Blog

>> Eseményromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2014-12-05

2014.12.02 -án ismételten levizsgázott a NagyVad :D

 
>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-12-10

Tegnap este (ha a sötét miatt a 16.30-at annak vesszük) végre egyben és szinte a teljes pompájában láttuk újra a Malvint. Igaz belépve a műhelybe volt egy kis csalás is, mert az aknán egy hasonló színű 147-es állt - a dízel 3 ajtós tesó, míg a miénk fentről tekintett le uralkodói módon mindenkire 2 méter magasból. Őkelme még fel volt emelve a kerékcsere miatt (ott tették fel rá a téli gurigákat amiket vittünk), így nem teljesen láttuk a ragyogó szépségét. Kicsit sáros volt, de a festés jól sikerült. Menet közben semmi nyikorgás és zörgés nem volt, a rezonátor cső is csak a kellemes morajt továbbította a külvilág felé - őkelme köszönt és tudatta a világgal, hogy újra itt vagyok köztetek.

Megtörtént a helyreállítás utáni olaj, levegőszűrő és rezonátor cső csere és a teljes alvázvédelem is. A biztosító által meghatározott javítási költséget meghaladtuk, de így a hátsó futómű nem ismeretlen állapotú bontott cucc, hanem gyári új lett.

A szépségpontokat majd pótoljuk idővel (oldalindex alá a kígyókat) és az első emblémára is ráférne egy kis frissülés, mert a fehér sáv egy része lekopott. Ez már csak esztétika, de a makulátlan állapothoz ezt is rendbe kell majd tenni.

Még a lakk kicsit puha, így az első kézi mosásra még várni kell, ezért kicsit sárosan van elfedve a kiemelkedően szép színét (stromboli metál). A belső takarítást viszont nemsokára megejtjük, hogy a festésből visszamaradt finom por eltávolításra kerüljön.
A teli polírt majd tavasszal fogjuk végrehajtatni.

>> Szervizromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2014-12-05

Motorolaj (selenia 10w40)
Levegőszűrő
Olajszűrő
Pollenszűrő

 
>> Autóápolásromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2014-12-05

Teljes karosszéria felújítás és telifény !!! :D
Még egy polír plusz paszta hátra van,de már így is mutatós :D

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2014-10-21

Út közben az alsó turbócső megadta magát... csere

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2014-12-04

Délután sor került a fékek cseréjére. ATE tárcsák előre, hátra, ATE betét előre, ETF betét hátra
163.782 km

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-01-03

SKF vezérlés szett.
Champion légszűrő.
Gyári olajszűrő.
Selénia 20K olajszett
Új hosszbordás szíj Dayco
Új feszítő görgők
Új Gyertyák: NGK Laser platinum PFR6B

Köszönet Tibi166-nak a jó munkáért.

221.230Km

 

Vásárlás után egyből szétment a kuplung, a teljes szett cserélve lett - 51.265 Ft
+
kinyomócsapágy - 30.990 Ft
1 félt.szimering - 840 Ft
váltóolaj 1.440 Ft
2 db kormányporvédő - 5.314 Ft
1 izzó - 825 Ft
És a munkadíj, ugyebár...
Állítólag az előző tulajnál "még jó volt", de pont hazafelé már nagyon nem volt az.

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-12-04

Az elmúlt hetekben enyhe fagyálló szag és párásodás jelezte, hogy itt az ideje a fűtőradiátor cseréjének. A cartársaktól begyűjtött info alapján némi aggodalommal álltam neki a feladatnak. A csere megoldható volt a klímarendszer szétszerelése nélkül. Maga a folyamat nem túl bonyolult, csak a szerelő pozíció volt kicsit kényelmetlen. Nissens márkájú alkatrész került bele. Egyúttal megoldottam a külső belső keringető mozgatókarjának a hibáját is, így várhatóan eltűnik a reggeli hibaüzenet, és végre használható lesz a belső keringetési funkció. Az ajtók becsapódását követő huppanás is elmarad, amit a légterelő "ajtó" szabad mozgása adott.

 
>> Eseménybepe // Alfa 156 2.0 TS // 2014-10-01

A megvétel: az olx hirdetés alapján egy dunaújvárosi teremgarázsban megpillantva és egy tulajdonosi próbakör után, a barátnőm egyértelmű mosolygós bólintására, a nekem is tetszetős autóra kimondtam: Akkor ezt megveszem.
Hát a tulaj megszeppenve vette tudomásul és elindultunk a papírmunkára a szomszédos Rácalmásra.
Itt már éreztem az Alfa hatást. Odaléptem felpörgött, szedte a lábait, ontotta a hangját ... de csak óvatosan mert izzott a üzemanyagszint "ledje".

(A vételnél kértem téligumijait lemezfelnin 60-ért.)

Az adás-vétel után első út a Benzinkút.

Hát szomjas volt, de belecsavartam kb. 61 litert 25 ezer párszázért. Bele sem gondoltam, hogy ez utoljára akkor lesz fájdalommentes :-)

Onnan szinte élveztem az autózást, a hangját az erejét és a kényelmet.
Van egy zavaró hangja, az Alfa népbetegsége a lengőkarok, de ezzel a vételkor tisztában voltam. Sajna kopog. A gyári rádiója nem túl dizájnos, meg LCD hibás, de ennyi.

Egyéb prolémája nem volt. Ahová tudtam én mentem autóval én vittem a csapattársaim focizni. Semmi más hibám nem volt.

Aztán egyszer kb. 660 km környékén a munkahelyem előtti "veszélyes" kanyarban leállt. Rögtön tudtam elfogyott a benzin. A kollégák letoltak én meg láttam hol a mutatóm alja. Igyekszem azóta is nem elérni azt a vonalat.

A fogyasztás megállt 9,3 liternél 100-on. Abszolút vegyes fogyasztás volt. Minden volt benne, városi- hosszabbtávú-, óvatos- és lendületes is.

Az üres tank után, nagyon nehezen indult.