Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-11-16

A múlthéten feladta a hátsó fékem a harcot, belül vasra ment. Nem sokkal ezelőtt ugyan volt szabályozva az első tárcsa, de nem voltam elégedett az első fékkel sem, erős fékezésre meghullámosodott. Úgyhogy fékgenerál mellett döntöttem. A beépített alkatrészek:

- ATE tárcsafék elöl, Jurid fékbetéttel
- Textar tárcsa hátul, ATE fékbetéttel. ( Valójában az ATE átcsomagolt GALFER betét! )
- A hátsó féknyereg csúszkáit és porvédőit is cseréltük
- Fékfolyadék csere - Tutela Top

A legutóbbi kétes minőségű RH tárcsák után most remélem megint sikerült egy jó minőségű fékrendszert feltenni az autóra.

>> AutóápolásCsilla83 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V Progression // 2014-11-16

Ma kispricceltem flakonba az ablakmosó lötyit, alig volt benne 4-5 dl :) A Tutela Professional SC35 flakonon 1:1 arányt írnak -20 fokhoz, 1:2 arányt -10 fokhoz. Hát én 1,5 liter ioncserélt vizet tettem az 1 literhez. Így -15 fokig jó lesz :)

 
>> Tuning és extratoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-03-23

Előre bocsájtom, hogy bárki, aki nekifog, először is vegyen sok türelmet valahol... :-)
Nem egyszerű, bár annak látszik a lökhárító lebontása, pláne, ha meg kell küzeni a sok rozsdás csavarral, amik egy lemezkébe vannak csavarva, amit a műanyag lökös tart. Csavarlazító előnyben!!
A többi már gyerekjáték, Lámpa ki, újak be, este beéllítás, és szééép!
Azóta találtam két másik lámpát is erre-arra. Nos ezek tetszenek annyira, hogy megcsináljam . Hogy miként, még nemtudom, úgy hogy ha van aki tud segíteni, hát valahogy megköszönöm, de ha saját erőböl sikerül, hát megosztom...

 
>> Tuning és extratoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-05-03

Közel hasonló, ha nem nagyobb bontással jár, mint egy első lámpacsere.
A legegyszerűbb tolatóradar, felszerelése, közel egy teljes délutánt elvitt, de működik!

 
>> Autóápolástoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-11-04

Anno, mikor megvettem a gépet, adtak hozzá egy garnitúra téli gumit is, felni nélkül. Csak hogy ne legyen egyszerű, ezek 15-ösök, és persze hogy nem mennek fel a szép gyári 16-osra.
Így hát vettem négy eredeti acél felnit. azokat letakarítottam, lefestettem, húztam a szélére olyan manapság divatos piros csíkot, csak pikánsabbá tettem mert ez a piros fényvisszaverő... Látni és látszani! :-)
Mindezt még pár soron átfújtam olajálló lakkal, és feltetettem a gumikat rájuk.
Gumis meglátta aztán volt olyan gavallér, és addig forgatta őket, hogy a csík elé ne kerüljön súly...
Nem lett valami olcsó, de nem az a hétköznapi sima fekete rozsdapöttyel, vagy azt eltakaró tesco-s dísztárcsával, no meg saját, tehát tudom hogy mi az, és miből van.

 
>> Autóápolástoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-03-03

Nem sok minden történt itt, mindössze kerekek le, sárvádő műanyag, illetve filc le, kis magasnyomású tisztítás, drótkefézés, megint nagynyomásúzás, szárítás, és fújás.
Közel négy darab flakon elfújása dobra, és környékére... Többek közt bele a küszöbbe is, miután befotóztam, és láttam az állapotokat...
Ezután száradás, és összeszerelés. Egy szép napos szombat ráment. De az alja még hátravan...
Nos a fenti írás szeptember eleji. Azóta az alja is "megtörtént" :-)

