Blog
Beépítésre került négy vadonatúj féktárcsa, levegőszűrő, pollenszűrő, 5 izzítógyertya. A többire majd időt kell szakítanom.
Fékcsövek baromira csereérettek, két hátsót kell még szereznem (Bárdinál nem volt).
Kiderült, hogy azért szól akkorát a hátulja minden gödörnél, mert el van görbülve a stabilizátor rúd bal oldalon, ezzel együtt kukás a bal hátsó kutyacsont. Ebből egész hátsó futómű felújítás lesz.

A bal küszöböt lebontva némi korróziót találtam a küszöb elején. Elővettem a múltkor beszerzett Loctite cuccot, majd némi drótkorongozás után bekentem vele.
Másnapra szimpatikus fekete réteg keletkezett. Újra lekentem vele.
A kis műanyag idomot leszedve a gumi tömb körül is találtam némi rozsdát. Drótkorong és Loctite. Holnap lefestem.









Elérkeztünk egy újabb mérföldkőhöz. A mai nappal egy éve van nálam a 155. Ez alatt 21258km-t töltöttünk együtt. Így, ennek apropóján írok egy kis összegzőt az eddigi tapasztalatokkal kapcsolatban. Röviden egy kis hisztis k.rva. :)
Bővebben pedig:
Túl vagyunk 2 olajcserén, fogyó-kopó alkatrészek cseréjén, illetve ahogy idő és pénztárca engedi esztétikailag is próbálom kipofozni az autót. De ez lentebb látható is, úgyhogy erről ennyit. Igazából nem bántam meg, hogy anno nem hallgattam senkire és belevágtam ebbe a "kalandba". Dinamikusan szeretek vezetni, a futómű, motor karakterisztikája igazából -(lehet hülyén hangzik, de)- kívánja is. Alig akarok belőle kiszállni. Elektronikus problémám nem nagyon volt idáig, leszámítva, hogy az utóbbi pár hónapban elég furcsa dolog jött rá, amit meg kell oldanom. Sajnos előfordulhat, hogy érintkezési probléma vagy törött vezeték lesz a hiba oka, de azt megtalálni nem lesz egyszerű, jelenleg is dolgozom az ügyön. Ez kicsit beárnyalja a kettőnk viszonyát, de ennek ellenére is összességében pozitív a mérleg, ameddig mosolyt csal az arcomra, addig nem bánom az ilyen dolgait, meg a beletalicskázott pénzt. Igazából itt olyan problémákról írok most, amiktől függetlenül indul-megy-megáll-kanyarodik az autó, csak bosszantó apróságok, amiket nem szabad elhanyagolni. Nyáron műszaki, a közeljövőben lesz még feladat bőven az autóval. Klímát is fel kell tölteni, elektromos hátsó ablakokat meg szeretném már csinálni végre. Ja nem írtam róla blogot, de működik végre a hátsó ablakfűtés is, csak a relé hiányzott, így plugnplay volt a rendszer. Jelenleg, ha gonosz lennék azt mondanám, hogy szabadidő autó. Szabad idődben szereled. Mindig a sok apróság, néha az őrületbe kerget, de ennek ellenére is imádom. Amikor megyek vele el is felejtem ezeket a dolgokat... a másnapi első hidegindításig. :)
szerk.:
Kicsit visszaolvastam a blogban, elfelejtettem leírni, hogy a legelső bejegyzésben tárgyalt ABS mizéria megoldódott. Rendesen működik, valószínű anno a sok állás miatt nem volt még észnél, mikor először kipróbáltam.


