Blog

A cégtől elindultam volna haza, de poros volt az ablak. Le akartam törölni, de előttem csak szétkente a lapát az ablakon.
Hazafelé útba esett Topi szervize, úgyhogy beugrottam hozzá egy új lapátért. Volt nála, felpattintottuk.
Valami Bosoko márka, számomra ismeretlen, viszont működik :-)
189.560 km

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-11-13

A reggeli hideg índításoknál észrevettem hogy valami elkezdett nyöszörögni a vezérlés felől, hallgatóztam de nem nagyon jöttem rá hogy mi az . mikor bemelegedett pici már el is múlt. Hagytam a dolgot ennyiben.
Aztán már menet közben is halottam egy kétszer, és napról napra egyre hangosabb lett. a végén már folyamatosan adta és nagyon hangosan csikorgott akkor mondtam hogy ezzel már sehova sem megyek . Szétkaptam és kivettem a generátort.
A kerékjárat felől lehet kivenni viszonylag egyszerü. :)

Elvittem egyik haverhoz és kicseréltük a csapágyakat. ha már szét volt kapva kapott új csúszó gyűrűket, és keféket is. kívül belül megtisztítottuk, egy kis drótkefés kényeztetés után csilli villi. Összeraktuk és láss csodát csend lett :)
Van egy "új" generátorom. :)

Km: 244 400

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2015-11-12

Az ember végre kezdené élvezni a 4 új lengéscsillapító áldásos hatását és komfortját... de csak kezdené... Történt, hogy piros lámpánál megállásnál valami elkezdett fémes hangon kopogni, de amikor megálltam, elhallgatott és fordulaton se volt semmi hangja. persze agy pörög ezerrel, mi lehet ez... zöldre válta lámpa, elindulok, hang újra, de már erősebben... félreállok már ahol tudok, mert persze mindez a legnagyobb 4 órás csúcsforgalomban történik, miért is ne... motorháztető felnyit, nézegetek mint borjú az újkapura, és akkor meglátom.... a főtengely szíjtárcsa a helyéről kibillenve, keresztben....
sikerült kibányászni a helyéről, majd a szíjat is... telefonos egyeztetés öcsémmel mi legyen... majd szépen sötétben világítás nélkül, töltés nélkül és persze szervó nélkül hazajöttem, bár azt hittem megszülök amíg sikerült leparkolnom szervó nélkül. Alkatrész megrendelve, jövő héten be is kerülhet a helyére az új olajjal, szűrőkkel együtt, addig nem marad más mint asszonypajti fiat punto I. 1,1 55 le rettenete....

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-11-12

Mai nap megérkeztek a led helyzetjelzők. Alig vártam, hogy berakhassam. Nagyon tetszik CAN buszos, így nem világít a műszerfalon a visszajelző, és nagyon szép ténylegesen fehér fénye van...

Ma felkerült a Párduc a Hahu-ra:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive-9531851

 

A német kollégák egy fekete Giuliettával érkeztek a bécsi repülőtérről, úgyhogy ma kipróbálhattam.
Distinctive kivitel, 2.0 JTDm2 - 150 LE - 6-os kézi váltó - metálfekete - 16"-os kerekek

Ami feltűnt, hogy automata ablaktörlős, amit Mo-n nem is lehetett választani, nincs az extra listán. Mondjuk nem is kellene...

Rögtön három kellemes meglepetés ért:
- a diesel kerregést szinte nem is hallani, sokkal halkabb, mint a Párducban,
- a kormányt teljesen leengedve teljesen jó, emlékeimben az élt, hogy magasan van,
- a két kipufogó nagyon látványos.

Elindulva néhány újabb meglepetés:
- Hihetetlen gázreakciók, ilyen jó még a 156/1,9/150LE-nél se volt, a Párduc (akár) 3 mp-es turbólyukjáról nem is beszélve.
- Akkora fék, hogy elsőre majdnem lefejeltem a szélvédőt.
- Cefetül megy.

Mire kiértünk a városból rájöttem, hogy a "Dynamic" állásban van a kapcsoló. (Vagyis nem felejti el indításkor, hogy előtte hol volt, az királyság.)
Visszarakva "N"-be megszelídült az autó, a gyorsulás kb a Párducé lett. Érdekes, hogy a gázreakciók még így is sokkal jobbak.
Ide-oda kapcsolgatva óriási a különbség, tényleg más autót kap az ember. N-ben egy "normális" polgári autó, "D"-ben viszont Alfa lesz belőle :-))
A 16"-os felniken érezhetően instabilabb, mint a 159. Az úthibákra kevésbé érzékeny, pontosabban kevésbé érezni. Egyszerűen "átlép" rajtuk. (Milyen lenne a 159 19"-os kerekekkel??)
3500-nál nincs meg a "ráteszek még egy lapáttal" effektus, mint a 159-nél.
A kidolgozásban hibát nem találtam.
Csomagtér nem nagy, de ha anno a 147-nél elég volt, most is az lesz.
Van pohártartó.
A könyöklő furcsa helyen van, nehéz tőle váltani. Bár ez tökmindegy kategória, mert az enyém TCT-s lesz. Nem kell kapcsolgatni.
A műszerfal tetején lévő nyílás nagy, jó lesz a navinak.
A comp szerint a kollégák 5,3 literes fogyival jöttel el Bécsből, ennyit még sose sikerült produkálni a Párduccal.
A parkolóba való beállás után a start-stop leállította a motort. Hogy fog így hűlni a turbó?

Összességében nagyon kellemesen csalódtam. Már alig várom, hogy megjöjjön a ....!
Bakker, még nincs is neve. Lassan találni kellene egyet.

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-11-12

Mivel a légszűrő elötti levegőcső bevált, a következő olcsó, de hatásos tuning, a légtömegmérő átalakítása következett. A műanyag rács és a drótháló feladata a turbulens áramlás "kiegyenesítése". Vannak akik szerint a nagyobb szennyeződésektől védik a légtömegmérőt, amihez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem volt semmi ilyen szennyeződés a rácson fennakadva és egyébként is régen rossz, ha ilyeneket kell megfognia...
Szóval ez a két dolog jókora fojtást visz a szívó részbe, de szerintem csak kevés pozitívumot tesznek. Vannak jobb megoldások, mint a vaskos műanyag rács+ drótháló (pl. a Mitsubishi lemezből készült méhsejt rácsa). Sajnos nem sikerült olyan méhsejt rácsot felkutatni, ezért a sima eltávolítás mellett döntöttem. A tesztút bizonyította, hogy a teljesítmény szempontjából felesleges az a rács meg a drótháló. :)

>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2015-11-12

Újra megszólalt az egyik kerékcsapágy, s a hűtővíz is szivárgott, ezért szervízbe vittem ménest.
S szép hosszú lett a lista. a tavasszal kicserélt csapágy csak eddig bírta, most SKF került a helyére garanciában, a futómű is felújításra került, féltengely gumiharang, mindkét első alsó lengőkar, hátsó stabilizátor szilent, vízcső tömítés cserét követően a futóművet beállították.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2015-11-12

Picit eljoptak benne a szénkefék, felujítva

 
>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2015-11-12

A minőségi magyar utaknak a minőségtelen alkatrésznek illetve a 17-es felniknek köszönhetően jobb felső lengőkar csere most TRW került bele remélem egy ideig kuss lesz :)

Költségek:18000 Huf