyen felnik vannak a 156 SW-jén, lemérte nekem a csavarok hosszát. Ezek alapján 12*1,25x32 mm-es csavarok kellenek.
No meg gumi - de az majd egy másik bejegyzés lesz.

Katalógus szerint 150ezret bír a gyári vezérműszíj, na ezt nem várjuk meg. Csere.
Legyen Bosch, meg a görgők is. És ha már lúd, legyen kövér, 4 új féktárcsa, hozzá fékbetétek. Mind Textar. Szeged -Kovács autótól.
Az Unix most kivételesen csessze meg, megint egy számelírás, a 16V -hez való vízpumpát adtak, úgyhogy az nem lett kicserélve most.
141.000Km
Munkahelyem a Mátrában, Alfa 2 nap állás után, amióta nálam van, most először nem indul be. 2-3 röffenés, leáll.
Laptop elő, multiecuscan, semmi hiba :-(
Telefon szerelőnek, mondom a jelenséget. javaslata kisnyomású cső meglazítás. Jön a nafta. Nagynyomású cső meglazít, pláne jön az anyag.
Amit tudtam, hogy gyanús volt már a 4 es henger, 5 feletti résolaj korrekciót mutatott amíg működött. Úgyhogy busszal haza pestre, kulcsot közben leadtam a szerelőnél. Amire visszajövök pár nap múlva, átvitette trélerrel magához a műhelybe a kocsimat és kezembe adja a 4 injektort. Irány Eger, Bosch szakszervíz. Ott 2-t hibátlannak látnak, egyet kicsit rossznak, egyet teljesen rossznak. Brutto 115.000Ft a felújítás. Bátor..... Ebbe az árba már nem fért bele 2-2db műa kupak. (nem ajánlott Bosch szervíz)
Viszem a 4db injektort a szerelőnek, akinek közben gipszben a keze. Izomszakadás. Így a fia szereli vissza őket. A motor nem indul.
Elő a laptop, blogok olvasása. Gyanú a nagynyomású szivattyú nyomásszabályzójára terelődik. Ezt már én szerelem ki, majd vissza féktisztítós mosás után. Ő volt a hunyó, a motor 2 hét után először újra jár. 140ezerért?? naná. Igaz ebben az olajcsere is benne van.
137.000Km
Már a múltkor is mondta a gumis hogy kotyog a bal kormányösszekötőm. Érdekes hogy nem vettem észre a sok autópályán vezetés közben sem.
Kwik gyorsszerviz, futóműállításra hoztam. Persze hogy szerintük is cserés a kormányösszekötő. De a porvédője is.
(az volt sérült, ott ment be a dzsuva és koptatta el a csuklót)
Ők is az Unixból rendelik, így ugrik az én 40% -om, de cserébe ingyenes épp a futóműállítás náluk ha volt más munka előtte. Akkor csináljátok.
135.290Km
Már láttam máskor is hogy a gumis mellett akihez járok, autószőnyeges is van. Akkor most kipróbáljuk.
Megegyezünk, jó vastagot kérek, van gyári szabásmintájuk, és persze hogy legyen piros a varrás.
Na addig addig várok míg a gumis rábeszél 4db V mintás, kicsit használt Maxxis gumira. Egye fene, jöhet, november van.
Minden szűrő csere, olaj 5w40 Castrol, (akkor még nem tudtam hogy előnyösebb lenne C3)
Egyetlen rozsdás hely, a bölcső rozsdamentesítése, majd védelme. Az autószerelő a szürke, elektromos távvezeték oszlopok festékét használja, szárdás után fekete alvázvédő is. Állítólag öröklét innentől.
118.900Km
És végre megvan! :-)
Nem feltétlen ez a szín volt a terv, de a futott km, és a külső-belső állapot miatt mégis mellette döntöttem. Remélem a jövőben sem bánom meg.
Első napi próbautak, plusz lányomékhoz, dicsekedni :-)
Jah, még életemben nem hallgattam Hajdn CD-t autóban. (máshol sem) De olyan érzésem van mintha reklámfilmben lennék, ahogy kanyargok haza ezzel a zenével. Jól szól :-)
Ma már a házunk előtt alszik...
118.295Km