Blog

>> EseményMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-04-06

Budapest - Zalaegerszeg 9,6 liter / 100km 130-as tempómattal.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-04-06

Másfél év használat után kicseréltem a levegőszűrőt, egyben töltöttem kb. egy deci ioncserélt vizet a kiegyenlítő tartályba. Költsége most nem volt, még mikor vettem az autót, vettem szűrőt is, de vásárláskor szinte új volt benne.

 
>> EgyébVMmotori75 // Alfa GT 1.9jtd // 2015-04-06

Most vásároltunk új nyárigumikat, eddig világéletemben használt szedett vedett gumiabroncsaim voltak, ugyhogy most igazan nagy az öröm. Ugyan még nincsenek fennt, de napok kérdése és mehet a teszkör :D

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-06

Tádááám!
Húsvéti nyuszi hozta, kint van a váltó!
Szépen ki lehetett mozgatni, a váltó karról az ellensúlyt még le kellett csavarozni, mert a kormányszervó csövébe beakadt.
A segédváz meg a jobb oldali féltengely is akadályozta egy kicsit, egyszerűbb visszarakáshoz lehet hogy kiszedem inkább ezeket is...

Nyári gumira átöltözve! Km: 129.354

 
>> Szerviz147Smz // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2015-04-06

180000 km

Sajnos az én hibámból összetört az autó jobb eleje. Mivel állóhelyzetből indultam, ezért leginkább csak esztétikai a kár, de a legszarabb helyen.

Szerintem a következőket biztos cserélni kell:
Első lökhárító az összes tartozékával
Jobb első fényszóró
Jobb első index
Motorháztető talán javítható
A jobb elsö sárvédőív talán javítható

 
>> EgyébAngeloDivina // Alfa 145 1.4 TS // 2015-04-06

Egy év után eladtam. Párom meg is siratta. (Ez elég váratlanul ért!)
kb 12.000 km-t tettünk meg, egyszer sem hagyott cserben. Nagyobbra fogom költeni az érte kapott összeget, mert ez az 1.4TS nem épp autópályára való.
Aminek nagyon örülök, hogy egy Amore tag vette meg a fiával, és tudom (legalábbis éreztem), hogy jó kezekben lesz és van még pár éve a kis Alfának! :D

Visszlát Alfi!!! :( :)

165.650 km

 
>> SzervizAngeloDivina // Alfa 145 1.4 TS // 2015-02-12

Január végén sikerült odacsapnom a jobb első kereket egy balos kanyarban a padkához. A kormány 90 fokkal elfordult és úgy mentem haza. Kerestem egy közeli szerelőt ahol van futóműállítás is. A jobb kormányösszekötő elgörbült és a gömbfejet is cserélték. Futó műállítással alkatrésszel és munkadíjjal 20 ezer Ft-ba került. Ez fájt. Máskor jobban figyelek.

A télen elkezdett szivárogni az olaj. A szelepfedél tömítés megadta magát. Elvittem Ferkéhez és cserélte+pasztázta.

Közben kiégett a műszerfal világítás a kilométer számlálónál, azt cseréltem. Majd cseréltem a bal első index izzót is. Kedvére villogott csak. 300 Ft bánta.

Február utolsó hétvégéjén családi látogatásra mentünk. Lemostam a kocsit. Laci bátyó meg lecserélte az olajat, mert megtettük az első közös 10 ezrünket. Olaj+szűrő 7 ezer Ft

 
>> EgyébAngeloDivina // Alfa 145 1.4 TS // 2014-11-18

Vissza olvasva láthatjuk h sem időt sem pénzt nem sajnáltam az autó felújítására. Közben volt egy hetes Hajdúszoboszlói nyaralás is.
Persze meg is dolgoztattam, ha már ennyi törődést kap. A felújítási folyamat közben a mai napig bezárólag megtettünk 7.932 km-t 186 nap alatt, ami 42,6 km naponta. 9,5L/100km-es átlag fogyasztással 753,54L benzint és 316.486Ft-ot kajált 420Ft-os átlag benzin árral számolva.
A 2014-es évet felújítás szempontjából lezártnak tekintem.

Egy korábbi bejegyzésből kiemeltem az akkori terveket, hogy mit is akarok megcsináltatni a kocsin. Kihúztam ami már kész van:

"vezérlés szett, vízpumpával csere
vezérlésmódosító csere
olaj + olajszűrő
levegő szűrő, pollen szűrő csere
komplett kipufogó rendszer katalizátortól hátrafelé
"


"Fel kellene deríteni még néhány hibát és majd meglátom, hogy azokat mikor tudjuk orvosolni. Valószínűleg az lesz a második fázis. A lista a következő:

Indításkor csúnya a motor hangja. (Vezérlésmódosító cseréje lehet segít rajt)
Lassításkor fel-le jár a fordulatszám. Helyben állva nem.
Szervó eszi az olajat.
Eszi a benzint. Budapesten néha dugóban állva 16 Litert mértem. Hosszabb távon sem győztem tankolni.
100 km/h felett rázza a kormányt és a kulcscsomómat az ajtózsebben
Üzem melegen nagyon füstöl egy helyben állva a dugóban a kipufogó, na meg magasabb fordulatszámon is induláskor, kigyorsításkor. (Mindenki felhúzta az ablakot körülöttünk)
A kilométeróra állás nem világít, nem látható.
"

"A csomagtér teleszkópok nem bírják túl sokáig, szeretik rám csukni a csomagtérajtót pakolás közben.
Csomagtérajtó zárbetétje kijön a kulccsal együtt.
Jobb oldali ajtózár kulccsal esélytelen, viszont központival záródik.

Az autó belső és külső esztétikája, a jövő zenéje." 161.988 Km