Eljött az ideje a téli kerekek nyárira cserélésének. A 14"-os felniken, a tavaly AlfaCityben nyert Michelin Enetgy Saver+ gumik vannak.
A nyárira váltás óta 300 km-t tettem meg, Budapest "remek" útjain. Ami a téliekhez képest feltűnt, hogy egy picit zajosabb.
Guminyomás: 2.2 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.73 L/100 Km

Egy apróság maradt az autóban, ami még nagyon szúrta a szemem: egy Pioneer Csillámf@szláma Edition rádió. Sosem hallgattam (már csak azért sem, mert a V6 gondoskodik a tökéletes autózós zenéről), ellenben marha ronda volt.
A facebookos alfás csoportban lőttem egy gyári Alpine rádiót, amiről két dolgot lehetett biztosan tudni: elveszett a kódja és képes világítani. Ezek tudatában elővettem a pofátlanabbik énemet és ajánlottam érte 2000 jó magyar forintot. Megkaptam. :)
Azt ugyan továbbra sem tervezem, hogy rádiót hallgatok, kazettám meg sok éve nincs egy szál se, csak nem hagyott nyugodni, hogy működésképtelen a szerzeményem. A netről túrtam egy szakit, aki ki tudta kódolni. Kiderült az is, hogy rádióként hibátlanul funkcionál. A magnó részét kazetta híján nem tudtuk kipróbálni. A műtét 4000 forintomba került. Bónuszként kiszedte a Pioneert is a műszerfalból. Boldogan kapcsoltam ki az új rádiómat - talán örökre. :)

Végre sikerült az Alfa Romeo emblémás szőnyeghez hozzá való patentot ügyeznem. Köszönet a segítőkész eladónak érte :) Amúgy nem volt egyszerű. A patent a következő miatt kellett: mivel hiányzott a vezető oldali szőnyegnek a kettőből az egyik patentja, ami a váltóbox mellett van hátul, ezért a szőnyeg jobb oldala mindig előrecsúszott és beleakadt az éppen visszaengedett gázpedálba. Aminek eredménye az lett, h motor fordulat menet közben felpörög, ilyenkor gyorsan kuplung benyom, motor pörög, míg a szőnyeget ki nem húzom a beakadt gázpedál alól.
Most, hogy a másik patent is tartja a szőnyeget, így már szerencsére nem tud elmozdulni :) Patentokból most feltankoltam, van még 3 db :)
HF-ek elkészültek!
Síkba húzva, szelepek becsiszolva, sz.sz.szimeringezve, hézagok beállítva/lapkázva! :)

Kicseréltettem a váltóban levő olajat.
Sok helyen érdeklődtem, hogy szűrőt lehet/kell-e cserélni a váltóban. Szervizeket, kereskedőket, amore-sokat kérdeztem. A várttal ellentétben senki sem tudott egyértelmű választ adni. Vagy ha egyértelmű volt, akkor hülyeséget mondott. Végül Csörire hallgattam. Leírom, hogy mindenki tudja:
A Q-tronic váltóban egy belső szűrő van, amit csak a motor kiszedése után tudsz cserélni. Cserélhető szűrő nincs benne. Olajcserekor nem kell, nem lehet szűrőt cserélni. Az alul levő leeresztőn kiengeded az olajat, majd pedig felülről tudod feltölteni. Ha az alsó "csapon" csöpög, akkor visszatöltötted a kellő mennyiséget.
A cserélt mennyiség kb. 3-3,5 liter. Én Liqui Moly Top Tec 1200-as olajat tetettem bele.
Egyúttal megtörtént a szerviz nullázása is.
Köszi Pisti
5liter olaj: 42,25 Eur
Munkadíj: 40 Eur

A mélyládám az 5 ajtós Scorpio-ba még éppen belefért, de a 156-osba már nem tudtam beletenni (talán egy SW-be belement volna). Túl szűkre szabták a csomagtartó nyílását.
Két megoldás maradt:
1. Új ládát gyártok és a régit megpróbálom eladni.
2. A meglévőt faragom át.
Végül is a második mellett döntöttem így a 68 literes zárt ládából faragtam egy 45 literest (a hangszóró gyári ajánlása bassreflex ládához) ami így ferdére vágva pont passzol a hátsó ülés mögé.
Jöhet rá a hátlap, bele a hangszóró, lehet vezetékelni, meg az erősítőket elhelyezni...




