Blog

-gyertya csere : 15600 Ft
-vezérlés ellenőrzés:5000 Ft
-veszteségmérés : 8000 Ft

-gépműhely . 215000 Ft
-Liqui Moly 10w60 motorolaj : 23000 Ft ( 6 L )
-olaj pumpa : 79000Ft
-gyári felső tömítéskészlet :29000 Ft
-olajszűrő : 1200 Ft
-hengerfej,szelep tisztítás,szimeringek cseréje : 27000 Ft
-hengerfej csavar készlet : 12000 Ft
-kuplunk csapágy csere . 25000 Ft
-motor ki-be -szét-össze :120000 Ft
-fagyálló : 3000 Ft
-vizcső: 32000 Ft
-klíma le és feltöltés : 12000 Ft
-kipufogó javítás : 10000 Ft
-akkumulátor csere : 5000 Ft (1 éves)

km óra állás : 99165 Km ( óra szerint)

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-05-26

Befejeztem a mélyláda építést. Bútorlapszabászatban vágattam egy megfelelő méretű 2cm vastag MDF lapot. Síkbareszeltem egy ráspollyal a fűrészelt felületet és felcsavaroztam rá az új hátlapot, amit ragasztóval tömítettem. Száradás után belekerült a hangszóró is. Már csak a helyére kellene építeni...

>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-25

Zé laborjában voltunk ismét egy-két apróság cseréje miatt :)

Gates hosszbordás szíj - 4.650 Ft
Ina generátor szabadonfutó (535 0112 10) - 11.400 Ft
Ezek cseréjére az indításkori szíj megcsúszások miatt volt szükség, amit a szabadonfutó hibája okozott.
--------------------------------------------------------------------

Iharos első kerékjárati dobok - 7.440 Ft
Tyc tükörlapok - 3.945 Ft
Valamint felkerültek a krómos TI tükörborítások is. :)

Munkadíj: 22.000 Ft

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-05-21

Az Autó-Forrás Kft.-vel történt levélváltást követően megkaptam az autó üzembehelyzésének a munkalapját. Így már dokumentálva van a "0"km-től minden elvégzett szerviz illetve javítási munka a gépjárművön.
Köszönettel tartozom Csongrádi László igazgató úrnak a veszprémi Alfa Romeo képviselet vezetőjének a segítségéért.

 

Ma sikerült levennem a volánművet, a bal oldali hengernek van elég nagy lógása sajnos.
Miután végeztem a volánművel, az első lökhárítót oldalról tartó nyúlványokat (vagy miket) kezeltem rozsdaátalakítóval és korróziógátlóval.
Lekerült a mai napon a vezérműszíj is, a vízpumpát azonnal kicseréltem, viszont tervbe vettem a szívósor kipucolását is. Ehhez levettem a magasnyomású üzemanyag-szivattyút is. A szívósor belsejében majdnem 1 cm korom és olajsár volt. Undorítóan nézett ki, örülök, hogy kipucolódott. Sajnos nem tudom, hogy a szelepeket hogyan lehetne kitisztítani.

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2015-05-25

Eljutottam a gumishoz ezért meg kapta a szép kis Ti felniket.
KM állás: 232024

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2015-05-25

Sikerült megvennem a nyári gumikat, Toyo lett 205/55 R16 méretben.
Eljutottam hétvégén a gumihoz is így teljes lett az összkép. Kicsit fura még a fehér de tetszik :)
KM állás: 287.802

 
>> AutóápolásRedOne // Alfa 156 1.8 T.S. Saloon (Már nincs meg.. // 2015-05-25

Volt egy apró momentum, amit már le szerettem volna írni, csak mindig elfelejtettem.
Az én autómon is lekopott a festék az első emblémáról, ami persze nagyon zavart.
Találtam egy embléma javító készletet bulgáriából. Nem volt nagy összeg.
Mivel annak a híve vagyok, hogy ami javítható azt javítsuk meg, így rendeltem egyet és pont úgy ki tudtam javítani, mint ahogyan az alábbi linken látható. Nagyon pofás lett.
Persze kézügyesség és türelem kell hozzá.
A maszkot célszerű leszerelni a javításhoz, így nem kell kivenni az emblémát.

http://www.youtube.com/watch?v=PzeyzUok37I

 

Gyönyörű szép nap ez a mai. Hosszú idő után ma először nem ég egy hibajelző lámpám sem.

Elég rég óta nem volt ABS-em. Arra viszonylag hamar rájöttem, hogy az előző bejegyzésemben leírt hibák csak és kizárólag a BOSCH 5.3-as ABS blokk-on belül jönnek létre és az ABS ikerszámítógépe diagnosztizálja a saját szelepeit rossznak. Tehát rossz. Ezt most nem is boncolgatom tovább, így van és kész.

