Blog
Ma reggel 5:45-kor szerettem volna indulni. -8 Celsius fok volt. Reméltem nem lesz gond. Lett. Kormos tojt arra, hogy melózni menjünk.
Mondtam neki mindent, dicsértem, megígértem neki, hogy délután kap ajit. Azt a fránya lelkét ennek a gépnek, hát nem elindult?
Szóval ígéretem betartottam, vettem neki WYNN'S dermedés gátló adalékot!
Jól megitattam vele, aztán kapott egy kis FuelSave-t. Remélem, holnap reggel normálisan indulunk :)
Már a 166-osomnál is megtapasztaltam, hogy a csomagtartóban lévő elektromos kábelek az átvezetésnél mennyire gyengék, sérülékenyek. Az állandó csavaró mozgástól, a hőmérséklet változásától és az UV sugárzástól idővel megkeményedik a szigetelés és eltöri a vezetéket. Nem kis meló volt azt javítani.
Kormos az utóbbi időben nagyon érdekes hibákat kezdett közölni velem. A középkonzol/műszerfal világítása állandóan változott, vibrált. A bal első tompított fényszóró működés közben kialudt, rendszertelenül kaptam izzítógyertya hibát. Nem tudtam mire vélni, csak gyanakodtam, valamilyen kábel hibára. Akkor lett világos számomra, amikor szóltak a kollégáim, hogy nem világot a hátsó lámpa és atolató lámpa a csomagtartó ajtón.
Világos volt, hogy meg kell nézni az átvezetést. A gumicső lehúzása után egyértelmű volt, hogy baj van. Csupán a zárhoz menő vezetékek voltak valamelyest épek. Minden vezeték megtörve!!!
Leszedtem a burkolatot, kifűztem a kábelkorbácsot és szerencsére az átvezetésnél volt egy csatlakozó, így normális körülmények között tudtam a javítást elvégezni.
Vásároltam megfelelő vezetékeket, de szilikonos szigeteléssel és a mozgásnak kitett szakaszokat kicseréltem. A vezetékeket összeforrasztottam, zsugorcsővel szigeteltem, majd textil szigetelőszalaggal bandázsoltam. Visszaszereltem, kipróbáltam. Megjelent a kijelzőn a csomagtartó nyitását jelző ábra, van világítás a csomagtartóban, nincs izzítógyertya hiba, világit a tompított izzó, nem változik a kijelző és a középkonzol világítás :)! :D
Reggel indultam volna el, de a kézifék nem engedett. Na nem azért, mert behúzva maradt, hanem szimplán beragadt/befagyott. Már tudtam róla, hogy cserés lesz a kézifékkötél, de eddig nem volt vele gond, úgyhogy nem foglalkoztam vele. A kinti hőmérséklet -5 és -10 között lehetett, soha nem engedett volna ki a kézifék, úgyhogy elgurultam nagy nehezen a munkahelyre (szegény kocsinak talán ez volt a leghosszabb 2km-e), ahol a jó meleg garázsban kiolvadtak a dolgok. :)
Délután amúgy is vittem volna a szerelőhöz, így a kézifékkötelet is ki tudta cserélni.
Továbbá megtörtént a sokáig halogatott vezérlés (komplett) cseréje hosszbordás feszítővel együtt.
274000 km
Vizsgázni mentünk, előtte kis kivizsgálás. Szerencsére, mert kiderült, az egyik porvédő harang kiszakadt a féltengelyen. Csere megvolt. Más javítás nem votl szükséges, vizsga simán lement. (A vizsga költsége külön szerepel a költségek között.)
120,000km után elérkezett a hátsó lengéscsillapítók csereéje . Maga a művelet hát mit is mondjak nem volt egyszerű. A 14 év alatt felrakódott kosz és rozsa eléggé megnehezítette a műveletet, de hosszas kalapálás után ki jöttek a csavarok .A gyári lengéscsillapítókat Monroe márkájúra cseréltem (23,000/db) . Megérte .. a hatás egyból észre vehető volt ...
Csomagtérajtó borítását leszedtem, az alatt található az ablaktörlő motorja. Az ablaktörlőt és a motort is kivettem.A kettő között lévő perselyben állt meg a kosz ,ez okozta a problémát. Kitisztítottam , megcsiszoltam , kis gépzsír és jó is lett
Kis csomagot találtunk a karácsonyfa alatt. Állítólag én kaptam, de a Póké.
Egyedi, Alfás és semmi értelme sincs, tehát királyság :-))


Kis csomagot találtunk a karácsonyfa alatt. Állítólag én kaptam, de a Párducé.
Egyedi, Alfás és semmi értelme sincs, tehát királyság :-))


Már régóta zavart, hogy a középkonzolon rossz a világítás. A fűtésnél mind a két égő ki volt égve, ezek cserélve lettek. A műszerfalnál is volt egy égő, amit cserélni kellett. A belső világítás-kapcsolónál csak ki volt csúszva a foglalat. Mostmár hibátlan lett a belső világítás.
Egyszer a fűtőmotor megszűnt működni az első három állásban. Mivel a biztosíték, vezetékek rendben voltak, ezért a fűtőmotor előtét-ellenállására gyanakodtunk. Az ellenállás a kesztyűtartó alatt/mögött van, SEMMIT nem kell hozzá megbontani, két csavar és kint van. Az ellenállások sorba vannak kötve, úgyhogy ha az egyik tönkremegy, akkor a többi sem működik. Mivel cseredarabot még nem találtunk, a hibás éllenállás át lett hidalva. így a 3-as állás is teljes áramot ad a fűtőmotorra.
0
543
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Zenebutik
- 155
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV