Blog
Mivel a légszűrő elötti levegőcső bevált, a következő olcsó, de hatásos tuning, a légtömegmérő átalakítása következett. A műanyag rács és a drótháló feladata a turbulens áramlás "kiegyenesítése". Vannak akik szerint a nagyobb szennyeződésektől védik a légtömegmérőt, amihez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem volt semmi ilyen szennyeződés a rácson fennakadva és egyébként is régen rossz, ha ilyeneket kell megfognia...
Szóval ez a két dolog jókora fojtást visz a szívó részbe, de szerintem csak kevés pozitívumot tesznek. Vannak jobb megoldások, mint a vaskos műanyag rács+ drótháló (pl. a Mitsubishi lemezből készült méhsejt rácsa). Sajnos nem sikerült olyan méhsejt rácsot felkutatni, ezért a sima eltávolítás mellett döntöttem. A tesztút bizonyította, hogy a teljesítmény szempontjából felesleges az a rács meg a drótháló. :)

Újra megszólalt az egyik kerékcsapágy, s a hűtővíz is szivárgott, ezért szervízbe vittem ménest.
S szép hosszú lett a lista. a tavasszal kicserélt csapágy csak eddig bírta, most SKF került a helyére garanciában, a futómű is felújításra került, féltengely gumiharang, mindkét első alsó lengőkar, hátsó stabilizátor szilent, vízcső tömítés cserét követően a futóművet beállították.
A minőségi magyar utaknak a minőségtelen alkatrésznek illetve a 17-es felniknek köszönhetően jobb felső lengőkar csere most TRW került bele remélem egy ideig kuss lesz :)
Költségek:18000 Huf
megérkezett a Pipercross sportszűrőm. Nagyon jónak tűnik. Majd meglátjuk, a hangja nagyon jó , szolidabb mint egy direkt, de rezó nélkül már nagyon fasza lett. V6 hangon nagyot dob.


232000km
Vezérműszíjjak,feszítők és vízpumpa csere.+ Összes ék- és hosszbordás szíj.
Vezérműkészlet: Dayco
Vízpumpa: Dolz
Szíjak: Gates



Mióta megláttam azóta kellett egy ilyen. Most végre elérhető árban került így megvettem. Ez is ezüst akár csak a 156-os volt. Németországból behozott példány. Remélem hosszú ideig szolgál. Van egy két apróság vele (bal hátsó ablakemelő becsípődésgátló jelez) valamint felfedeztem, hogy hidegebb időben kicsit nehezen indul. KKL kábellel és MES-sel ránéztem. Van egy eltárolt Izzítórendszer hiba, azt töröltem és nem jött vissza. Injektorok korrekciója jó (0,9 alatt a legnagyobb hideg motornál). Nov. 23.-án viszem Csörihez olaj és vezérlés cserére, akkor majd ránéz erre is.
A "Kiégett izzó" visszajelző már tavaly decembertől világított. Az első helyzetjelző volt a bűnös, de egy ideig nem érdekelt, majd másra figyeltem inkább. Ma sor került ennek a javítására, vettem 2 darab BAX9S COB LED 6000K (H6W) izzót, plusz annak érdekében, hogy éjszaka is zavartalanabb legyen a közlekedésem, vettem egy szett H1 HID szettet, ebből 4300K színhőmérsékletűt. Egyelőre még mindig keresem a megfelelő gyári xenon irányító dobozt (1 307 329 091, ha valakinek van, keressen!!!), addig ez így marad.
2015. 11. 12.
Szétszedtem a nem működő elektronika borítását, nem csodálom, hogy nem működik. Mivel a tervezése olyan tökéletes lett a lámpának, hogy a legalacsonyabb pontja a csatlakozó, így akár eképpen is kinézhet a gyári xenon "trafója":




Egy kis esti szerelés mindig jól esik :-)
Miután már vállalhatatlan hangja volt és nem érkezik a német csere dob, leszedtem a dobot, lehántoltam a tetejéről a lemezt. És mint aki jól végezte dolgát, vissza is tettem, remélve, hogy elhallgat. Nem hallgatott el. Belül is szét volt esve, bár ha ráztam, nem zörgött :-( Tehát újra levettem és most dob nélkül vagyok. Halkan.
Poén, hogy a korábban írt kulturálatlan alapjáratnak nyoma sincs dob nélkül, kaszni nem rezonál be...
Négy éves autó az Isten áldja...


