Blog
Kopottas volt mindkét embléma, így vettem újakat és felraktam. A hátsóval kezdtem: a régit lefeszegettem az elhajtható zárfedélről és a helyére pontosan passzolt. Egyértelműen a hátsó embléma javítására való (alul egy apró fül is van ami pont beleillik a zárfedélbe).
Az elsőnél a gyárira ragasztottam, oldalról nézve kicsit eláll, ráadásul rányomáskor sikerült kicsit behorpasztanom. Elölről normálisan néz ki. A színei és formái rendben vannak, de előlre így csak átmeneti megoldásnak jó. Aztán leszedtem az első emblémát majd a pajzsot is. Kiszedtem belőle a régi emblémát és az új hátulra való emblémát szélvédő ragasztóval beleragasztottam. Szerintem szép lett... :)












És megint a jobb hátsó sárvédőnél volt a probléma, amit egyszer már orvosoltak! Szinte napra pontosan 7 évvel ezelőtt javították, igaz csak kívülről. Most viszont már nem tűrt halasztást, le kellett venni a sárvédőt, hogy alatta is meg lehessen szépen csinálni, mert igazából ez a 155-ök Achilles pontja. Itt rohad a legjobban az autó. És ha már ekkora munkába kezdtünk, akkor természetesen a bal oldalt is leszedtük. Igazából nem ért váratlanul, amit a sárvédők alatt találtunk, mondjuk azért sokkal rosszabbra számítottam. Bár ez a látvány sem volt szép. A lakatolási munkálatokat Simontornyán az egyik haverom végezte és tulajdonképpen nagyon elégedett vagyok, nagyon szépen dolgozik. Ami még külön szimpatikus volt benne, hogy nem húzta a száját, nem keresett kibúvókat, egyszerűen csak annyit mondott: "Nem gond, megcsinálom."
És megcsinálta. Ráadásul nem is kért sokat a szolgálataiért (25000,-). Nekem tetszik a végeredmény. :-) Kijavította még a jobb hátsó sárvédő dobot is, mert ahol a benzintank betöltő csövének a felfogatása van, ott is át volt rohadva és folyt a csomitartóba a víz. Most már ez is pipa. :-)
Viszont egy dolgot nem érek. Nekem kellett kinyomni karosszériatömítő pasztával a sárvédők és a kasztni közt, mert sem a haverom, sem a fényező nem vállalta be. Mindegyik a másikra mutogatott, hogy az sokkal jobban megtudja csinálni. Berágtam, és megcsináltam én. Jó kis pepecselős meló. :-) Vettem tehát vm(NagyVad) kollegánál Sikaflex 227 karosszériatömítő pasztát (2250,-), SikaGuard 6250 spray-s viaszos üregvédőt (1835,-) és egy kis Motip alvázvédőt (1590,-) is. Szépen kifújtam a hátsó sárvédő üregeit az üregvédővel és a dobokat az alvázvédővel. Ennyi. :-)
Jöhet a fényezés. :-)
2015.04.12.
Ma kész lett a fényezés is (75000,-). Szépen megcsinálta a sárvédőket a srác. Kértem tőle plussz dolgokat is, hamár ott van az autó, akkor legyenek azok is kijavítva. Volt javítani való az első és hátsó lökhárítón, megrepedt a lakk a motorháztetőn, ill. utóbb kiderült, hogy a gittelés repedt meg. Kavicsfelverődéses volt a bal első sárvédő is, és a bal hátsó kilincsre rányitották az ajtót. És anno az ajtók alját sem csinálták meg rendesen, így azok is elkezdtek rozsdásodni. Na, de most ezek a hiányosságok nagyon szépen pótolva lettek. :-)
Összességében tetszik a végeredmény, végre megint szép a járgány. :-)
Azért az örömbe némi üröm is került, ugyanis valami titokzatos oknál fogva letört a jobb oldali tükröm. :( Jöttem haza a sráctól és útközben vettem észre, hogy furán lóg. Ő azt mondta, hogy nem vette észre. Fura...
