Blog
"Ez az utolsó esélyed. Aztán már nem fordulhatsz vissza. Ha a kéket veszed be a játéknak vége, felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz. De ha a pirosat és itt maradsz Csodaországban, és én megmutatom neked, milyen mély a nyúl ürege. Ne feledd, minden, amit kínálok, csak igazság, semmi több ..."
A pirosat választottam, beleláttam, ez tényleg mátrix. Mátrixok a szó matematikai értelmében. És elkezdtem látni a számokban a nyomásokat, gázolaj mennyiségeket, lóerőket, fordulatszámokat. És megtudtam mi az igazság a programomról. Arról amit használhatnék boldogan tovább, amiért fizettem és elégedett is voltam vele.
A jó program illúziója volt, tele alapvető tévedésekkel. Kicsit halízű csirke volt. VOLT.
Hosszú idő volt míg megírtam a saját programomat, számtalanszor módosítottam, és még ez se a végső verzió. Ma pár perc tépelődés után (merjem, ne merjem?) letöröltem az ECU tartalmát, és felírtam.
Abban a pillanatban mikor az autó beindult, végtelen elégedettséget éreztem. Ez már az én mátrixaimtól megy. Szó szerint mindent átírtam amit lehetett, alig maradt érintetlen terület a programban. És így ahogy van, működik.
És hát a próbaút...Nem tiltott le, nem állt meg, nem lett gyengébb, sőt semmi problémának nyoma sincs. El se hiszem. Nagyon picit füstöl, de nem gond. A "beavatás" megvolt, mostmár bátran mondom, majd visszább veszek rajta.
És hogy milyen lett? Jó :-)
-A múlté a "traktorból mozdony", az a hirtelen átbillenés a 105 lovas jtd és a felhergelt harciszekér közt. Eleinte szerettem ezt, a saját programomat már szándékosan nem ilyenre írtam.
-A gázreakció sokkal élénkebb. Nem az "érzékenyebbre programozott" gázpedál miatt, hanem mert végig megírtam a táblákat, nincs gyári-átírt átmenet sehol, semmilyen paraméterben.
-Erősebb. Nem sokkal. Vagy nem tudom hogy mennyivel, teljesen más érzés. Alul nem hoztam ki a maximumot, felül kifacsartam amit lehetett. A 155 Busso V6 ihlette a nyomatékgörbét (LILA görbe). Sajnos ennek még csak az elejét tudja (zöld görbe), a végtelen vágtázás még a jövő zenéje. Turbo csere kell hozzá, és akkor a zöld átmegy pirosba...A gyári a kék.
-Halkabb. Már eddig is sokat halkult a javítgatások során, de most valahogy 2200-nál is nagyobb csend volt, mint szokott.


Jobb első stabilizátor és lengőkar csere
159.052 km
Sajnos egyre hangosabban halottam egy kopogó hangot a jobb oldali futómű felől. A szerelő megnézte, és azt mondta, hogy ez bizony egy lengőkar csere lesz. Már az új alkatrész van benne, szerencsére eddig minden rendben.
A közelgő hidegebb időjárás,és az üzembiztosság miatt az alábbiak
lettek lecserélve:
- 5db izzítógyertya (Denso)
- gázolajszűrő (Mann Filter)
-akkumulátor (Banner Powerbull,12V 95Ah 760A)
- 4db téligumi (Good Year Ultragrip 8)
Most már jöhet a tél!
km:272571



