Blog

OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 33,73 L
előző tankolás: 54 L (nem volt tele)
előző tankolástól futott km: 98 km
átlagfogyasztás: n/a l/100 km
költség: 15 074 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 15 074 Ft

 

MOL TEMPO DIESEL
mostani tankolás: 54,00 L (nem lett tele)
előző tankolás: 62,07 L
előző tankolástól futott km: 952 km
átlagfogyasztás: 5,67 l/100 km
költség: 15 699 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 15 699 Ft

 

OMV MaxxMotion D
mostani tankolás: 62,59 L
előző tankolás: 33,73 L (résztankolás volt)
előző tankolástól futott km: 608 km
átlagfogyasztás: ??? l/100 km
költség: 27 283 Ft
pontjóváírás: 0 (69 pont)
kedvezményes költség: 27 283 Ft

 
>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2014-12-13

Igazából amiatt "kellett" egy kellemes karikát menni a GTV-vel, mert a garázsban nem fértem hozzá a Q4 és a GT téli felnijeihez, de egy ilyen ürügy mindig mosolyt csal az arcomra.

Ez a kocsi egy kincs az autógyártás történetében. Az aresei V6-os különböző, különlegesen szép szólamú hangszínei eszméletlen csemegét jelentenek a fülemnek, pedig nincs abszolút hallásom ;)

Ahogy megy, az egy átlag autó képességeihez képest sci-fi, de még a GT után is, ami egy évtizeddel modernebb konstrukció, összehasonlíthatatlan.

Mivel már nem gyermekkorban van, hanem erős tinédzser a lelkem, jelezte is finoman, hogy ereje teljében van, ebben nincs hiba, de a kipufogó rendszer (ami nem teljesen gyári) nem bírta a hűvös decemberi délelőtt az erőteljes terhelést, a kiáramló boldog gázok kicsit szétcsúsztatták a rendszert. Ezt tavasszal rendbe rakatom, most megy szépen a garázsba pihenni.

A képen is látszik, hogy a kipufogó vége nem áll rendesen, a hangja bestiális egyébként :))

Imádom.

PS: a nyári kerekeken (jó, 8mm-esek) olyan kezesen viselkedett városban és városon kívül a 6-8 fokos síkos úton, hogy magam is meglepődtem B-)

>> SzervizSeriff // Alfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2014-12-13

Kaptam a kocsihoz egy komplett téliszettet, ami ugye alapból nem rossz dolog, sőt. Nos, ez a szett méltatlanul ronda a kocsi szépségéhez... El akartam adni, de lusta voltam rendes képeket csinálni, így nem igen volt rá érdeklődő, csak vw-esek akarták cserélni más 5x100-as osztókörű felnire, mert ez is az. Van mozgókúpos csavarszettem, most már kompletten, de ez egy másik sztori.

Feltetettem ma, hát majdnem sírtam. Nem az örömtől... :) A 15"-os lemezfelnis GT-nél egy fokkal jobb, ami a környékünkön rémisztgeti az ártatlan, mit sem sejtő járókelőket, de ez nem vigasztal.

A budaörsi Kwik fithez mentem, mert korábban elégedett voltam velük, amikor még Speedy néven párszáz méterrel odébb praktizáltak.

Futóműállítás OK, 7700 Ft, ez rendben is, de a 18"-ról 16"-ra váltás valahogy kijött közel 12 ezerre, ez nem tetszett, de tételes számlát kaptam, ez náluk ennyi, mondom remek :D Közel egy húszast fizettem, hogy a szép nyári felni helyett téli kerüljön fel :D Nem baj, jöhet a hó :)

2 gumit selejteztem a 4ből, amit a kocsihoz kaptam, így a szerelésben 2 gumicsere is benne volt, de így is kicsit soknak tartom a szokásos gumisom áraihoz képest, de legalább letudtam másfél óra alatt a cserét, centrírozást, futóműállítást, mindent.

A futóművet átnézték, semmit nem kell cserélni, ami a magyar utak és a 18"-os felnik mellett kész csoda, bár nem lepődtem meg, mert a szerviz alkalmával a Franke testvérek (Páty, nagyon ajánlott hely) is átnézték és Ők mondták, hogy kell az állítás. Kellett is, most tökéletes a kocsi, koppkopp. :)

A képre csak erős idegzetűek nagyítsanak rá. Télre most jó lesz... Azért feltettem még egy utsó nyárifelnis képet mellé, hogy könnyebb legyen emészteni a télit.

PS: holnap kapunk Loudlinket Arnotól :)

>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2014-12-13

Ma lecseréltük egy jó barátommal az olajat. Nem volt még meg a 10 ezer km de megvolt az 1 év tehát ideje volt. Xado 10w40 került bele fémkerámiás. Az olajat és a szűrőket tuningman kartárstól szereztem be még a múlt héten. Gyors és megbízható ember és jó áron is adja a dolgokat. Ajánlom mindenkinek. A szűrők mann márkájúak. Kíváncsi vagyok h hosszútávon jelentkezik e vmi változás mert sokan dicsérik ezt az olajat, de mondjuk nincs probléma az autóval de ha vmi változás lesz akkor az ide rögzítem.
Kapott az autó még egy xado revitalizálót is a szervóhoz. Ezzel sem volt semmi baj (kopp kopp kopp) ezért gondoltam meghálálom neki egy kis plusszal :) A költségeim csak az anyagár mert munkadíj nem volt.
Trollkodott egy kicsit a haver a felnivel......de sztem egészjól mutatna alatta :D
Km állás: 135000

 
>> SzervizRossi&Zsu // Alfa 156 Facelift 1.9 8V JTD // 2014-12-10

KM állás: 193450

Gyanúsan nem melegedett az autó még fél órás kerülő után sem, így rendeltem termosztátot, hogy javítsunk a helyzeten.
ÉÉÉÉs mivel 2 nap állás után elég nehezen indult, így izzítócseréket is kértem az "alkatrészbeszerzőmtől".

Termosztát: Calorstat Vernet (1.6 TS-be 3,5 éve ez szuperál) 16000 Ft
Izzítógyertya: Febi 5000 Ft (igen, ez a 4 db ára :) )

A szervízhez kellett még 2 liter fagyálló, illetve férjem :)

Mutatom a kulcsot és indul, valamint valóban látszik, hogy melegszik az autó.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-12-12

Olcsó húsnak híg a leve. A nyáron vásárolt LED rendszámtábla világítás sokáig nem működött rendeltetésszerűen. Kb. 1 hét alatt elkezdett villogni az egyik, majd olyan diszkófényt kreált, hogy a mögöttem lévőnek biztos táncolni volt kedve :).
Lacci33 cartárs javallatára rendeltem e-bay-ről COB LED-eket. Világítanak. Nem akárhogy. Az előző LED színe is eléggé zavart, nem szeretem a kékes fényt... ilyen fehéret akartam. Szerintem látni a különbséget a telefonos fotókon is.

 
>> Szerviztakip // Alfa 166 2.0 TS 16 CF2 Progression // 2013-04-13

Amit cseréltem a teljesség igénye nélkül:

- komplett kipufogó rendszer katalizátorral (olasz autóról, minimális rozsdával)
- ülések (elektromos, légzsákos, plüss)
- utastér szőnyeg
- ködlámpák
- fényszórók
- ICS tekerőgombok
- millió más apróság ami nehezen beszerezhető

 

Reggel eléggé nehézkesen indult a Párduc, pedig garázsban éjszakázik. A jövő héten megyünk németbe, így nem kockáztattam tovább. Begurultam Topiékhoz a szervizbe, és végignéztem a polcokon. Volt pár ismeretlen márka, meg Varta, meg a polc alján egy Exide. Ahogy tanulmányoztam tudatta velem, hogy velem szeretne jönni.
Így is lett.
A Párduc pöccre indult, érzésre még vidámabban is kopácsoltak a harkályok a motorházban.
A régi akku 4 évet, és 155.384 km-t szolgált zokszó nélkül.