Mivel elég sok mindent vettem már a világ minden pontjáról, így figyelgettem európát (Ebay), hátha valamikor felkerül egy BOSCH cikkszám alapján számomra megfelelő ABS blokk kompjúterestül. Nem is olyan rég sikerült leütnöm 4350Ft-ért (igen, 4350 magyar forintért) egyet Lengyelországból. Jött még rá némi posta, de nem bánom. Van egy olyan érzésem, hogy itthon ennyiért egy ablakemelő kapcsolót sem kapok bontóban.
Megvettem tehát, megjött, és beépítettük. Simán ment. Számítógéppel rögtön "kikérdeztem", de nincs hiba. Első nagy "hűha, ez ennyiért tényleg működik???".
Jött a feltöltés, légtelenítés, majd a teszt. Földutas az utca, így 50m-en belül ki is derült, hogy frankón működik az ABS blokk, szépen próbálta forgásban tartani a kerekeket, pedál masszíroz keményen. Mentem vele pár kilométert, rásatuztam párszor, had dolgozzon, meg persze kerüljön a rendszer nyomás alá rendesen. Ezután vissza a garázsba, fékcső hollandereket leellenőriztük, nem ereszt. Szuper. Eddig sikersztori, remélem egy darabig így is marad.
Azt majd elfelejtettem, hogy a fékolaj tartály ürítése közben vette észre Édesapám,
hogy a tartályszint kapcsoló nem jó. Egy sima kontaktust kéne, hogy adjon, de nem ad.
Csak azért írom le, mert ha nekem nem jó, akkor valószínűleg rajtam kívül sok embernek nem jó, csak nem tudnak róla. A baj az, hogy szakadásban van, tehát
teljesen mindegy hogy mekkora a fékolajtartály szintje, nem jelez "alacsony szintet".

Át is térek a klímára. Egy egész vasárnapot töltöttem az Audodata katalógussal, a laptopommal és egy multiméterrel a motortérben és a műszerfal mögött. Kimértem mindent. Tényleg mindent. Hogy az előző tulaj szerelője (vagy Ő maga), mi a csudáért cserélgette fel a reléket az akku előtt, azt nem tudom, de pont úgy sikerült neki, hogy egyetlen relé sem stimmelt a burkolatra felszitázott feliratozással... nem nagy gáz, csak bosszantó volt.
Megdöbbenésemre minden működött, még az is ami nem, mert azokat szépen leteszteltem direkt kötésekkel. A motorvezérlő lábait is kimértem, tranzisztorok feszültségei szépen rendben. Klíma mégsem megy, tehát csak a nyomáskapcsoló tilthatja a klímavezérlőt. Így is volt. Nincs benne kellő mennyiségű gáz.
Klímás levákuumozta, de nem tartotta a vákuumot. Kiderült, pont a feltöltő szelep a rossz. Kicserélték, vákuumot tartja, feltöltötték, nyomást tartja, de nem indul. Kicsit ciki volt a helyzet, mert a lelkükre kötöttem, hogy minden tuti, hiszen én magam mértem végig.
Persze, hogy a nyomáskapcsoló is rossz volt. Mondjuk mentségemre szolgáljon, azt nem igazán lehet kimérni, legalább is egyszerűen nem, mert otthon nyomást produkálni házilag kicsit nehézkes. Mindegy is, a nap végére lett egy 5.5C-ot fújó klímám. Szuper. Külön köszönet itt annak a csapatnak, akik feltöltötték (ha olvassák).

Már csak a ventilátor rövidre zárt 1-es fokozatát kellett megjavítani, mert az elégett előtét ellenállás helyére bekerült (előző tulajnál) egy szép pofás rövidzár.
Szintén Ebay-ről jött egy utángyártott a gyári helyére passzoló előtét 6300Ft-ért. Itthon hagy ne mondjam mennyiért találtunk... Rögtön vettünk egyet a család 147-esébe is, mert abban is tönkre volt menve a gyári.

A gyertyakábeleket 2 éve, mikor megvettem az autót átnéztük, akkor még jók voltak.
Pár hete ismét volt olyan reggelem, amikor mindenféle hibát kiírt, nem ment egy henger stb. stb. Felhívtam egy ex-Alfa szerelő barátom, Ő látatlanban annyit javasolt, hogy a gyújtást nézzük végig. Így is tettünk.
Lebontottuk, megnéztük, elrohadt a réz csatlakozó szinte mindegyik gyertyakábelen (pedig víznek nyoma sem volt). A trafó direkt csatlakozói rendben voltak.
Itthoni beszerzést itt is esélytelennek láttam, így rendeltem Angliából ProSpark gyertyakábeleket.
Nagyon minőségi szett, és olcsóbb volt a szett, mint itthon 1db. BOSCH. Mondanom sem kell, az autó járása tökéletes lett. No de ez egy alap dolog, tehát ezzel nincs mit "dicsekedni".

Nagyon remélem, hogy most egy darabig élvezhetem a "hibalámpa" mentes kilométereket.

 
>> EseményRabert07 // Alfa GT 2,0 JTS // 2015-05-25

Gt-t venni nem is egyszerű történet.. gondoltam a 156 ot lesz majd nehéz eladni ... Hát pont fordítva történt, viszont a lényeg a lényeg sok keresgélés, és csalódás után sikerült megtalálnom ezt a szépséget reméljük minden tekintetben legalább annyira elégedett leszek vele is mint a 156-al voltam :)