Blog

>> EgyébShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-07

- Ablakok (tető is) nyílik a távirányítóról, viszont csak tollaskulcsról záródik.
- Navi folyamatosan pofázik, zene hallgatás közben is :-( Ki lehet kapcsolni a hangot egyáltalán, mert én nem találtam?
- Indító gombot nem kell folyamatosan nyomni, gyújtás nélkül is azonnal forgatja, míg be nem indul, feltéve, hogy nyomom a kuplungot vagy a féket. Még szokatlan egy kicsit.
- BOSE halkabban szól, viszont maximumon is használható a mélyhang kiemelés. Nem torzít. Az exnél ugyan hangosabb volt és ott sem torzított, viszont elvette a mélyeket ennek érdekében.
- Rádió vétel jó.
- Ti ülésben nem fér el a senekem.
- Nem toligálható a könyöktámasz.
- Csomagtérajtó emblémával (is) nyílik :-)
- Gyári méret 17-es ATS felnikkel pont olyan alacsony az autó mint az ex. Az is ültetve volt 20mm-rel? Campona-s találkozónál megállapítottuk, hogy az ott jelen lévő cartársak vasai mind magasabban csücsültek...

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2015-11-07

Az autó kedden műszakizik. Épp a szerelőnél várja a felkészítést. Most nem ússzuk meg annyival mint két éve, akkor semmit hozzá se nyúltunk, csak elvittük és átment Most az alábbi dolgok lesznek cserélve:

-baloldali kormányösszekötő
-lengőkar szilentek (a jtd-hez volt egy tartalék szettem a polcon)
-bal külső féltengely porvédő
-hátsó fék felszabályzás, betét ragasztás

2015.11.11.
Az autó ismét két év műszakival gurult ki a vizsgasorról.
Végül egyedül a porvédő csere maradt el, mert nem engedett a féltengely anya. Nem rizikóztunk, hogy esetleg megmelegítve lejön a menet és várnunk kell alkatrészre, a műszaki meg lejár közben. Majd megoldjuk utólag.

A rázató pad szerint 75% körüliek a gátlók, ami egy ennyi idős autótól több mint jó. A fékpad volt necces, a frissen ragasztott hátsó betétek elsőre nem akartak elég jól fogni, az egyik oldalt valószínűleg nem illesztették hozzá a dobhoz rendesen. Aztán rendben lett az is, a fékhatás meg persze azóta is egyre jobb, ahogy kopik össze.

Bírom ezt az autót. Öregnek öreg, de ez ránézésre és vezetve sem jön le róla. Ránézek a műszerfalra, 136500km-t mutat. Logikusan ilyen nincs, ennyit futott majd' 20 éves dízel nem létezik. Beülök, és az egész azt sugallja, hogy márpedig DE.

Csak adalék, hogy a vizsgáztató srác 147-ese ott parkolt kint. Alfásnak lenni jó :-)

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2015-11-07

Megadta magát az akkumulátor, ami előtt már felsorolta az összes hibát a konzol...ABS-től kezdve víz van a szűrőben, bla, bla, bla...aranyos volt. Csere után eltűnt minden.
Téligumi még nincs feldobva, ez a következő lépés hétfőn....de még vacillálok a 156on, hogy kell-e vissza vagy sem...elég jó áron van most...és nem gondoltam volna, hogy valaki jobban, többet foglalkozik ezzel az autóval, mint én...

