Blog
Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...

Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...





Na kapjuk szét akkor. :)
Hát igen.. A turbo is elfosta magát, mivel az a régi motorról maradt. Kotyog, Lötyög a tengely, lapátok beleértek már a házba is..
Ha már szétszedjük akkor alaposan.
HF-ek is lejönnek. Amúgy a hengerek szépek, nincsenek hordósodva, vállasodva. Gyári hónólás is gyönyörűen látszik. :)
Kipufogó rendszert is leszedtem, mert elég sz*r hangja volt már. Eléggé gányolva van az egész, ezért mennie kell. :D






Első gondolásra..jólvan ugyis bejáratós/átmosós olaj, ami ráadásul max szint fölé lett töltve. Hát egyre durvább lett a füst így nem az miatt lehet..
Olyan nyugdíjas 70-es tempóval az elkerülőn, éjjel elénk ugrott egy szarvas. Satu, kikerül, és ahogy kikerültem nekünk ugrott a másik. Hála ég kisebb repedéssel megúsztuk a dolgot. :)

Végre indul, füstmentes és MEGY! :D Minden baja eltűnt a motorcserével. Most már teszi a dolgát, szépen szedi a lábait. :D imádom. :D
Nagyon nagy köszönet érte Tommy156-nak! :)
Értek meglepetések közben. :D az olajhűtő. Elég furán állt, jobban megnézve a tartokonzolja sehol, és hát a hűtő se az aminek látszott. Egy Toyotaról való hűtő volt fennt. :D -van egy repedt alsó turbocsővünk is. :)
Az új motor megkapta az új vezérlésszettet, vizpumpával. Kapott egy új kuplungot is. Átmosós olaj + szűrő (~400km-re).

AlfaDepo-tól sikerült beszerezni egy komplett motort (67e km-es).
Na bumm. Motor végleg kifeküdt.. :(
15 perc leforgása alatt hengerfejes lett, és csapágyas, de annyira hogy beállt a főtengely. Elszállt az olajnyomás.. Dehogy mitől?!.. Turbo megúszta! Még szerencse, hogy nem lettek beszerelve még az új cuccok..
Motorcsere mellett döntöttünk.