 
>> Egyébtoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-03-03

Olajcsepp, egy kis állás után... Honnan?
Hát ugye okos ember benzines fiatból tanulva, kartergázt, nem visszavazeti a levegőszűrő után, (mert szétszedve intercoolert, és csöveket döbbenet, hogy mennyire olajos...) hanem egy kis szűrőn át ki a szababa. Csakhogy kisautóm több gázt termel, és szűrőt telerakja olajjal is, aztán cseppen... Na jó. Akkor gázt ki, olajat vissza a helyére- gondoltam, és nem túl szép megoldással (de ha jó majd szépítünk rajta), egy slagdarab, kicsit feljebb állítva mint a kartergáz kivezető nyílása, és jó.
Na csak kezd erőtlen lenni, fűstölni, stb. Aggódás indul! Mi történt? Rossz a tankolt gázolaj? Visszaállítás eredeti (kisszűrős) állapotra. Nem. Csak a melegben megtört a cső, és kartergáz nem tud távozni. Ennek ellenére el adagolóshoz mit mond... Tisztítsak kartergáz szűrőt, valahol a szelepfedélben van. Haza, másnap lebontás. Ott semmi szűrő nincs, csak ahogy kivettem belőle, egy zegzugos levegő áramoltatás, hogy az olaj ne fújódjon ki azonnal.
Ugye köztudott, hogy dieselek több kartergázt termelnek mint benzines társaik, amit olajostól, mindenestől visszaküldenek a levegőszűrő elé, az bejut turbón, cooleren keresztül a motorba, aztán hadégjen. Ezzel rosszabbá téve a turbó működését, a cooler hűtését, az égéstermék minőségét, a többiről nem is beszélve..
Nos internet felcsap, és olvas... Pl ezeket:
http://belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=161

és a leg leg leg, a kiindulási alap:
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html

Ezen írás alapján - amit ezúton is köszönök- megcsináltam a sajátomat. Már van benne kb 250 km. Nem füstöl, és megy. Lehet csak a tudatban, de mintha lendületesebben is menne...
Tapasztalások, majd később. Adig döntsön mindenki saját maga. Ártani nemárt.
2014.október.

Tapasztalások:
A szűrő leválasztó úgy 5-600 km alatt 1-1,5 dl vizet "termel". Ehhez tudni kell, hogy én indítás után 5-10km teszek meg legtöbbször. Tehát működik.

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-07-27

Egyszer csak megállt. Kis túrkálás gépházban, indítás, semmi. Tovább túrkálás, indítás, megy!. Na haza! Hazáig még (kb22 km) úgy hétszer eljátszottuk. Na mi a baj? Felcsaptam itt a kisokost, és egy kollega abszolut precizen leírta ez mi is. Hát a főtengely jeladó. Úgy 200ezer km után elfárad, és nem dolgozik, csak ha kihült. Na rendelés, és csere. Azóta (és most sűrűn kopogok az államon) semmi baj.

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-08-11

Nos vessenek rám követ, de nem Selenia a kiválasztott... Tudván azt, hogy manapság a nevesebb olajakat hamisítják ( kiszerelés nem 5l, hanem 4l, egyszerű atcimkézés, stb), olyan olajat választottam, amit itt már páran próbáltak, és bár nincs még adat róla, hát egy életem, egy halálom... Xado... persze a megfelelő általuk leírt minőség. Erre azt írta a szakirodalom, hogy sűrű hideg indításos üzemű autókhoz. Márpedig én sajnos így nyírom a dieselt. :-(
Csak hogy pikánsabb legyen a történet vittem bele egy kis adalékot is Nanoenergizer "című előadást".
Talán nem bántja nagyon... Majd mesélek! :-)

 

Azt gondolom, hogy a motor élettartamának meghosszabbításához elsődleges fontosságú a kenőanyag minősége. Ezért csak úgy házilag végeztem egy kis tesztet.
Egy festett lemez felületére cseppentettem egy-egy csepp olajat az általam összehasonlítani kívánt olajokból. A lemezt függőleges helyzetbe emelve azt tapasztaltam, hogy a 10w60-as lassabban kezdett lefolyni a lemezen, mint az 5w40-es. Gondolom ez eddig nem okozott senkinek túl nagy meglepetést. :) A lényeg most jön, ami az olaj viszkozitásán túl a tapadóképességet is jellemezheti. Két nap eltelt, nem mozdítottam el a lemezt azóta sem. Most azt vizsgáltam meg, hogy ennyi idő alatt melyik olajcsíkba tapadt bele több por és melyik olajcsík hagyott maradandóbb nyomot. Határozottan látható, hogy az 5w40-ból maradt több a lemezen. Most akkor mi van? Melyik biztosíthat jobb kenést? Melyik marad fent a henger falán tovább?
Úgy döntöttem, hogy megismétlem a dolgot és készítek egy kis videót is.