Blog

>> Tuning és extranarancs // Alfa 159 2.4JTD Q-tronic // 2015-05-30

Produktív napon vagyok túl, Alfi megkapta az első mod-ot, és ha már szét volt szedve, ki is takarítottam a belsejét rendesen.

Utáltam a szivargyújtóba dugható usb töltőt. Nem érintkezett rendesen, hol töltött, hol nem. És a teljesítménye is harmatos volt. Merült a telefon töltés közben...

Vettem egy beépíthető dupla USB töltő vaterán. 1*1A + 1*2.1A képes leadni. Megjegyezném, hogy a telefon szerint mindkét port 999mA-t ad le. Nem tudom, hogy ennyi a max amit ki tud írni a progi, vagy kamu a teljesítmény adat. Keresek hozzá progit ami megmondja.
Első tervem az volt, hogy a szivargyújtót eliminálom és a helyére megy. De ezzel buktam volna a kis vliágítást és a szivargyújtót... nyilván. Így hát a semmire sem használható hamutartó-kuka cuccot szemeltem ki, amit amúgy is kihajítottam a második napon, mert csak a helyet foglalta. Léte értelmet nyert végre :)
Fúrtam-faragtam-forraszottam és lett egy majdnem gyárinak kinéző, külön kapcsolóra kötött USB töltőm. A kapcsoló egyáltalán nem látszik.
Aztán, ha már szétszedtem, haverral béreltünk egy Karcher profi takarítógépet és autót takarítottunk. Csili-vili lett. Már csak valami rendes (gyári) szőnyeg kéne bele... jelenleg a volvomból vettem ki és az van benne :) ...jobb mint a semmi.

 

2015.05.30.
Most, hogy minden szuperál (lekopogom), nagyon poros motorteret kitakarítottuk.

 

2015.05.27.
Az első lökhárító középső alsó hűtőrácsa már vásárláskor hiányzott, pótolva lett.
És kapott a pajzs egy új emblémát.
A Natural Invest-ől szereztem be őket, gyári újak.

 

2015.05.23.
A hibakód kiolvasás után beszereztem az alkatrészeket, a katalizátor előtti két szonda Bosch 0258 006 376, légtömegmérő Bosch 0281 002 309, komplett gyújtótrafósor (trafó száma: Bosch 1227030071). Az alkatrészeket Phon Alfa Depójából szereztem be, probléma megoldva, az autó hibakód mentes és szuper!
Az első 4 képen (törött gyújtótrafó és kábel, meg valami szuperpaszta, a kiszedett légtömegmérő és a két kukás szonda) a kiszerelt alkatrészek vannak, az utolsó két képen az eredmény látható.

 

2015.05.15.
Régóta tervben volt már amúgy is hibakód kiolvasó kábelek és szoftver beszerzése, főleg, hogy a motor system failure továbbra is világít.
A kiolvasás segített, katalizátor előtti két szonda kuka, és a légtömegmérő is.

 
>> EgyébBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-05-30

Kicseréltem a kocsiba a hangszórókat. Mivel én inkább a gyári megoldások híve vagyok, ezért törekedtem arra hogy a lehető leggyáribbnak tűnjön. Itt egy kis kompromisszumot kellett hogy kössek, mivel az új első szett "csipogója" túl nagy volt a gyári csipogó helyére. Ezért picit módosítanom kelett az eredeti terven. de nem baj megérte :) Nagyon szépen szól az új szett.

Előre : Renegade szett került,
Hátra : Alpine szett ( kétutas ) van ezekkel vettem az autót

 

2015.05.11.
Kicseréltem a jobb-bal első felső lengőkarokat, és a stabilizátorokat is mindkét oldalon.
A jobb oldali stabilizátor csak Flexi barátom segítségével jött ki.
1.-es képen a kiszedett alkatrészek láthatók.

 

2015.05.09.
250 kilométer megtétele után ismételt olajcsere szűrővel együtt, motoröblítő alkalmazásával. Sok fekete kótvány jött ki.
Ismét Castrol Magnatec ment bele.

 

2015.05.04.
Már vásárláskor sem működött az index relé, kormánylégzsák ki, kormány leszed, légzsák átvezető leszed, kormányszög-elfordulás érzékelő leszed, és alatta van a bűnös alkatrész.

 

2015.05.01.
Lecseréltem a vezérműszíjat, kicseréltem a vezérlés módosítót, vízpumpát, hosszbordás szíjat, és összes görgőjét. Benne lévő vízpumpa törött volt. A benne lévő kábé 2,5 liter olajat lecseréltem szűrővel együtt. Vezérlésszett és hosszbordás szett Dayco, vízpumpa Marelli ment bele, olaj Castrol 10W40, Mann oil filter, és kapott egy új légszűrőt is.