Felkerültek a Nokian téligumik a kocsira (felnire, centírozva)
km:201350
Amióta nálam van folyamatosan jelezte szegény hogy valami nem kerek az izzításnál, de a tavalyi enyhe télben semmi hátrányát nem éreztem. Miután tél állítólag idén is lesz és a dízeleim eddig mindig a második télen követelték meg az izzító és/vagy akksi cserét ( az első igazi hideg reggelen mindegyik maradt eddig otthon) most elkezdtem elébe menni a dolgoknak. Rendeltem az ebayről 4 számomra ismeretlen márkájú izzítót (a feedbackek alapján megbízható cucc) amiknek az ára a nevetségesség határát súrolja 8300/4db... A csere kemény 10 perc melóval járt. Igazán izgi post lett ez :)
Viszont a nehézkes indulás nem oldódott meg,szóval gondoltam itt az ideje visszakérnem az akksim a tesómtól amit még akkor kért kölcsön az americából amikor az még ment...gyors fejszámolás 4 éve...igen ez se az igazi már...szóval nem úszom meg, karácsony előtt lesz még egy akksi vásárlás is. :(


A tanulópénzt meg kell fizetni :) A kis baleset is arra ösztökélt, hogy beépítsek egy parkradart hátulra. Azt nem mondom, hogy csukott szemmel kell tolatgatni, de ad azért egy plusz biztonságérzetet, biztos, hogy fogom még hasznát venni. A Móró Alarm Bt.-től rendeltem meg a cuccot interneten, 1 nap alatt meg is kaptam. Sajnos a beszerelése nem volt egyszerű, eléggé időigényes volt a számomra, mert nem kevés tányéros csavar fogja a hátsó lököst. Aki nekivág, torx és imbusz készlettel készüljön fel mindenképpen, és azzal is, hogy a teljes csomagtérkárpitot le kell bontani. A megrendelt készletben fúró is megtalálható volt, amivel a lököst meg lehet fúrni. Az egységet felül helyeztem el a csomagtérvilágítás elé. A hangszórót is ide helyeztem el. A kábeleket a lökhárító alatt fúrt 1-1db lyukon vezettem át és a kárpitok alatt vezettem el felfelé az egységhez. A 12V-ot a tolatólámpáról kapja, a bekötést a csatlakozóba csináltam meg, ami a kalaptartó alatt található meg. (itt kapja a kraftot a csomagtérajtó összes lámpája)
A munka meghozta gyümölcsét, szerintem tök jó lett. Még egy dolog van hátra, a fekete szenzorokat le kell festenem ezüst színűre, mert így nekem nem tetszik az ezüst lökhárítóban. A szenzorok elméletileg festhetőek, legalábbis a papírjain ez szerepel :)





A minap voltam olyan ügyes, hogy sikerült megnyomnom az autó hátulját tolatáskor. Az áldozat egy fa volt, amit a szélső tükrökben nem láttam, a középsőbe pedig nem néztem bele (ezért is voltam balfék). Innen is kívánom a BMW-snek aki úgy rámállt, hogy alig bírtam kiállni mellőle és még a kocsimat is megnyomtam, hogy a szerencse pártoljon el tőle :) (finoman fogalmazva)
Első körben próbáltam a javítás felé hajlani és informálódni. Kb. 30000 Ft lett volna a festés és az átszerelés + kellett volna hozzá egy új csomagtérajtó.
A problémámat most is az Érdi srácok oldották meg, sikerült nagyon jó áron hozzájutnom egy színazonos csomagtérajtóhoz lámpástul mindenestül. Egy 2.0 TwinSpark hátulját kaptam meg és csak át kellett szerelnem a kocsira. A lakkozáson van néhol egy-egy karc, de azt majd egy políroztatással fogom orvosoltatni. (ez egyébként ráfér majd a vasra körben)






Kicsit felkellett javitani a hangzást.Elsö-hátsó ajtó, Ajtókárpit szigetelve (ugy rendesen).
Elsö szett: Eton POW 160.2 Compr.
Hatso Koax: Helix E6X
Erösitö:Herz EP4
Kondi:Hifonics 1F
Sub: Rainbow Hammer 10"
+Kabelek meg miegymas. Köszönet kócosw-nek az erösitöert és a ládáért :).
Mega hammer Geil!
No More BOSE :) :) :)
38000 km. Szerviz, Olaj , szürök.
Csöri mester.
3
670
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV