Blog
Az üres bödönt kicsit átalakítottam, hogy valóban hasznos legyen.
Az egymás mellett lévő két csonk között az olajpára nagy része ki is menne. A bödön átalakításához a neten van pár megoldás.
Terelő lapos, csöves, fémdörzsis és ezek keverékei vannak: http://www.evolutionm.net/forums/evo-how-tos-installations/485682-how-another-diy-catch-can-mod-dual-baffles-extended-inlet-tube.html http://www.xr-underground.com/forum/showthread.php?t=43691 https://www.tacomaworld.com/threads/oil-catch-can-install-guide.231227/page-11 http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&p=3385063 http://www.ford-trucks.com/forums/1322291-factory-intakes.html
Végül is a csöves/fémdörzsis mellett maradtam. Az alu cső egy Ford Scorpio klima csőből lett kivágva (a limlomok között találtam...). Az oldalát megfúrkáltam, hogy ha olaj alá kerülne a vége, akkor is könnyen tudjon rajra áthaladni a gáz. Már csak a csőcsonkok különböző mérete (10mm, 12mm, 16mm) miatt szükséges csötoldók elkészültére várok...









Az autót eladtam.
Egy gyűjtőhöz került az országba, hasonlóan szép olasz vasak közé.
A hosszbordás szíj visított ,az egyik vízcsövem elöregedett...
a váltóolajat meg lehúztuk,mert kitudja mikor volt cserélve..
szíj 10.000
vízcső 3500
váltóolaj 10000
munkadíj 5000 plusz grátisz :D
- életkor: 1.756 nap
- km óra állás: 188.213 km
- össz. menetidő: 2.682,12 óra (111,75 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.595,75 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 27,84 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,18 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,36 %
Ha valakit érdekel, az oldalamon megtalál!



A cím arra vonatkozik, hogy most október 22-ére végre felkerültek a nyári gumik... :-p
Na jó, ez így túl hatásvadász, valójában arról van szó, hogy a - nyilván a gumik élettartamáig értve - végleges konfiguráció ekkorra állt össze.
Az első kerekeket már megírtam: lényegében a hátsó kerekek csapágycserénél feltárt gumiproblémájának orvoslása maradt a legvégére. Pár nappal a gumihibák felfedezése után már biztos voltam abban, hogy a korábban is hátul szolgált, durván tízéves (!) és a sárvédőívvel meggyepált túlméretes gumijaim helyett - ha egy mód van rá - egy mérethelyes, használt, de jó állapotú és a költségek kímélése végett az autó terhelési-tapadási jellegéhez illően "non-prémium" gyártmányú gumikat szerzek be.
Az első Dunlop-okat szállító illetőnél volt is ilyen, így miután a fedezet is meglett ünnep előtti kora délután, indulhatott az akció:
-elmentem a Wiking abroncsokért (érdekes módon csak 2000 forinttal, viszont jóval kevesebb eladói felmagasztalással voltak kevesebbek, mint az elsők...).
-rohanás egy, az általam gondolttól valóban útbaesőbb és az eladó által is javasolt gumishoz, ahol némi várakozás után egyre inkább úgy tűnt, hogy akár ki is csúszhatok az időből (ráadásul az eladó visszafogott minősítése miatt szerettem volna a felszerelő gumis áldását is kérni az új gumikra - már pedig ez nem túl hiteles az eladóval esetleg üzleti kapcsolatban állótól) így továbbálltam...
A másiknál viszont szívélyesen és teljes kapacitással fogadtak, a szerelői minősítéstől és a megtakarítva nagyságrendekkel jobban és jobbnak kinéző gumik látványától a lelki békém is helyreállt.
Csak egy apró érdekesség: az udvaron kolbászoló fiatal dolgozó némi homlokráncolás után lehajtotta a csomagtérajtót, majd a rajta lévő lóherés matricától és márkajeltől csak részben felvilágosulva megkérdezte, "ez milyen Alfa?".... Lassan visszaigazolódik a döntésem, az autóm hivatalos/piaci értékén gyúnyolódó jampi okostóniknak is legtöbbször elég csak ezt a kérdést feltenni : "az utóbbi fél évben hány ilyen autót láttál az utakon?" ...
Egyre gyakrabban fordult elö hogy rögtön az indulást követöen kidobta a sebességet, majd rövid gondolkodás után újra egyesbe.
Hiba oka: egyelöre ismeretlen
Márkaszerviz ==> szoftverfrissítés
Per pillanat teszi a dolgát, remélem így is marad.
Hátsó fékbetét csere
Km: 218.000
Olaj,olajszűrő,gázolajszűrő,levegőszűrő csere. 286eKM
Mai napon elgurult az autó jól megszokott helyéről egy új szerető gazdi társaságában.