Blog
Olajcsere, váltóolaj csere,kisebb elektronikai munka.
Ma sor került a futóműállításra.
Km óra állás: 206800 km
Az első szélvédőm bal alján és a közepén, repedés és kavicsfelverődés keletkezett egy teherautóról lehulló rakomány miatt, még az év elején. Annyira nem volt vészes, hogy azonnal cserélnem kelljen, javítani viszont sajnos nem lehetett.
A rejtélyes beázás után kutatva, lebontottam a tetőkárpitot is. A kocsi locsolása közben feltűnt, hogy a szélvédő szélénél, a ragasztásnál csepeg be a víz. Esőnél gondolom ez nagyobb menyiségben történik, ez lehet akár magyarázat is, a padlóra kerülő eső utáni tócsákra.
Ezen felbuzdulva, elkezdtem egy megbízható szélvédőst keresni, de egy ismeretlen idegenre, nem szívesen bíztam volna a kocsim.Zé ajánlására felhívtam Péter Zsoltot, aki kollégájával Ricsivel, tegnap ki is cserélte a szélvédőm. A szélvédő helye sajnos erősen korrodált volt, ezt is szépen lepucolták, lekezelték, így hosszú évekre száműzték a rozsdát. Profi és gyors munkát végeztek, mindenkinek ajánlani tudom őket.
Bízom benne, hogy a szélvédő elengedett ragasztása volt a beázás oka és ezzel a vízesedés végére is pont kerül.







Ki dobta néhányszor üresbe. Ecuscannel láttam, hogy nincs meg mindig a kellő nyomás a rendszerben. Nem tudtam elképzelni hol szállhat el. Aztán felfigyeltem, hogy a szivattyú nem kapcsol mindig, mikor kellene. Reléje kattant. Idő hiányában, pár napig állt az autó. Aztán kimértem és 10,5V jutott el a szivattyúhoz. Ezelőtt még átnéztem a kábelköteget, újraszigeteltem az összeset. Ez amúgy is már tervben volt. Végül került bele egy japán relé és talán jobb mint azelőtt. Tökéletesen működik.
A mai napon úgy döntöttem, hogy rászánom az időt és kap az Auto egy teljes ápolást.Mivel lakásban lakok és a mélygarázsban nincs lehetőségem takarítani, általában Érden a Difer melletti melegvizes mosónál szoktam takarítani a kocsit, elég nagy a hely, hogy félre is tudjak állni mosás után.
Először a motorral kezdtem, mivel nem olajos dzsuvás volt, inkább csak poros, ezért nem is kellett túl sokáig mosogatni, a mosás végeztével , vittem fel magammal, kis palackos sűrített levegőt, kifújkodtam azokról a helyekről ahonnan gázosnak éreztem.Aztán kis ecsettel pedig a enehezen hozzáférhető helyeket is megtisztítottam.Ekkor vettem észre hogy a géptetőn levő kárpit is milyen koszos, ezért gyorsan nekiálltam aztis kárpittisztítóval letakarítani.
Ezután jött a kasztni, teljes mosás után teljes kézi waxolás következett, véleményem szerint nagyon szép lett.Amit már most tudok, hogy a nagyon szép színnek ára van.Nagyon nehéz úgy áttörölni, waxolni hogy hibátlan legyen:)
Következett a felni tisztítás, most közelről is konstatáltam, hogy a 4 felnim gyalázatos állapotban van, Ősszel ha leteszem a kocsit orvosolva lesz.Kis gumiápolás majd következett a belső takarítás.
A bőr ápolására egy Erdal nevezetű méhviaszos bőrápolót használok.A 166-nál is bevállt, ezért maradok ennél a márkánál.
A műszerfalat, a kormányt puha száraz rongyal szoktam törölni.A legvégén pedig még egy porszívózásra is sor került.
Íme a végeredmények, szerintem a képek önmagukért beszélnek.
Ja és még valami:)Miközbe puceváltam a Bellát, megállt 2 sutymerdák hülyegyerek béejmével, és úgy gondolták, hogy milyen jópofik lesznek ha hangosan elkezdik szidni az Alfákat.Betudtam annak, hogy baromi irigyek:D
Km:226790









Az ötlet a Totalcarról van.
1500 Ft-ért vettem a képen látható Motip klímatisztítóhabot. Elearnben utánanéztem, hogy a 156-ban hol található a klíma hőcserélője. Nagyjából ugyanott, mint a linken bemutatott Skoda Octaviában, csak kicsit nehezebb hozzáférni. Először kiszereltem a kesztyűtartót, 6 db csavar fogja. A lábtérben található kárpitot kibújtattam. A ventilátort úgy lehet kiszerelni, hogy a jelölt csavart kitekerjük (az 5-ös bitfej kicsi rá, a 6-os meg nagy, hurrá). A műanyagot átbújtatjuk a pöckön és fordítunk az egészen az óra mutató járásával ellentétesen. Ekkor kijön a motor és már csak egy elektromos csatlakozót kell rajta oldanunk. A ventilátor helyén benyúlva a középkonzol fele ki tudjuk tapogatni a hőcserélőt. Azt fújtam telibe a habbal, vártam pár percet, fújtam, újabb pár perc várakozás, újabb fújás, amíg el nem fogyott a hab. Alul szépen lehetett látni, hogy csöpög ki. Azóta illatos levegőt nyom a klíma.





Megvan a nyári gumi szett..
Mivel a súrlódós hang nem szűnt meg, visszamentünk a szervizbe. Váltócsapágyak cseréjét javasolták. Amikor szétszedték az autót, felhívtak, hogy további alkatrészeket is cserélni kellene. A kuplung tövig kopott, a váltó és a differenciálmű elég rossz állapotban.
Utánajártunk a dolgoknak, bontóknál érdeklődtünk használt váltóval kapcsolatban. Végül sikerült nagyon jó áron találni egy alig pár ezer km-es differenciálművet. 5 csapágy (természetesen váltóolaj is), a kuplung és a hidraulikus kinyomócsapágy is cseréltetve lett. Ha már ott voltunk, a kézifék-kötelet is újra cseréltettük.
Km: 187.226
Szerdán megvettük a vezérműszíj készletet és a vízpumpát. Péntek reggel mentünk az érdi márkaszervizbe. Délre készen volt az autó.
Km: 190.475