Blog
Nem hagyott nyugodni a korábban megvásárolt két alsó lengőkar szép új csillogása így bedobtam őket. A bal oldalon "simán" ment minden, viszont a jobb oldalon már kezdésnek beleszakadt,(letört a feje) az aluszilentbe, a kivenni kívánkozó csavar.
Még jó hogy mindent megtartok és volt ilyen menetemelkedésű csavarom.
Azt azért érdemes megemlíteni , szükséges szerszámok 22, 19,17,15 krova mellé nem árt egy jó pajszer , emelő, egy jó minőségű odavaló gömbfej kinyomó,kicsit combosabb kalapács , csavarlazító, és egy nagy adag izmoskodással egybekötött türelem és kitartás.
Munkadíjat (két kávé, három cappuccino ,2 liter cola) magamnak nem számoltam fel.





Eljött az ideje az olajcserének, Xado 5W-40 került bele + cserélve lett légszűrő, olajszűrő, gázolajszűrő
Jövő év elejére volt betervezve a vezérléscsere, de kicsit előrehoztam, olajcsere mellett cserélve lett a vezérlés, Dayco szett került bele.
Km óra állás: 228 468km



Tegnap felraktam a téli kerekeim.
Vettem 4db Michelin Alpin téligumit használtan , 1db frankón ki volt szakadva az oldalfalon ,szóval kva jó biznisz volt. Huza-vona a visszacserével kapcsolatban végül abban teljesedett ki ,hogy mérgemben vettem két olcsó, új téligumit (Azóta sem lett visszacserélve)
Eltértem a gyári 205/55R16-os mérettől 195/55R16-ra gondoltam ez jobban áll majd a keskeny felnin, és nem annyira ballonos. Hát túl nagy különbség sajnos nincs optikailag.
Számokra vetítve :
Átmerő
195/55R16 : 620.9mm
205/55R16 : 631.9mm
Differencia : - 11mm
A régi teledial felnim eladtam, vettem egy külsőre lepattant állapotút, amit természetesen újjá varázsoltam. Próbáltam egyedit alkotni, nem nagyon láttam még ilyent 16-ba. Felgumiztattam, felraktam. Minden ok!
214980km-nél cseréltem le a télire, azaz a nyári gumi : 5655km-t futott a szezonban.






A nyári gumis felniket kívül-belül lemostam és alaposan szemügyre vettem őket. Most jobban rájuk lehetett nézni, mint mikor az autómosás részeként gyorsan lecsutakolom őket. A sok küllővel sokáig elbíbelődtem, mire mind tiszta lett. Apróbb esztétikai hibák vannak a felnik külső lakozott felén, egyedül a jobb hátsó mondható hibátlannak. A télen megálmodom, hogy ki akarom-e javíttatni őket.
A gumikat oldalfalát bekentem glicerin tartalmú gumiápolóval. Csak addig voltak ilyen fényesek, amíg meg nem száradtak.
A gumiápoló és a keréktárcsa tisztító körülbelül 1500 Forintba került. Meg kellett pár vödör víz.
A nyári szett szép tisztán alszik téli álmot.


Mióta megvan idegesít,hogy a check panel folyton figyelmeztet a szervízre.DPF nincs benne,de ne írkáljon.Ma pont került erre a dologra is.A menetét el is mentem ide,mert legközelebb mikor kell megint nem fogom tudni
Független a DPF-től. Otthon is tudod nullázni:
Nyomd meg az info gombot, aztán tartsd nyomva a + gombot, amíg meg nem jelenik a szerviz menü, végül a szerviz menübe lépve tartsd nyomva egyszerre a + és - gombot kb. 10 másodpercig.
Utána 20 ezer kilométerig nem zaklat újra.
Lassan 1 éve csikorgott a bal alsó lengőkarban lévő tartó gömbfej. Az oka egyszerű, kiszakadt a gumiharang. 1. kép (amúgy a másik oldal azóta is hibátlan)
Úgy gondoltam, hogy elég drága egy új (min.60-70eFt.) ezért kipróbálok egy felújítást. Elég jókat hallottam erről a cégről, Lenkey szilent felújítás. És itt az Amorén is volt aki itt csináltatta. Felhívtam őket, azt mondta a főnök, hogy jobb anyagból csinálják meg a felújítást, mint a gyári. Szerinte a gyári anyagok mostanában elég gyenge minőségűek (gumik, betétek)
25 ezerből megvolt a felújítás (mindegyik szilent + tartó gömbfej) és a munkadíj is volt 5eFt. Tehát 30-ból megvolt a csere. És persze ilyenkor a futómű beállítás is kötelező!!
Az eredmény a 2.- 3. képeken látható. Mint látható a nagy szilent teli gumiból van. Hogy azonos legyen a rugózása mint a gyári "lukacsos", ezért puhább az anyaga. Elvileg sosem fog szétmenni !! Legalábbis ezt mondták :)



Pakolásnál rá támaszkodtam véletlenül a zár takaró fedélre,természetesen be is esett a burkolat mögé. A müanyag lapot sikerült kihalásznom,de a kis rugót nem,ezért lebontottam a burkolatot.Az utolsó képen látszik ,milyen bit fejek kellenek hozzá. Mikor kint vannak a csavarok,a hátsó ajtó kédert kell még eltávolítani,és a burkolatot felfelé kell erösen meghúzni,mert 2 db ék alakú patent fogja még. A rugó visszahelyezése adja magát ,teljesen logikus.Összeszerelés elött kitakarítottam a pótkerék helyét is.




Pár napja kaptam egy kavicsot,mint késöbb kiderült kettőt,ezért ellátogattam egy szélvédő javitóhoz.M5 melletti Tesco parkolójában van a műhely.Ráadásul a mester egyben cartárs is ,egy szép Gt-je van.Beszélgettünk az autókról.Mint kiderült ,nem túl elégedett az övével.Na mindegy,a lényeg ,hogy a szélvédőmet gyorsan ,és jól megcsinálta.


