Blog
Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Motor oldaltartó gumizása megadta magát, ez is cserélve lett. Kilóméteróra állás : 159000km




Csutortokon megerkezett az "uj" ablak kapcsolom.
Bal elso kapcsolo gombjai lifegtek es az egyik el is tort,na meg a hatso ablak blokkolas se mukodott. Talaltam facebookos oldalon egy hibatlan gyari kapcsolot,amit cartasunk el is postazott nekem,innen is koszonet erte!!
Masnap ki is csereltem,azota hibatlan es sokkal konyebb az ablak mukodtetes!! :)
Sziasztok!
A kocsi hazatért a szervizből, egy új turbót kapott, ill. egy porlasztó és légszűrő lett cserélve.
A költség 3/4-edét a kereskedő fizette, amit kiharcoltunk.
Most már motorikusan patent az autó. Pár apróság maradt hátra.
Kicsit megnyugodtam, ezek után lehet koncentrálni már az esztétikára is.
Foly. köv. : Bence
Föckös és Manky segítségével megerősödött a vas. Hát eddig se ment rosszul, de amit most csinál, az bitang! Fülig ér a szám folyamatosan... :D
Köszi srácok még1x!
A multkorról eltolódott lengőkar és stabrúd szilent is kicserélődött. Olyan csendes a futómű mint egy álom. Csak az a sok rohadt kátyú kezdhetne betömődni, mert így nem lesz hosszú életű a történet. A motortartó bakok is cserések voltak. Sajnos a 3-ból kettő feladta. Ezzel sem lesz már gond.
Amúgy meg úgyis jön a tavasz, így egy szokásos olaj és szűrőcserét is megejtettünk. Jöhetnek a kilométerek...
A motorvédő burkolatnak már régóta olyan hasa volt, hogy minden apró útegyenetlenségnél leért + a hátsó fülek is kezdtek letörni. Alternatív megoldásoknak utánajárva (gyári kiesik az ára miatt, utángyártott a minősége miatt, seriff féle fém pedig nem kell) maradtunk a házi megoldásnál. "Megvasaltuk" a kényes pontokon, füleket alumínium lemezzel pótoltuk. Tökéletes lett az eredmény.
Közben MAP szenzor és EGR szelep tisztításon is átesett a gép. Bónuszként a nagynyomású szivattyú felső fedele alatt kicseréltük a tömítéseket, ezzel a folyás megszűnt.





Megúsztam a telet, felkerültek a nyári kerekek.
Km állás:261880km
Defekt gyanú...irány a gumis. 4-ből 3 felnim ütve :( nagyszerű javítás tiennyócezer köszönöm Magyar utak :(
De most legalább már rendben van a Drágám :) + még egy kis öröm az ürömben, összejött a gumisnál egy spontán mini tali is :)


Az oldtimer&youngtimer magazinban cikk Papp Zoltántól szó szerint:
"Múlt nyári látogatásom óta feltámadt sok éves tetszhalálából az Alfa Múzeum, de az információk szerint a korábban kiállított autóknak most csak körülbelül a negyede látható; így tán még értékesebb és érdekesebb a Blue Team.
A néhány angol és olasz nyelvű cikk alapján volt egy homályos elképzelésem, hogy versenycsapatról lehet szó, akik mindenféle spéci Alfákkal nyomulnak. Gippo Salvettinek hívják a főnököt, képzeletemben egy kopott farmeres, piszkos fehér trikós, egymásra borított gumikon ülve cigarettázó, olajos kezű, borostás pasas jelent meg, valahol negyvenes évei elején. Valahogy úgy, mintha Gerard Butler lenne a főhős egy autós filmben. A cigi stimmel, de más semmi - Gippo öltönyös, rendkívül elegáns úriember, jócskán benne a nyugdíjas korban. Eltartott egy darabig, míg eljutottam hozzá, ugyanis a gyűjtemény nem nyilvános, a fizikai helye sem; s egy e-mailcímet lehet kinyomozni, aztán néhány levélváltás után kiderül, hogy a jelentkező elég megbízható-e, hogy betehesse a lábát a Milánótól nem messze lévő szentélybe.
Kiderült, hogy csak két órám van, Gippónak mennie kell - két fényképezőgép, állvány elő, gyorsan készítek pár portrét, váltunk néhány mondatot, aztán spuri körbe!
Huhhh, lenyűgöző. Maga a csarnok nem különösebben látványos, de ami benne van, az valami fantasztikus. Ha csak az időrendbe állított autókat nézzük, az is elég lenne - a gyári múzeum után ez a világ leggazdagabb háború utáni Alfa-kollekciója. Egyedi, 1947-es, Pinin Farina karosszériás 6C 2500 sporttal indítunk. Utána sorban az első komolyabb sorozatban gyártott Alfa, az 1900 különféle (gyári, Colli, Lombardi és Touring felépítményekkel szerelt) kivitelei, majd mindenféle Giulietta, Giulia, Spider, 2000, 2600. Bertone- Touring- és Zagato-tobzódás a köbön, már ami a karosszériákat illeti. A falakon mindenhol relikviák, poszterek, kormánykerekek, alkatrészek, rajtszámok, fotók, utcanév- és emléktáblák (Viale Nicola Romeo; Piazzetta Autodelta, Carlo Chiti aláírásával), de ami még meglepőbb, biciklik, versenymotorcsónakok és pedálos autók is viselik a kígyós emblémát, sőt Ansaldo Fossati traktorhoz való motor is van. Körberohanok, igyekszem mindent lefotózni, kapok egy finom kávét, megint váltunk pár mondatot - megtudom, hogy Gippo 1971-ben kezdte a gyűjtést egy Giulia SS-szel, azóta folyamatosan bővül a kollekció. Van néhány olyan darab, amelyet régen még elviselhető összegért meg lehetett szerezni, mint például a GTA Corsa, a mindössze 105 példányban készült 2600 Zagato, vagy épp a hasonlóan ritka, 112 darabos szériát megért Tubolare Zagato, ma viszont vagyonokat ér. Gippo elmondása szerint inkább nyűg a nagy érték, mivel semmit nem ad el, de biztosítást természetesen köt rájuk, gondolom, azért lennénk néhányan, akik szívesen átvállalnánk a terheket, ha tehetnénk.
A galérián két sorban még vagy harminc autó áll, egyik oldalon az ötvenes évek olcsóbb típusai, mellettük néhány olyan kivitel, amiről még nem is hallottam: Alfa Romeo (Renault) Dauphine, Vignale karosszériás 2000 Sprint, 2600 OSI, valamint pár szervíz és kísérőautó. A másik sorban főleg hetvenes-nyolcvanas évekbeli érdekességek; Giulia Super specializzata, Alfasud Giardinetta, Alfetta Ambulanza, 75 Carabinieri, jobbkormányos Alfetta GT kabrio, elképesztő...
A könyvtár kábé ötezer kötetes; nagyjából háromezer Alfa Romeo-témájú könyv, katalógus, prospektus, árlista, album van közöttük, a polcokon serlegek, modellek, még a szőnyeg is Alfa-emblémás. A kis tárgyalóasztal túloldalán egy tűzhely. Úgy ám, egy konyhai tűzhely. Ez is Alfa Romeo. Az 1940-es évek végén készült, állítólag kettő darab maradt fenn belőle; a másik a gyári múzeumé.
Gippo megkérdezi, itt megvagyok-e, majd mutat egy kis átjárót, menjek nyugodtan. A folyósón poszterek, a végén egy újabb terem: egyik felén egy gyönyörű Montreal, majd sorban a hetvenes évek jellemző, nagy szériás típusai: 2000 Berlina, Alfetták, GT-k, GTV-k (turbodelta is!!!), Alfasudok, Sprint Veloce, Arna, 33 változatok, Giulietták, néhány Alfa 6, 90 és 75, a sor végén egy SZ.Hú.
Félig kábán visszabotorkálok az irodába, elmondom Gippónak, hogy simán el tudnék itt tölteni két hetet. Hamiskás mosollyal közli, a másik házában még van hatvan autó. Passz, feladtam, hogy be tudjam fogadni az ingereket. Még megbeszéljük, hogy ha legközelebb erre járok, esetleg ki is vihetjük valamelyik autót, de ahhoz kell a szerelője, meg sok egyeztetés..."
Vegyétek meg a magazint nagyon jó.











