Blog
Eleg jol bugott mar a bal hatso kerekcsapagyam. Ma kicseréltük. Egy baj van ezzel a kocsival, hogy utállok kiszállni belőle... 😃
Km:217534
A rendszeres esős időre való tekintettel és mert ki....ottul idegesített a kikeményedett, az üvegen a vizet szépen eloszlató régi lapát garnitúra, lecseréltem egy új Bosch szettre.
Terveim az autó esetleges módosításaival kapcsolatban, nem lesz sok:
-EGR, DPF nyugdíjazása
-Sötétítés
-Polírozás
-Elso ablaktörlő lapatokat kell kicserélni, Bosoko lesz, ezerszer jobbak mint a valeo meg a fosch. Sokkal olcsóbb es 2 evet(40000 km) kibírt a 159-en is, nyikorgás meg minden fele panasz nélkül.
Ennyi, nagyon nem kell bántani, szerencsére egy nagyon egyedi autót sikerült kifogni amiből nagyon kevés van, és nagyon jó állapotban is van.
Nos, röpke egy hónap után sikerült is eljutnunk odáig, hogy mehetünk az okmányirodába, lezajlott a törzskönyv körözési mizéria. Sikeresen a nevünkre került a "gyermek" :D
Az autóm életét szinte végigkísérte a vezetőoldali bőrüléssel kapcsolatos kálváriám. Egyéves korában vettem észre az ülés oldalán egy repedést, ami miatt cserélték a bőrt az ülésen. Háromszor... És egyszer sem bírta tovább fél-háromnegyed évig, a repedés újra és újra megjelent. Utoljára pont azelőtt jelentettem a hibát, mielőtt lejárt a 4 éves garanciális periódus, azaz 2013-ban. Alkatrész azóta sem érkezett, csak a repedés lett nagyobb, sőt a legutolsó cserénél a huzatot sem lehetett rendesen a helyére tenni, az ülésállító kallantyúnál kilátszott a szivacs, valamint a térképzsebnél kiszakadt a bőr... A legjobban a kilógó szivacs zavart, minden alkalommal, amikor előre döntöttem az ülést, meg kellett igazítanom a huzatot, hogy ne lógjon ki alatta a sárga szivacs.
Nem adtam fel, nyúztam az Autóház Budaörsöt, ők pedig az importőrt, de csak nem jött alkatrész. Végül arra jutottunk, hogy vigyem el egy bőröshöz, állni fogják a javítás költségeit.
Az első bőröst otthagytam, amikor közölte, hogy nincs ilyen színű bőr, de csináljuk meg feketéből, jól fog úgy is kinézni...
Végül a Totalcaron akadtunk a megoldásra, a bőrember. Azaz a Victor's Customs.
Amikor Viktornak megmutattam a hibát, egyből mondta, hogy az ülések oldala műbőr, és valószínűleg ez maga lehet az ok, a műbőr nem bírja annyira az igénybevételt, elfárad, megreped. Azt javasolta, cseréljük igazi bőrre az ülés oldalfalát. És - milyen meglepő - volt pont ilyen színű bőrük. Megbeszéltük, hogy kicserélik a háttámla részét is, valamint a teljes bőrgarnitúra kapott egy bőrtisztítást, ápolást, sőt, a lábrészeknél a kárpitokat is kitisztították.
Persze félve hagytam ott az autót, izgultam, hogy nem lesz tökéletes a munka vagy elüt majd a szín... Hát, felesleges volt aggódnom, észre sem lehet venni a különbséget, olyan lett, mint a jobboldali ülés. A pótolt részek színe ugyanolyan, tökéletes lett a varrás, és végre nem látszik ki a szivacs sehol sem! Hatalmas vigyorral jöttem el, nagyon örülök, hogy ez megoldódott!
(Az utolsó két kép mutatja, milyen lett. Fogok még csinálni pár rendes képet, hogy jobban lássátok az eredményt)





Mai nap sikerült találni egy szép kátyút magamnak így a téli szett kiszolgálta ténylegesen az idejét, mást nem is mondok inkább...


A kocsi a gyártósort Xenon fényszórókkal hagyta el. Az olaszok viszont összetörték a kocsi elejét és vszeg drágállották ezeket a fényszórókat, igy halogént raktak bele. Mikor felújitottam a futóművet megtaláltam az automata fényszóró magasságállitó elektronikáját a lengőkaroknál, a 2 motoros mosótartályt és h nincs manuális állitási lehetőség a műszerfalon. Sokáig kutakodtam, csak gyári új fényszórók lettek vna kb 160ezer ft/db áron.
Helyettük beépitettem 1 pár morimoto tipusú H1 projektor lencsét amit angliából rendeltem. Szintén onnan egy prémium kategóriás 35W H1 Xenon szettet 2 év garival, plusz 1 pár jó minőségű 4300K-es izzót.
Szétszedtem a fényszórókat, berögzitettem a projektor lencséket, a ballasztokat a fényszóró házának aljára fúrtam fel, majd összepakoltam az egészet.
Még be kell állitani a fényszórókat, holnap a tabánban a vizsgaállomáson meg is csináljuk.
Költség nem volt vészes a gyári xenon-hoz képest de elég sok meló volt vele.



Nem, nem lett összetörve. Parkolási karcok eltüntetésének indult a projekt, de a Rosso 130B/B egyszerűen fényezhetetlen a hagyományos módszerekkel, miszerint lefújunk két lököst és hajrá tovább. Mondhatni ez egy komplett fényezés lett, kis túlzással...
Aki végre normális, minőségi fényezői munkát keres, annak elég jó referencia lehet az évről évre más színkódra uv-szívott alfa rosso szín, ahol még az autó elejéhez is más színt kellett keverni, mint a hátuljához....
Sajnos nincs művelet előtti képsor, pedig azzal jól látszódna, hogy a 14 év alatt amortizált rosso 130D hogyan újul meg...
Keressétek Péter Schneider-t (vagy engem), ha minőségi aládolgozással, hiba nélküli munkát akartok...



