Blog

Ma felkerültek a téli kerekek. Goodyear UltraGrip Performance Gen1 tesztgyőztes gumik gyári elegance felniken. A nyári szett nem úszta meg sajnos egy felnit javítani vagy cserélni kell egy gumi pedig kuka....Bekerültek a gumiszőnyegek is ill. fagyálló került a szélvédőmosó tartályba. Hátra van még egy alapos mosás és egy futómű állítás. Jöhet a tél!

Ma voltam teljes futómű beállításon az alsó lengőkarcserék és kormánygömbfejek miatt.
Hátul bal oldalt volt egy kis gond az excenter csavarral , ki kellett cserélni mert nem lehetett állítani , önálló életet élt. Sikerült szerezni bontottat. Ezen kívül a művelet sikeresnek mondható. Klasszisokkal jobban érezhető az új futómű és tovább mérséklődött a futómű zaj is ami meg is lepett.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2015-11-05

már 1 éve hogy nem irtam a blogomba, itt az elmaradás :) pár dolog lett azóta cserélve (lengéscsillapitók, komplett vezérlés csere, hátsó fékbetétek,lámpasötétités-klimahűtő-csövezés átszerelés a 150le változatból

 
>> EseményGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-10-25

A 3 napos Soproni/Ausztriai kiruccanásukra a mi Alfánkkal mentünk 4-en. Teljesen jó volt minden egy darabig. Aztán indultunk volna fel Schneebergben az egyik csúcsra autóúton, de a parkolóból kifele menet- amely meredek részen volt- 3x lefulladtam az autóval. Ezt annak tudtam be, hogy nem régóta van jogsim, biztos bénázok. Visszatolattam és mikor tiszta volt az út lendületből jöttem ki balra a meredek útra. Na itt már éreztem, hogy gond van. Egyesben 2000-ig pörgött fel az autó és iszonyat lomha volt. Ránéztem a turbonyomás mérőre és a mutató meg sem mozdult, alapállapotban volt. Visszatolattam a parkolóba és jöttek a telefonálgatások. Végignéztem a gumicsöveket a turbon, de rendben voltak. Végül jobb ötlet híján visszaindultunk Sopronba a szállásra. Elég nagy szenvedés volt sima szívó dízelesként hazavergődni. Némely emelkedőn éppen hogy átment az autó. Forgalmi akadály voltunk. A szálláson laptoppal és Multicuscannel ránéztünk, de semmi hibakód volt. Másnap hétfőn szerettünk volna hazaindulni Pestre, de előtte kerestünk helyben szervizet, hogy nézzenek rá. Nem akartunk nagyobb kárt tenni a kocsiban a 200 km-es hazaúttal. Egyikben sem fogadtak sajnos, viszont egy ex-Alfa tulajos szervizes egy "mindenhezértünk" szervizben ránézett. Nem tudta mi a baj, de szerinte haza tudunk vele jutni. Közben a 159-es topicban kaptam egy győrszentiváni Amores szervizes elérhetőségét Lali75 személyében. (Gpek ajánlotta, köszönöm neki.) Ő fogadott minket, csak jussunk el addig. Sopron után a második faluból kifele jövet hirtelen ugrott az autó és a mutató is megmozdult. Visszatért a turbo! Nagyon örültünk, gyakorlatilag Lali75 felé "hibátlan" autóval haladtunk. Megbeszéltem vele, hogy ettől függetlenül elmegyünk hozzá és nézzen rá a Párducra.
2 féle Légtömegmérő hibakódot olvasott ki, de semmi egyéb hiba nem volt. A DPF 104%-on volt, egy kényszerített regent csinált, ami 99%-ra vitte le a eltömődöttségét. Elég hamar abbahagyta a program, ez kicsit fura volt. Magára a turbóra nyomásmérővel nézett rá, de tartotta a nyomást. Abban maradtunk, hogy a DPF miatt kicsit nyomjuk meg neki autópályán. Nem sokkal később a pályán megjelent a rettegett sárga motorjel "Have engine checked" felirattal. Mi egyből a DPF-re fogtuk. Amúgy sokkal erősebb volt így is az autó, mint turbo nélkül. Hazaértünk épségben, Tozohoz este még elugrottunk egy kényszerített regenre. Rádugtuk az ELM-et és kiderült, hogy nem a DPF a ludas, azt pont Pesten regenerált 87%-ra. Ez a hibakód volt eltárolva a rendszerben:
P0237 - Turbo pressure.
Elvileg 3000 mBar-os Boost pressure-nél nyomásnál dobta be ezt a hibát. Egy kigyorsításnál történhetett. Így utólag azt is megfigyeltünk, hogy az eset óta fütyül a turbo, pedig Ausztria előtt hangtalan volt. Lehet a turbo geometria ragadt be a dzsuvától?
Na ebből szerviz lesz.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-11-05

Mindkét címben nevezett alkatrész cserélve újra. Indítás után VÉGRE nem villog az izzítás visszajelző (gyertyákat májusban cseréltem, gyertyákra menő kábeleket ellenőriztem (jók), ennek ellenére is villogott).
Továbbá beszerzésre kerültek:
-komplett vezérlés vízpumpával
-szelepszár szimmeringek (csak a biztonság kedvéért)
-klíma kuplung csapágy
-gázolajszűrő, légszűrő, olajszűrő
-1db belső féltengely gumiharang klt.
-szelepfedél tömítés

A vezérléscserekor ránézek a szelephézagra is.

 
>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2015-11-05

Elérkezett ennek is az ideje. Olaj- és levegőszűrő, üzemanyag- és pollenszűrő. És hogy meg is állhassunk hátsó fék javítás is ( Tárcsa és betétcsere ).

187200Km

 
>> SzervizGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-10-22

Elvittük a kocsit lámpa beállításra a Cool-Mobil Autószervizbe az Ausztriai utunk előtt. Elég csálén világított és éjjel, esőben nagyon rosszul láttam velük.
Beállították és közölték, hogy lámpacsere lesz, mert szerintük gyertyafénye van. 0.7 LUX-ot mértek. Rá pár napra megnézte Tozo és szerinte az övé sem jobb. Félrebeszéltek egy picit a szervizben, viszont erősebb izzót fogok bele venni, mert nem érzem erősnek a jelenlegit, de gyertyának sem.

 
>> EseményGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-10-10

Elmentünk Tozo-hoz beírni az újabb injektorok kódjait. Határozottan jobb értékeket kaptunk a korrekciókban a művelet során.
1300-as fordulat környékén rezonanciát hallottam a közép konzol környékéről. Mivel Zolinak volt gyakorlata a leszedésével, mögé néztünk, de nem találtunk semmit. Hazafele újra hallottam, de most már inkább jobb-felső oldalinak mondanám. Még nem tudom oda hogyan tudok benézni.:)

 
>> SzervizChoppR // Alfa GT Coupe // 2015-11-05

Az első fékbetéteket cseréltük. Összesen 18.000 Ft-ot fizettem.

 
>> EgyébNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2015-11-05

A beltérben nagyon idegesített, hogy nem volt meg az elektromos tükrök állitására szolgáló kapcsoló "kupakja". Meg kellett vegyek egy komplett kapcsolósort csak a kis darab müanyagért, de az esztétikai javulás megérte úgy érzem. :)