Blog
Ma felkerültek a téli kerekek. Goodyear UltraGrip Performance Gen1 tesztgyőztes gumik gyári elegance felniken. A nyári szett nem úszta meg sajnos egy felnit javítani vagy cserélni kell egy gumi pedig kuka....Bekerültek a gumiszőnyegek is ill. fagyálló került a szélvédőmosó tartályba. Hátra van még egy alapos mosás és egy futómű állítás. Jöhet a tél!






Ma voltam teljes futómű beállításon az alsó lengőkarcserék és kormánygömbfejek miatt.
Hátul bal oldalt volt egy kis gond az excenter csavarral , ki kellett cserélni mert nem lehetett állítani , önálló életet élt. Sikerült szerezni bontottat. Ezen kívül a művelet sikeresnek mondható. Klasszisokkal jobban érezhető az új futómű és tovább mérséklődött a futómű zaj is ami meg is lepett.




már 1 éve hogy nem irtam a blogomba, itt az elmaradás :) pár dolog lett azóta cserélve (lengéscsillapitók, komplett vezérlés csere, hátsó fékbetétek,lámpasötétités-klimahűtő-csövezés átszerelés a 150le változatból






A 3 napos Soproni/Ausztriai kiruccanásukra a mi Alfánkkal mentünk 4-en. Teljesen jó volt minden egy darabig. Aztán indultunk volna fel Schneebergben az egyik csúcsra autóúton, de a parkolóból kifele menet- amely meredek részen volt- 3x lefulladtam az autóval. Ezt annak tudtam be, hogy nem régóta van jogsim, biztos bénázok. Visszatolattam és mikor tiszta volt az út lendületből jöttem ki balra a meredek útra. Na itt már éreztem, hogy gond van. Egyesben 2000-ig pörgött fel az autó és iszonyat lomha volt. Ránéztem a turbonyomás mérőre és a mutató meg sem mozdult, alapállapotban volt. Visszatolattam a parkolóba és jöttek a telefonálgatások. Végignéztem a gumicsöveket a turbon, de rendben voltak. Végül jobb ötlet híján visszaindultunk Sopronba a szállásra. Elég nagy szenvedés volt sima szívó dízelesként hazavergődni. Némely emelkedőn éppen hogy átment az autó. Forgalmi akadály voltunk. A szálláson laptoppal és Multicuscannel ránéztünk, de semmi hibakód volt. Másnap hétfőn szerettünk volna hazaindulni Pestre, de előtte kerestünk helyben szervizet, hogy nézzenek rá. Nem akartunk nagyobb kárt tenni a kocsiban a 200 km-es hazaúttal. Egyikben sem fogadtak sajnos, viszont egy ex-Alfa tulajos szervizes egy "mindenhezértünk" szervizben ránézett. Nem tudta mi a baj, de szerinte haza tudunk vele jutni. Közben a 159-es topicban kaptam egy győrszentiváni Amores szervizes elérhetőségét Lali75 személyében. (Gpek ajánlotta, köszönöm neki.) Ő fogadott minket, csak jussunk el addig. Sopron után a második faluból kifele jövet hirtelen ugrott az autó és a mutató is megmozdult. Visszatért a turbo! Nagyon örültünk, gyakorlatilag Lali75 felé "hibátlan" autóval haladtunk. Megbeszéltem vele, hogy ettől függetlenül elmegyünk hozzá és nézzen rá a Párducra.
2 féle Légtömegmérő hibakódot olvasott ki, de semmi egyéb hiba nem volt. A DPF 104%-on volt, egy kényszerített regent csinált, ami 99%-ra vitte le a eltömődöttségét. Elég hamar abbahagyta a program, ez kicsit fura volt. Magára a turbóra nyomásmérővel nézett rá, de tartotta a nyomást. Abban maradtunk, hogy a DPF miatt kicsit nyomjuk meg neki autópályán. Nem sokkal később a pályán megjelent a rettegett sárga motorjel "Have engine checked" felirattal. Mi egyből a DPF-re fogtuk. Amúgy sokkal erősebb volt így is az autó, mint turbo nélkül. Hazaértünk épségben, Tozohoz este még elugrottunk egy kényszerített regenre. Rádugtuk az ELM-et és kiderült, hogy nem a DPF a ludas, azt pont Pesten regenerált 87%-ra. Ez a hibakód volt eltárolva a rendszerben:
P0237 - Turbo pressure.
Elvileg 3000 mBar-os Boost pressure-nél nyomásnál dobta be ezt a hibát. Egy kigyorsításnál történhetett. Így utólag azt is megfigyeltünk, hogy az eset óta fütyül a turbo, pedig Ausztria előtt hangtalan volt. Lehet a turbo geometria ragadt be a dzsuvától?
Na ebből szerviz lesz.
Mindkét címben nevezett alkatrész cserélve újra. Indítás után VÉGRE nem villog az izzítás visszajelző (gyertyákat májusban cseréltem, gyertyákra menő kábeleket ellenőriztem (jók), ennek ellenére is villogott).
Továbbá beszerzésre kerültek:
-komplett vezérlés vízpumpával
-szelepszár szimmeringek (csak a biztonság kedvéért)
-klíma kuplung csapágy
-gázolajszűrő, légszűrő, olajszűrő
-1db belső féltengely gumiharang klt.
-szelepfedél tömítés
A vezérléscserekor ránézek a szelephézagra is.

Elérkezett ennek is az ideje. Olaj- és levegőszűrő, üzemanyag- és pollenszűrő. És hogy meg is állhassunk hátsó fék javítás is ( Tárcsa és betétcsere ).
187200Km
Elvittük a kocsit lámpa beállításra a Cool-Mobil Autószervizbe az Ausztriai utunk előtt. Elég csálén világított és éjjel, esőben nagyon rosszul láttam velük.
Beállították és közölték, hogy lámpacsere lesz, mert szerintük gyertyafénye van. 0.7 LUX-ot mértek. Rá pár napra megnézte Tozo és szerinte az övé sem jobb. Félrebeszéltek egy picit a szervizben, viszont erősebb izzót fogok bele venni, mert nem érzem erősnek a jelenlegit, de gyertyának sem.
Elmentünk Tozo-hoz beírni az újabb injektorok kódjait. Határozottan jobb értékeket kaptunk a korrekciókban a művelet során.
1300-as fordulat környékén rezonanciát hallottam a közép konzol környékéről. Mivel Zolinak volt gyakorlata a leszedésével, mögé néztünk, de nem találtunk semmit. Hazafele újra hallottam, de most már inkább jobb-felső oldalinak mondanám. Még nem tudom oda hogyan tudok benézni.:)