Blog
Mivel a víz nem akart sehogysem 70 fok fölé menni, így a termosztát ki lett cserélve. Mostmár stabilan tartja a 88 fokot visszajelző szerint.
Kezdett haldoklani az önindító, leginkább már üzemmeleg motornál nem akart mindig indítani, csak tekert. Ùgyhogy megelőzendő az ottmaradást valahol, kivettük és ment felújításra. Azóta pöccre indul mindig.
Km: 208.500
Végre megszűnt a kezdetek óta fennálló idegesítő nyikorgás a kocsi bal elején amikor áthajtok egy kisebb bukkanón vagy fekvőrendőrön, köszöntetően Zének és egy általa végrehajtott felső lengőkar cserének! Kiderült azonban, hogy mindkét stabpálcát cserélni kell, de az már hétfői performansz lesz!
A használatiban azt olvastam, hogy egy bizonyos távolságig nem lehet átkapcsolni "D"-be, ki kellett próbálnom...
...és tényleg!
100 km-nél hagyta először :-)

9:10-kor értünk Rieglerékhez, Giulietta letakarva várt minket.
A nyári kerekeket FGP bedobta az Alfijába, mi a papírokat intéztük. Sajna a matrica rendszám nem jött össze, mert a "központ" olyan típusbizonyítványt állít csak ki, ahol ez nem szerepel. Egyedi elbírálás kell.
Aztán eljött a pillanat, és lelepleztük.
Beültem, összeismerkedtünk. Immáron minden gombot meg lehetett nyomni, minden kart meg lehetett mozgatni. Némi segítséggel sikerült németre állítani az olaszul kommunikáló autót.
A csomagtartóban jöttek a meglepetések:
- segélycsomag-égőkészlet-háromszög kombó táskástól,
- egy garnitúra gumi szőnyeg a téli latyak ellen,
- egy Alfás pulcsi (!!)
- a rendszámtábla tartó előre.
Itt indult el a próbálgatás. Tulajdonképpen a fehér autó a fekete tartó és az arra felrakott pléh rendszám tetszik. Lehet, hogy ez lesz a nyerő megoldás.
Tekintettel a TCT-re és a szűk kapura Farkas Dánielt kértem meg, hogy járjon ki.
10:30-kor Júlia kigördült a szalonból...












Erhard megküldte a kért szervizanyagokat.
5L Castrol Edge 5w-40 C3 motorolaj
UFI olajszűrő
Olajleeresztő csavar
UFI üzemanyagszűrő
Aktív szenes pollenszűrő
UFI légszűrő
Castrol Syntrans 75w-90 váltóolaj
Xado a kormányhoz
Xado a sebváltóhoz
Olajcserét nem csinálok, azzal elviszem majd Fiat Szabóhoz szokás szerint.
Légszűrőt, üa. szűrőt és a pollenszűrőt kicseréltem.
A szervizkönyv és a comp. szerint 112004 Km-nél 2015.05.11-én ezeket cserélték.
Ha-ha-ha. Most 117544 Km-et mutat az óra, tehát elvileg ~5000 Km van azóta az autóba.
Tudja fene. ÜA szűrő 2014.08.04. gyártású, Km teljesítménye nem ellenőrizhető.
Légszűrő az 1-es képen, hát az nem 5000 Km.
Pollenszűrő a 2-es képen akár lehet friss is, de a szerelő "mester" fordítva kalapálta be a helyére :-(
Érdekesség, hogy a motorvédő ennél már egyben van és le kell szedni az egészet a légszűrőcseréhez. Ja és hátul két csavar lemezanyája elforog. Német barátunk, miután az egyik csavaron áttépte a védőt, fel gyorskötőzte :-)
Motor blokk és sebváltó észak német só ette, segédkeret elég jó állapotban van rozsda nem látszik. Konzolok elég ramatyul néznek ki.
Motorvédő csavarjait rézpasztáztam.





Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.
Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.
Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.







Alig több, mint egy év után a jobb oldali tompított fényszóróm ismét feladta.
Tök véletlenül megint ugyanazt az izzópárt vettem: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%.
Megfelel.
181.155 Km-nél
Légtömegmérő csere (BOSCH)
A Kaposújlaki találkozóról hazafelé volt az autó elérte a 55.555km-t. A téli felkészítés során felkerültek a téli Michlein gumiabroncsok. Kíváncsi voltam, hogy még a nyárikkal mennyire jön ki a fogyasztás. Az OMV kútra úgy gurultam be, hogy még járt a motor, de csak 69,3 liternél(?) kattant le a pisztoly. Viszont gond nélkül sikerült kiegészítenem kerek értékre. Ha figyelembe veszem, hogy a gyári adatok szerint 70 literes a tank, akkor lényegében már levegővel ment a motor. A Pécsen tankolt 10 literrel így összesen 1233 km-t tettem meg. Most fordul először elő az elmúlt 4 év alatt, hogy 2 tizednél több volt a tényleges és az autó által mért fogyasztási érték között. De így is 6.4 literre jött ki vegyes használat mellett az átlag üzemanyag felhasználás.



