Blog
2014.12.02 -án ismételten levizsgázott a NagyVad :D
Tegnap este (ha a sötét miatt a 16.30-at annak vesszük) végre egyben és szinte a teljes pompájában láttuk újra a Malvint. Igaz belépve a műhelybe volt egy kis csalás is, mert az aknán egy hasonló színű 147-es állt - a dízel 3 ajtós tesó, míg a miénk fentről tekintett le uralkodói módon mindenkire 2 méter magasból. Őkelme még fel volt emelve a kerékcsere miatt (ott tették fel rá a téli gurigákat amiket vittünk), így nem teljesen láttuk a ragyogó szépségét. Kicsit sáros volt, de a festés jól sikerült. Menet közben semmi nyikorgás és zörgés nem volt, a rezonátor cső is csak a kellemes morajt továbbította a külvilág felé - őkelme köszönt és tudatta a világgal, hogy újra itt vagyok köztetek.
Megtörtént a helyreállítás utáni olaj, levegőszűrő és rezonátor cső csere és a teljes alvázvédelem is. A biztosító által meghatározott javítási költséget meghaladtuk, de így a hátsó futómű nem ismeretlen állapotú bontott cucc, hanem gyári új lett.
A szépségpontokat majd pótoljuk idővel (oldalindex alá a kígyókat) és az első emblémára is ráférne egy kis frissülés, mert a fehér sáv egy része lekopott. Ez már csak esztétika, de a makulátlan állapothoz ezt is rendbe kell majd tenni.
Még a lakk kicsit puha, így az első kézi mosásra még várni kell, ezért kicsit sárosan van elfedve a kiemelkedően szép színét (stromboli metál). A belső takarítást viszont nemsokára megejtjük, hogy a festésből visszamaradt finom por eltávolításra kerüljön.
A teli polírt majd tavasszal fogjuk végrehajtatni.







Motorolaj (selenia 10w40)
Levegőszűrő
Olajszűrő
Pollenszűrő
Teljes karosszéria felújítás és telifény !!! :D
Még egy polír plusz paszta hátra van,de már így is mutatós :D
Út közben az alsó turbócső megadta magát... csere
Délután sor került a fékek cseréjére. ATE tárcsák előre, hátra, ATE betét előre, ETF betét hátra
163.782 km
SKF vezérlés szett.
Champion légszűrő.
Gyári olajszűrő.
Selénia 20K olajszett
Új hosszbordás szíj Dayco
Új feszítő görgők
Új Gyertyák: NGK Laser platinum PFR6B
Köszönet Tibi166-nak a jó munkáért.
221.230Km





Vásárlás után egyből szétment a kuplung, a teljes szett cserélve lett - 51.265 Ft
+
kinyomócsapágy - 30.990 Ft
1 félt.szimering - 840 Ft
váltóolaj 1.440 Ft
2 db kormányporvédő - 5.314 Ft
1 izzó - 825 Ft
És a munkadíj, ugyebár...
Állítólag az előző tulajnál "még jó volt", de pont hazafelé már nagyon nem volt az.
Az elmúlt hetekben enyhe fagyálló szag és párásodás jelezte, hogy itt az ideje a fűtőradiátor cseréjének. A cartársaktól begyűjtött info alapján némi aggodalommal álltam neki a feladatnak. A csere megoldható volt a klímarendszer szétszerelése nélkül. Maga a folyamat nem túl bonyolult, csak a szerelő pozíció volt kicsit kényelmetlen. Nissens márkájú alkatrész került bele. Egyúttal megoldottam a külső belső keringető mozgatókarjának a hibáját is, így várhatóan eltűnik a reggeli hibaüzenet, és végre használható lesz a belső keringetési funkció. Az ajtók becsapódását követő huppanás is elmarad, amit a légterelő "ajtó" szabad mozgása adott.






A megvétel: az olx hirdetés alapján egy dunaújvárosi teremgarázsban megpillantva és egy tulajdonosi próbakör után, a barátnőm egyértelmű mosolygós bólintására, a nekem is tetszetős autóra kimondtam: Akkor ezt megveszem.
Hát a tulaj megszeppenve vette tudomásul és elindultunk a papírmunkára a szomszédos Rácalmásra.
Itt már éreztem az Alfa hatást. Odaléptem felpörgött, szedte a lábait, ontotta a hangját ... de csak óvatosan mert izzott a üzemanyagszint "ledje".
(A vételnél kértem téligumijait lemezfelnin 60-ért.)
Az adás-vétel után első út a Benzinkút.
Hát szomjas volt, de belecsavartam kb. 61 litert 25 ezer párszázért. Bele sem gondoltam, hogy ez utoljára akkor lesz fájdalommentes :-)
Onnan szinte élveztem az autózást, a hangját az erejét és a kényelmet.
Van egy zavaró hangja, az Alfa népbetegsége a lengőkarok, de ezzel a vételkor tisztában voltam. Sajna kopog. A gyári rádiója nem túl dizájnos, meg LCD hibás, de ennyi.
Egyéb prolémája nem volt. Ahová tudtam én mentem autóval én vittem a csapattársaim focizni. Semmi más hibám nem volt.
Aztán egyszer kb. 660 km környékén a munkahelyem előtti "veszélyes" kanyarban leállt. Rögtön tudtam elfogyott a benzin. A kollégák letoltak én meg láttam hol a mutatóm alja. Igyekszem azóta is nem elérni azt a vonalat.
A fogyasztás megállt 9,3 liternél 100-on. Abszolút vegyes fogyasztás volt. Minden volt benne, városi- hosszabbtávú-, óvatos- és lendületes is.
Az üres tank után, nagyon nehezen indult.
0
595
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Giulia
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV