Blog

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2014-08-20

A nyári kirándulgatások, AlfaCity és egyéb autózgatások után egy nagykanizsai út alkalmával észleletem, hogy nem akar a motor 2500-as fordulat fölé pörögni, majd visszafelé már annyit sem. Itt a fórumon kiderült, hogy mi lehet a baj -komplett üzemanyag rendszer ellenőrzés- , de hirtelen még augusztus 20.-án be kellett szaladnom a városba, ám sajna hazafelé már nem szaladgáltam... sőt, csak poroszkáltam némi füstöt okádva, majd fulladozva... leállva, újra indulva, megint leállva és így tovább... hazavergődtem. Hála Jorjie fényképes útmutatójának, úgy döntöttem, hogy rögtön az üzemanyagtartályban elhelyezkedő egységgel kezdem, mely magában foglalja az első szűrőt és az üzemanyagszint jelzőt is. Kisebb nehézségek árán ki, ill. szétszereltem és rögtön ráleltem a főbűnösre, ugyanis totálisan el volt dugulva minden! Csoda, hogy egy kicsi nafta át tudott azon a sok trutyin jutni, hogy még hazaérjünk, de szerencsére sikerült. Mindent kitisztítottam, majd összeraktam és természetesen minden a legnagyobb rendben működik, sőt... az alapjárati fordulatszám kissé meg is emelkedett. Nyilván az egyre szottyosodó trutyihalmazon keresztül egyre nehezebben jutott át az olaj, hogy táplálja a kicsikét. Ennek is utána nézek. Jó kis szereléssel telt az augusztus 20., de azért estére odaértünk a tüzijátéknéző helyünkre! :)

203000km

>> EseményKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2014-06-28

2014.06.28. új taggal bővült a család!
Lesz mit ténykedni rajta, de sebaj! :)

Kilométer óra szerint 200311 km.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-01-10

Szombat reggel családi kirándulásra indultunk, Donovaly-ba. Két kocsival mentünk. 156 2.0 TS és az én autómmal. A távolság Budapesttől 206 Km.

Az autón Michelin A4 GRNX téli gumik vannak. Az igen vegyes (vízes, havas, jeges) útviszonyok között, rendben tették a dolgukat. A kocsi fogyasztása 9,7 L lett, ami ahhoz képest nem is olyan rossz, hogy elég meredek hegyi utakon keltünk át.

Minden rendben is ment, egészen a hazafelé útig. Kb. 80 Km-re lehettünk még a magyar határtól, amikor a középső dobtól hátrafelé, leszakadt a kipufogórendszerem. Eltört a középső dob és az előtte lévő cső hegesztése. Ez valószínű, még az odafelé úton történhetett, amikor egy visszafordulásnál Besztercebányán, egy elég magas fekvőrendőrön kellett átmenni.
Kitartott a Donovaly-ba felérésig és a lefelé úton is, majd megvárta amíg vaksötét lesz és távol leszünk minden civilizációtól aztán úgy döntött, hogy belegravíroz valamit az aszfaltba...
Szerencsére nem egyedül voltam. Tesóm leszedte a középső dobtól hátrafelé a kipufogórendszert, mivel az lényegében teljesen leesett, mert elszakadtak a tartógumijai is. Az első, megmaradt részt pedig - jobb híján - gyorskötegelővel rögzítette, hogy kitartson hazáig.

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-01-09

10 L MOL95 benzinnel 167 Km-t sikerült megtennem, városban. Ez 5,98 L / 100 Km fogyasztást jelent!

 

Hibakód olvasáskor kiderült hogy nem működik a lambdaszonda, sikerült szereznem egy bontottat és kicseréltem... Újbóli hibakód olvasáskor már minden klappolt...

Sajnos teljesen kuka lett a régi akksi valószínűleg cella zárlatos ezért ma kapott egy újat annyi változással hogy a régi csak 55ah volt az új pedig mivel méretileg elfért a tálcán így egy 72ah lett

>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2014-11-09

A jó öreg szürke öregapós plüss belsőt lecseréltem,egy sokkal fiatalosabb és sportosabb fekete félbőr belsőt. Ami szerintem jobban illik az autó karakterisztikájához. Igaz az első ülések egy kis renoválásra szorulnak, de egy jó kárpitos mindent megold.
Természetesen a műanyag burkolatok is feketére lettek cserélve,Németh István jóvoltából :-), akinek éppen voltak elfekvőben alkatrészei.
(a képeken a tetőkárpit meg a szőnyeg még nincs kicserélve) ami közben már elkészült.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2015-01-10

a mai nap el mentem Zé-hez hátsó fékbetét cserére illetbe, hogy még nézze mi a baja a fűtésnek. reggel Elindultunk a gyerekkel. mint mindig most is nagy üzemben zajlott a munka a műhelyben. egy kis várakozás és egy kis beszélgetés után végre sorra kerültem én is. a nap is kisütött az eső is el állt.

gyors munka folyamat leírás:
-kérek le
-feknyereg hátulján a két csavar kiszed
-betétek keszed
-feknyereg vissza csavarozása, majd a dugattyú vissza nyomása alap állapotba
-féknyereg újra le, betétek a helyükre féknyereg vissza, kérek vissza.
-ugyan ez a folyamat a másik oldalon is.

művelet ideje kb 30 perc.

köszönöm a csapatnak a segítséget, nemsokára újra megyek egy kis olaj cserére plussz szűrők.

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2015-01-10

Megejtettük a szelepfedél tömítés cseréjét, mivel olajcserekor észleltük, hogy a leömlő hővédő pajzsa olajos. Hát csere! Sajna ez minden Ts moci betegsége, illetve a gumi tömítő gyenge minősége. :)
Köszönöm Benz Cartárs közreműködését, egy kis beszélgetés közben kicserélte, így az én kezem tiszta maradt. :) Ja a sajátját cserélte, mert a kocsimra gyúr. :)

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2014-12-20

229.500 KM olajcsere. Hála istennek azért a mocifelújításból adódóan nem ennyi km van a motorban. :) Pont azért vigyázunk rá!!