Blog
Egy ideje észre vettem, hogy valami nem frankó elől a kocsival... egyre erősödő furcsa zajok - nyikorgó, kis kattanó, puffanó zaj nyugtalanított. A balos motortartóra gyanakodtam. Minap alánéztem a verdának aknából és feltárás közben jól megrángatva a motortartót, kénytelen kelletlen nyugtáztam, hogy nem az a bűnös, mégha nem is csili-vili állapotú. Újabb rángatás és megvilágosodtam, hogy bizony a bal lengőkar szilentek... újabb erőteljes rángatás, most már a lengőkaron... kétség sem férhet hozzá, Ő az, kampo-basszo... Alkatrész vadászat, rendelés... Albaautó ma szállított, én meg szereltem. Próba... zsírkirály lett! :)
Sajnálattal konstatáltam viszont, hogy a stab pálcáimat is cserélnem kell hamarosan.
215.744 km








Új felső turbócsövet kapott, gyárit, cikkszám szerint is belevalót. Kifújt a régi valahol, és nem ment eléggé. Nem volt még nagyon gyenge, de nem akartam tovább húzni.
Plusz kapott egy kuplungpedál kapcsolót, mert rossz volt az is.
November 23-án megtörtént a szervíz Csörinél. Vezérlés+vízpumpa+olaj+szűrők+hosszbordásszíj csere. Ráfért már a szűrők koszosak voltak rendesen az olaj egy trutymó. A hosszbordásszíj repedt. Mindenből gyári került bele. Csöri átnézte az autót. A szívósor a lapátkáknál olajos, úgy döntöttem ki lesznek szedve a lapátok. Valószínűleg ez okozza a hidegindítási nehézséget is. Olcsóbb, mint a szívósor csere és a probléma végleg megoldva. Vagy a kerékcsapágynak vagy valamelyik guminak van egy kis hangja. A szívósor problémánál az is orvosolva lesz. Jelez a bal hátsó ablak becsípődésgátló is majd erre is sor kerül. A két első alsó lengőkar cserélve volt, remélem egy darabig nem lesz probléma velük. Más hiba egyenlőre nincs.
Km óra állás: 159838 km
Leápoltam a bőrbelsőt az autoglym termékével. Köszönet Halesznak. Először autoglym leather cleanerrel megtisztítottam, majd leather care balm nevű bőráplóval átkentem. Érezhető a különbség, a bőr sokkal puhább jobb tapintású lett.
A vaterán vettem bele gumiszőnyeget télre. Így már nem folyik bele a kárpitba a hólé.
Bőrtisztító+ápoló: 7700 Ft
Gumiszőnyeg szett: 10000 Ft
Sajnos hátulról belémjöttek egy körforgalomnál, ráadásul nem ismerték el a felelősséget, így rendőrt kellett hívni. Sajnos mostanában nem lesz pénzem belőle. Az én autóm alig sérült viszont a másik egész eleje a szélvédőig. A gond az, hogy éppen vitte volna a vevő, így várnia kell míg elkészül. Remélem nem fogok lecsúszni ez miatt a kiszemelt másik autóról, mert azt sajnálnám nagyon.
Mikor levettük a lökhárítót akkor vettük észre, hogy a hátsó dob megadta magát, így rendeltem rá egy Parragi sportdobot, az új tulaj, vagy ha megmarad, az én örömömre.




Már az autó vásárlásakor is meglévő szépséghiba lett orvosolva. Az egyik felni meg volt darálva, illetve a többin nem észrevehető, de oda nem illő karcolások voltak. Akkor úgy döntöttem, hogy majd ha új nyári papucsok kerülnek fel, akkor a felniket is rendbe rakatom. Nos, mivel a téli kerekek cseréjénél látszott, hogy a nyári gumik már kukák, így belevágtam a teljes felújításba, ami a mai napon kész lett. Szerintem nagyon pöpec lett. Itt csináltattam. A felújított felnikre Hankook K117 225/50 R17 94W (B B 69) került fel. Made in Hungary! Remélem jól teszik majd a dolgukat. (Költségeim: A gumik120.000 a felnik felújítása, gumik felszerelése, centírozása: 42.000).







Ma hívtak, hogy felpattintották a 159 felnis téli kerekeimet. Passzol a nagy fékre :-)
Hosszú idő után sikerült pontot tenni a tompított fény ügyének végére. Elég meredek árakon találtam bontott trafókat is, így egy picit vártam, abban reménykedve, hogy lehet ráakadok egy jó ajánlatra. Facebookon, szlovák alfás csoportban egy cartárs felrakta alkatrésznek a frissen összetört 2002-es külső fl előtti 156-át. Ez pont kapóra jött, ugyanis gyári xenonos. Nehezen sikerült vele megegyezni, (elég kevés időt tartózkodik a virtuális világban) és kb. 10 000 Ft-ért küldte is a trafót. Bíztam benne, hogy Alfáék nem változtattak semmit az elektronika részen, ha maga a lámpatest és foncsorok ugyan azok, csak a külső borítás és bura változtak. Szerencsém volt, miután kibontottam a csomagot, virított is a 1 307 329 091.
Beszerelés után először volt egy kis ijedtség, mivel nem világított olyan erősen, mint azelőtt. Laci barátom feltette a kérdést: rendesen van berakva az izzó? - a válasz természetesen "naná". Majd megnéztem és örömmel nyugtáztam, hogy amiatt nem világít a lámpa, mert nem volt helyére ültetve.
Az állító csavarok műanyagba rögzített menetét is megviselte a macera, ugyanis hiába tekergettem a kis "drótot", a magasság sehova nem mozdult. Egy kis Pattex mindent megold, bekentem a menetes részét kívülről, visszacsúsztattam a helyére, vártam 20 percet majd lehetett állítani a magasságot is. Öröm és boldogság, egy vagon pénz ráment, de végre van normális távolsági, helyzetjelző és tompított is, valamint majdnem egy év után eltűnt a műszerfalról a "Kiégett izzó" visszajelző.
Végre látok!!! :)



4 darab új téli gumiabroncs.