Blog
A Budapesti Olasz Kultúrintézet, a Magyarországi Olasz Nagykövetség támogatásával rendezte meg a "KALEIDOSCOPIO ITALIA 2013, A kultúra és a "Made in Italy" Budapesten" című kiállítását. Az eseményen többek között a motor, a divat, az oktatás, az ipar, a borgasztronómia, a szolgáltató, a lakberendezési és az ingatlanszektor képviselői mutatják be kínálatukat.
A rendezvényre az Alfa Romeo Club Magyarországtól én is meghívást kaptam.




Sajnos Romeo eblémái felett is eljárt az idő így gondoltam meglepem egy pár új emblémával ugyanis a kevesebb mint 3 hét alatt megtett 650 km-t hiba nélkül teljesítette.
Olvasgattam fórumokon és több módja van a cserének.Mérnök ember lévén nem riadtam meg a feladattól és úgy gondoltam saját módszert fejlesztek ki :D
Kezdtem a pajzs leszedésével amit 5 csavar fog, majd a pajzsból a hűtőrács kiszedése. Itt az olasz mérnökök eszméletlen milyen jó kis pattentos technikát találtak ki, ahhoz ,h sérülés nélkül kitudjam bányászni a rácsot 3 lapos csavarhúzó egyidejű mozgatására volt szükség .A rács megszabadulása után látszott ,h az emblémát belülről még 2 szegecs is tartja ezeket a jól bevált lapos csavarhúzóval el is távolítottam ,majd az emblémát rövid ideig hőlégfúvózva könnyen le is esett.Takarítás után az új emblémát egyszerű FBS ragasztóval rögzítettem.A hátsó embléma húzósabb lesz szóval annak jobban neki kell készülni.
Az oldalsó gyári sárga indexek helyére is rendeltem új fehér indexet.Ezek cseréjéhez nem kell semmit extra kb 5 perc alatt meg is voltam izzócserével együtt.



A felnik megérkezése után jöhetett a gumi vadászás.Használt gumiba nem is gondolkodtam egy percig se , egyik ismerősöm ajánlotta itt helyben a szilágyi gumi szervizt , h elég jó áron adják a gumikat és szerelik is.Ki is néztem egy 205/40R17 vacsiúj Infinity gumit amit rövid tanakodás után meg is rendeltem.Rá 2 napra már hívtak is ,h megérkeztek mehetek értük.A szervizbe ritka normális emberekkel találkoztam ,nagyon segítőkészek voltak, csak ajánlani tudom minden klubtársnak.A gumikon kívül még kértem 16 db új felni csavart és egy szett kerékőrt ,h teljes legyen a kép :D
Gumik - 53000
16 felnicsavar - 4800
Kerékőrszett - 3300


Rengeteg agyaltam a nyári felnin, ugyanis sajna csak télit kaptam Romeo-hoz.
Elsőként a 16" Speedline Teledial felni jött szóba ültetéssel.Azonban az tudni kell rólam ,h a HGT alatt 5 évig volt állítható sportfutóművem és hát őszintét megmondva , kicsit ráuntam és most már hosszabb távokon is szeretném használni a kocsit, ezért inkább hajlottam a 17" biohazard felni felé gyári futóval.Találtam is egy gyönyörű eladó példányt amire már nem kell költeni le is csaptam rá gyorsan és másnap már itt is voltak.

Végre eljutottam a szerelőmhöz, átbogarászta Romeo-t és nagy örömömre a kötelezőkön kívül pár apróság van.Azonban a jobb alsó lengőkar azt mondta idővel cserés lesz ,most még bőven jó, ettől függetlenül cserélem ,ha már sikerült időpontot foglalnom a szerelőnél, meg hát a nyári felnik miatt úgyis kell futóműveshez mennem majd , de ez még titok :D
Szóval leadtam a listát a beszerzőmnek:
Mobil 1 5w40 - 5L
Mahle olajszűrő
Filtron olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Contitech hosszbordásszíj
Első fékcső -2db
Külső gumiharang
Metzger alsó lengőkar
Fehér oldalsóindex - 2db
Gázolajszűrő

A dolog őgy kezdődött,hogy bekerült az autóba egy Steinbauer box,amit egy darabig tolerált is a kuplungom,aztán elkezdett csúszkálni.Nem sokkal ezután kikerült belőle a box,kis ideig jó is volt minden,de hamarosan gyári teljesitmény mellett is meg-meg csúszott,2-3 hónapig igy jártam vele,aztán rászántam magam,hogy Manky-val iratok egy programot a NagyVad-ra :)
Épp volt egy kis szabadidőm,úgy döntöttem,hogy felhasználom a hónapok óta a polcon porosodó gyári új kuplung szettemet.
Ez meg is történt,a lendkerék lóg egy picit,de még nem vészes,úgyhogy maradt a régi.
Hibátlan lett az autó,a dolog érdekessége,csak annyi,hogy a régi kuplungtárcsa mindössze 5 Tized mm-el vékonyabb mint az új,és a szerkezeten sem látni semmi rendellenességet.

Tisztában vagyok vele, hogy az autóm alja közel van a földhöz. Ennek megfelelően is közlekedem. Ha béna vagyok, nem figyelek, akkor persze leér az eleje, de igyekszem figyelni. Sajnos van, amikor az sem elég.
Újpesten a Tél utcát felújítják, hetek óta zajlanak a munkák. Természetesen tisztában vagyok vele, viszonylag sűrűn járok arra. Ma is így történt, és óvatosan közelítettem meg az Erzsébet utca/Tél utca kereszteződést. De hiába az óvatosság, ha nem a sebességnek köszönhetően következik be probléma. A felmart és az aszfaltozott részek találkozásánál akkora volt a szintkülönbség, hogy az első lökhárító felfeküdt az aszfaltra, mely sérülést okozott az autómon. Öröm, boldogság... Az ott dolgozó munkásoktól megtudtam, hogy a művezető hamarosan a helyszínen fog tartózkodni, így őt megvártam. Miután megérkezett, ismertettem vele a problémámat, majd megtekintette az autómon esett sérülést és a nyomot is, melyet a lökhárító hagyott az aszfalton. Elismerte, hogy az esemény ott történt. Felettesével telefonált, majd azt mondta nekem, hogy meg kell keresnem a Colas Út Zrt-t, hogy a problémám megoldódjon. Elmondása szerint az ilyen szintkülönbségeknek 4 cm-esnek kellene lenniük, jelen esetben ez majdnem annak a 3-szorosa volt. A művezető együttműködő volt, bízom benne, hogy a Colas Út Zrt. sem zárkózik el az ügy gyors és problémamentes megoldásától. A helyszínen készítettem fotókat melyeken minden látszik. Írtam levelet a Colas Út Zrt. felé, most várom a válaszukat. Kíváncsi leszek, nem szeretném nagyon elnyújtani a dolgot. Egy elem fényezésének az árát várom tőlük.








Automata váltó olaj 2990 Ft/l Castrol Multivehicle ATF
Üzemanyagszűrő 2361 Ft Hangst
Olajszűrő 1050 Ft Armafilt
Levegőszűrő 2289 Ft Starline
Motorolaj 1791 Ft/l Q8 5w40 Excel
plussz féktisztító,ablakmosó,apróságok
A télen beszerzett mindenféle alkatrészek folyamatos felkészítése a vége felé közeledik.Fémtisztára takarítva sok minden és horganyalapozás után festések, galvanizálások elkészültek.Műanyagok karbonbevonathoz előkészítve.Ablakemelő szerkezetek - majd hátra - hibernálva, VTN folyamatban, fényezések stb. szintén.Beépítésük, cserék ( nagyon ) sok minden más 1 hónapon belül.AC-re készen leszünk.