2015. július 31-én a nevemre került az autó 3 héttel a vásárlás után és nagyjából 3 hónappal az elhatározás megszületését követően, hogy nekem Alfa kell, abból is 156.
Mivel reálisan közelítek a használt autók felé, ezért nem voltak túl nagy elvárásaim. A kasztnin és a beltérben is "elnéző" voltam, ha az árhoz és futásteljesítményhez reális volt az állapot. Nagyon sok autót néztünk meg, ebből kettőt kvázi referenciának, mert azok bőven túl voltak az előre meghatározott kereten.
A feltételrendszer a következő volt:
-legyen faceliftes belsejű, ez a tempomat miatt fontos.
-ne kelljen kurblizni az ablakot.
-ellenőrizhető múlt, nagy csattanástól mentes előélet.
-1.8TS vagy 1.9JTD16V vagy 2.0JTS+selespeed vagy 2.4JTD vagy 2.5 V6 motor
-max 1M Ft vételár, amire nem kell azonnal százezreket költeni.
Ennek megfelelően az első autó, amit megnéztünk egy 2004-es teljes faceliftes 2,0JTS+selespeed szedán volt bőrrel és napfénytetővel. 100e km, szervizkönyv. Nagyon egyben volt az autó mechanikailag, de dobta a lakkot a frontrésze, szét volt dörzsölve a bőr és fix 1,2M volt. Ez az autó lett a referencia 1. Ezután jött sok lehajtott rom, majd egy 90ezer km-es, friss német import kombi. De nem csak az óraállása volt különleges ám! Ez a konkrét példány bizony egy 2,4 JTD 20V SW GQ darab volt, ami azt jelenti, hogy 150 ilyen autó létezik! (meg még 150 darab az 1.9-es 150 lovas dízellel). P.A.T.I.K.A. volt a gép, komolyan elgondolkoztam azon, hogy tulajdonképpen egy vesével is szép az élet, főleg egy ilyen autóban. Ja igen, merthogy másfél milliót kértek érte, amiért már pont fájt a lehajtott ülés miatti kárpitroggyanás és egy apró nyisszenés a fordulatszám alapjáratra ejtésekor. 1,3-ért azonnal elhoztam volna, bárhogy is kell megoldanom.
Szépen jöttek a hirdetésfigyelős e-mailek, mikor felbukkant egy autó Sopronban. Fekete metál, xenonos, régi kasztni, facelift belső, a kis sérülés ellenére jó kiállású gép. Telefon a kézbe, beszélgetés, képek kérése. Szépen kértem, mondja el, hogy milyen hibája van az autónak, mert nem szeretnék feleslegesen elcseszni egy napot és autózni 500km-t. Elég rövid volt a hibalista és elég hosszú a nemrégiben cserélt tételeké, ami az óraállás függvényében nem meglepő, de minden kopó-fogyó alkatrész volt.
Hibalista: jobbos xenon nem ég, bal első sárvédőn sérülés, ahogy a képen látszik, egyéb parkolási sérülések.
Ez számomra teljesen vállalhatónak tűnt, főleg az árat figyelembe véve, ami osztrák papírral 460ezer Ft volt.
A kinézett vonat indulása előtt -merthogy a Toyotát sikerült KETTŐ ÓRA alatt eladni- egy órával telefonálok, hogy "heló, mennék az Alfáért, ki tudsz-e jönni az állomásra?" kérdésre pedig egy "tegnap elvitték" válasz érkezett. Ekkor csak azért nem esett ki a telefon a kezemből, mert az sokba került volna. Oké, akkor gyorsan vegyünk egy bérletet, de rég volt ilyen utoljára, hogy nincs autóm... Semmi pánik (dehogynem), túrjuk tovább a hahut, csak beesik valami jó hamarosan, most már csakazértis Alfám lesz. Elkezdtem nézegetni a 147-est is, de abból nagyon kevés vállalható darab volt, adott pénzért általában gatyábbak voltak az azonos árú 156-oknál. Csütörtök este a hirdetésfigyelő e-mailt megelőző hadműveletként végigfutottam újra kínálatot, hogy lett-e új narancspöttyös, amit még nem láttam. Hát lett. Sopron, fekete metál, osztrák papírokkal, bal első sárvédőn horpadással. Két elég gyenge kép volt fent a kocsiról, de azért az elég magabiztosan kijelenthető volt, hogy ez bizony az az autó, amit az orrom elől adtak el. Szívdobbanás. Jó nagy. Telefon. "Jóestét, remélem nem zavarok. Ugye ez az az autó?" Igen. "Akkor ha az igaz, amit az előző eladó mondott, hétfőn megyek érte és kifizetem, múltkor lecsúsztam róla..." és egyéb szívhez szóló szöveg. Hétfőn elmentem, kipróbáltam, megegyeztem a maxikorrekt és maxikedves eladóval, aki átmeneti autónak vette volna, mert közel volt és jó volt, amíg befut a tuti, de időközben befutott. Egy ML Merci, 5,5millióért, sztori alátámasztva, mivel azzal jött értem a vonathoz. Fizetés, némi izgulás, majd 3 hét múlva a papírok és az autó átvétele. Eufória, mi más :) Azóta is töretlen a szerelem, bár szeptember óta munkaváltás miatt alig használom az autót legnagyobb bánatomra. Ennek az lett az eredménye, hogy az akku megadta magát (Magnetti Marelli, az osztrák nem viccel), még egy Mondialról se tudtuk bebikázni, annyira gémóver volt neki, 4,7V-ot mutatott a multiméter, amivel egy RC autó még ellenne, csak a 20kilós akku valószínűleg kilapítaná.

Megvolt az akkucsere, Exide lett a befutó, mert az vót a' akkubótba'. Node amíg eljutottam odáig, hogy a Magnetti kikerüljön, hohó! Ugye drága talján mérnökbarátaink terveztek nekünk egy akkurögzítőt, amit egy 13-as anya tart egy menetes száron. De mekkora száron, hát atyavilág!!! Sima 13-as fejjel leszedni esélytelen, még csak a szélét se tudja elnyalni az anyának az a drága csavarkulcs, szomorodik is belé a lelke. Ilyenkor az ember tesz egy gyenge próbálkozást egy sima hatlapfejű villáskulccsal is, mert hát mé'ne... Nőgyógyászok és kígyóbűvölők -lehetőleg egyszerre- előnyben, szűk hely van benyúlni a motortakaró miatt, de a kulcs se tud sokat mozogni a motor miatt. Ekkor egy segédmunkás terminus technicus szélnek eresztése (*szomat beleverem az egészbe máááá') után felcsapjaja azember a guglit, hogy segítsen megfelelő szerszám beszerzésében, lehetőleg az akkumulátorbót és a lakóhely közötti legrövidebb útvonal vonzáskörzetében. Mit ad ég, PONT útba esik egy Praktiker. Szakszemélyzetnek probléma felvázolva, a háromféle jó megoldás közül egyik sem volt a birtokukban (csőkulcs, hosszított dugókulcs fej és racsnis+csuklós villáskulcs). Ezután néhány sötét gondolat merülhet fel az emberben, például, hogy egyáltalán miért létezik az a szar, érdemes lenne felgyújtani és még a helyét is sóval hinteni. Folytassuk utunkat az akkubót felé, aztán hátha gugli barátunk tud segíteni. Na a gugli nem tudott, de a jószerencse pont egy szerszámboltot sodort elénk, ahol nagyon készségesen segítettek és még hosszított fejet is tudtak adni, foglalják imába a nevüket! Az akkuboltban már ment minden, mint az ágybaszarás, mivelhogy a kinézett és honlap szerint raktáron levő négy típusból kettő volt készleten, ebből a drágábbik volt a rosszabb minőségű. Ez ugye eléggé leegyszerűsítette a választást, mind józanJóskák, mind mazoMarcik kedvükre választhatnak - attól az apróságtól most tekintsünk el, hogy ha a mazochistának rossz, akkor az jó, de mivel az jó, az rossz. Ezután nagy boldogan neki lehetett volna állni a cserének, ha... nem csak a 3/8"-os készletet találom meg, hanem a fél colost is, mert ahhoz kaptam a fejet. Némi Micimackós fejvakarás után némi kreativitást és szakbarbarizmust vegyítve a szent hosszúfej és egy kombináltfogó segítségével sikerült kiszenvedni az anyát, innentől kezdve gyerekjáték volt a csere. Azért gyereknek még ne adjátok oda az akkut játszani. Nem azért, mert veszélyes, hanem mert húsz kiló és hát az nem annyira az ő súlycsoportjuk. Kivéve Benőkének, de ő a kőkorszakban meghalt már.


Ja és a lényeg: akkucsere után pöccröff, ahogy illik.

Tanulság: nem jó az, ha sietni kell, mert másnap megy az ember a haverját is belerángatni a fertőbe. Vagyis Alfát venni ;)

>> EseménySettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2016-06-25

Több éve vadásztam Ronal A1 garnitúrára. Összejött!!!!! Hiánytalan a garnitúra, kupak is járt hozzá. Igaz, csak 14"-os méretben, de már ez is óriásit fog mutatni az autó alatt.
Az egyiket minimum görgőzni kell, de nem válogathatok. Nagy most az öröm.
Adatai: 6x14", ET38

Update: fényezve, javítva lettek, így tökéletes állapotba kerültek.
Pogácsák is készültek hozzá, mert a tőcsavaros agyra csak hosszú anyával menne föl, az pedig ronda ;-)

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-11-06

Sor került a hidrotőkék cseréjére, mert melegen 1-2 elkezdett kopácsolni amikor úgy tartotta kedve. Viszont ha már szét van bombázva, gondoltam cseréljük ki a főtengely szíjtárcsát is. Ami nem volt tervben, az a vízpumpa...gyenge példány került bele úgy néz ki és enyhén eresztett a tengelynél. (1-2. kép)
Velejáró sallangok: Vezérműszíj, szelepfedél tömítés

 
>> Szerviz4raipeti // Alfa 156 1.9. SW JTD // 2015-11-06

Eltelt egy év és elsuhant 10.000 km (282410 Km óra állás). Eljött az olajcsere ideje. Selenia olaj, mann filter szűrők.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2015-11-06

A bal oldali külső gumiharangon volt egy kb 1.5 centis vágás.Ma kaptam időpontot a szerelőmhöz,úgyhogy ez is kipipálva.Közben kiderült,hogy a kormánygömbfej csavarja el van hajolva.Gyári TRW ment a helyére.Lassan műszakilag olyan állapotban lesz az autó,hogy nyugodt szívvel merek nekivágni vele a világ végének:)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-11-06

A Toora felnik majdnem teljesen rendbe lettek rakva. Mind a négy görgőzve lett, valamint a leharcolt peremek javítása is megtörtént. Még le kell majd fényezni őket, kupakokat kell beszereznem és tehermentesítőket kell venni. Már most alig várom a tavaszt!