Aztán Marklar faterja megragasztotta (4000,-), de ez sem ment zökkenőmentesen. Ugyanis amikor kész lett, akkor Marklar elfelejtette, hogy az enyém és eladta másnak. :D
Így útólag vicces, de akkor nem röhögtem.












- Valeo kuplung készlet 79.000.-Ft
- Munkadíj 25.000.-Ft
Száz év után végre megjavítottam a hamutálca ajtaját. Mikor a hifivel csináltam valamit még régen, szétszedéskor véletlenül széthúztam az ajtót. Sehogy nem tudtam anno összerakni, hogy működjön, viszont hétvégén annyira unatkoztam, hogy nekiültem. 15 perc alatt kész is volt, úgy működik, ahogy kell :)
Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.
Km állás: 169.294km
Tükröt is kellet cserélnem. A jobb oldalit hiába fordítottam teljesen be akkor sem láttam benne az autó oldalát, de a jobbra mellettem lévő sávot is éppen hogy alig... Viszont az anyósülésből nézve teljesen jól beállítható volt a tükör... Valaki ügyesen egy jobbkormányos autóról bontott tükröt tett fel...
A bal tükör háza meg lötyög és repedt...
Egyelőre csak a jobb oldali lett cserélve Alkar "márkájúra". Teljesen jól üzemel, még a külső hőmérséklet is működik...
Amikor megvettem a 156-ost billegett az alapjárat. Kiolvastam a fél internetet, de amiket írtak az nem volt megoldás a problémámra. Cseréltem lambda szondát (ez tényleg rossz volt), tisztítottam, majd cseréltem MAF szenzort, néztem fals levegőt (volt egy csúnya hiba, azt javítottam), csináltam TPS meg ECU resetet is, tisztítottam fojtószelepet.
Amire gyanakodtam, az a fojtószelep poti (ezt ugyan nem írta senki), de már csak ez maradt. Csak nem találtam, hogy hol van...
Meg lett a poti és meg lett a hiba is...
Az alapjárati motorba van építve a jeladó és sajnos az volt a rossz...
Teljes gázon 550ohm. Lezárt fojtószelep felé szépen nő 1,3kohm-ig majd az utolsó pár fokon visszacsökken 1,1kohm-ra...
Szétszedtem, de nem nagyon lehet a potihoz hozzáférni, legfeljebb maradandó alakváltozással.
Vettem egy jó állapotú bontott Bosch 0 132 008 650-t.
(később vettem csak észre, hogy ez is javított darab).
Csodák csodája, már nem billeg az alapjárat...
Megint sikerült egy hülyetuning hibát helyreraknom...
Az a szerencsétlen, aki a szó rossz értelmében agyon tuningolta ezt a jobb sorsra érdemes 1.8-as motort, jól melléfogott.
A háccsókerekes ladákon nevelkedett emberünk a kartercsövet levezette a motor mellett a szabadba a szívócsonkon meg ledugózta.
De ezen a motoron a forgattyúsház szellőztetése úgy van megoldva, hogy egy cső megy a légtömegmérő és a fojtószelep közé, egy másik cső meg a fojtószelep és a hengerfej közé egy rugóval zárt szelepen keresztül. Na ezt az utóbbit vezette a szabadba.
Mi is történt? A szabadba vezetett csövön keresztül megnyitotta a szívócsővet a légtömegmérő és a fojtószelep között. Így ujjnyi vastag lyukon keresztül szívott falsot a motor a légtömeg mérő mögül, ráadásul a forgattyúsházból is az olajpárát jól kiszippantotta így. Arról nem beszélve, hogy szűretlen levegő jött ott be...
Vissza is raktam a helyére a csövet. Amit tapasztaltam, hogy 3000 alatt is van ereje a motornak. Most már nem tudom lefullasztani induláskor, ha kuplungról óvatlanul szállok le, akkor egy rántással megindul...
A padlógázas gyorsításnál is kevesebb a lila füst ami otthagyok...
A klíma és szellőző fogatógombjainak megszűnt a világítása. Szétszedtem, de nem találtam otthon olyan izzókat, így inkább ledeket forrasztottam a rossz izzók foglalataiba.
Ha már arrafelé matattam, a hosszú váltókarból lefűrészeltem 4cm-t, így sokkal jobban kézre áll.