Blog

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-12-09

Kész a kuplungozás, újra száguldunk :-)

Ismét nagy köszönet Ferkének az alkatrészért.

 
>> Szervizautoitalia // Alfa 156 SW 1.8 TS // 2014-12-09

Elérkezett az ideje egy hátsó kerékcsapágy cserének is. Egy korábbi gumiszerelésnél felvetettem a gumisnak, hogy nagyobb gördülési zaj van, mint kellene, de miután megnézte a (téli) gumikat, azt mondta kicsit hülyén van kopva, nem egyenletes, biztos ez okozza. Nem is foglalkoztam nagyon vele, de az utóbbi időben egyre jobban zavarni kezdett, sőt, érzésre hangosodott is, ezért úgy döntöttem, utánajárok a dolognak. Egy másik gumisnál megemeltük, majd a jobb hátsó kereket megforgatva konstatáltuk, hogy ez bizony nagyon nem a gumi hangja, kerékcsapágy lesz. A bal oldali teljesen zajmentes volt.
Megrendeltem Erhardtól a szettet, persze benéztem az évjáratnál valamit, ezért az elsőre küldött SKF szett nem volt jó méret, ez a későbbi fajta, aminek a belső átmérője néhány mm-rel kisebb. Ez persze csak akkor derült ki, amikor a régit már leszedtem, és nem ment fel a helyére. Gyors telefon Erhardnak, megbeszéltük a cserét, ő feldobta az újat a futárnak, én pedig visszaküldtem a rossz méretet.
Persze a régi csapágy nem adta magát könnyen, a belső oldali csapágy belső gyűrűje a tengelycsonkon maradt, flexxel leköszörülve és megrepesztve jött csak le. Így az autó a hétvégét bakon töltötte, viszont ma megérkezett az új csapágyszett, és össze is raktam. Ha már lent volt a féktárcsa, gyorsan felszabályoztuk esztergán, de ha ezek a betétek elfogynak, mindenképp cserélni fogom a hátsó tárcsákat is.
Kerékcsapágy típusa: Starline
Km óra állása: 211000 környékén.
Az autóban azóta menet közben csend honol, csak a kipufogó kicsit rekedtes hangja szűrődik be, főként 3500 fölött.

>> Tuning és extra[k i z z o] // Alfa 75 2.0 Turbo // 2014-12-08

Kis felárért a Total Seal készített olyan gyűrűszettet, amelynél az olaj kontroll gyűrű nem "low tension" hanem egy kicsit nagyobb erővel húzza az olajat. A korábban a JE dugattyúkkal érkező gyűrűszett 3. gyűrűje a mai trendeknek megfelelően alacsony feszítésű gyűrű, így kisebb a súrlódás.

Kíváncsi vagyok mit hoz olajfogyasztás terén, most kerül beépítésre, a motort úgyis szét kell szedni, mert a detonáció "szétvágta a kettest":( Remélem a hüvelyek bírták, és csak a hengerfej tömítést nyomta ki...


Rendeltem egy spéci bejárató pasztát is, mert a gyűrűk kicsit soká és nem tökéletesen ültek be a mostani kombóban (Total Seal Gapless 2nd gyűrű szett és egy hőkezelt hüvely szett).

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-12-08

Ma ismét voltam Zénél és csapatánál. Esküszöm élmény náluk lenni :D
No de a lényeg...
Ki lett cserélve a hűtőrács, motorháztető zár és a hátsó embléma, valamint beépítésre került a szélvédőmosó folyadék szintjelzője is ha már így szét volt szedve a kocsi eleje.
Az alkatrészek árait régebbi bejegyzésekben már leírtam, így most csak munkadíj szerepel itt :)

 

Már megint rendetlenkedett a szervó. Most már rutinosabb voltam, amint hallottam a csikorgó hangot, egyből nyitottam a szervóolaj fedelét és újratöltöttem. Így, még mielőtt vittem volna szervízbe azt a pár kisebb utat sem csikorogva tettük meg. A hűtő csöve repedt meg, de ezúttal már nem tudták javítani, cserélni kellett. Ha már ott voltunk a kesztűtartó letörött nyitóját is megjavították. Ez egyébként hihetetlen, hogy több fórumon is olvastam, hogy egyszerűen nem javítható. Vagy ki kell cserélni az egész ajtót, foganytústól vagy át kell fúrni belülről, hogy javítani lehessen. Mi az utóbbit választottuk, így legalább tartós lesz (mivel ez egy elég ismert és gyakori hiba ennél a típusnál). Először még féltem tőle, de végül szerintem nem zavaró az pici lyuk és így lényegesen olcsóbb megoldás volt.

Épp nyaralni indultunk. Levittük a csomagokat a ház elé, én meg gondoltam közelebb állok, hogy könnyebb legyen bepakolni. Indítózok. Semmi. Telefon Olmann Zsoltnak, hogy most mi lehet. Tuti, hogy az akksi - mondta. Így hát egy barátom bebikázott és Zsolték már az új Bosch S4-es akksival vártak.

Brigi friss olajat, új pollen- és levegőszűrőt kapott és kitisztították a légkondit is.

Km: 126.861

Hiába futott Brigi csak 10 ekm-et az elmúlt évben, megejtettük az olajcserét és a levegő- valamint a pollenszűrő cseréjét is. A légkondi baktérium mentesítve lett és a kötelező revízió sem fedezett fel semmit.

Km: 136.000

>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2014-12-07

Ennyi beadta az unalmast, nem bírta már a terhelést, a plusz ablakfűtést a fűtőmotort stbstb, Kiderült hogy ez füstölt már alfa cityn is és nem a fűtőmotor. Fesz. szabályzónak annyi, diódahídnak annyi, szabadonfutónak annyi, szerencse hogy egyáltalán ez még működött...
Jó árban kaptam másikat :P
Kicserélni se bonyolult max 1 óra.

 
>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2014-10-23

Elérkezett a nap mikor bizony meg kellett ejteni a valag rendbetételét mert irgalmatlanul rossz volt.
Ezeket cserélték (ez az egy tán minek nem állok otthon neki):

bumeráng, bal
22900
bumeráng, jobb
22900
kutyacsont, bal
9500
kutyacsont, jobb
9500
stab pálca, bal
6500
stab pálca, jobb
6500
lengőkar nagy G-szem, bal
11500
lengőkar nagy G-szem, jobb
11500
bölcső hátsó szilent, bal
8450
bölcső hátsó szilent, jobb
8450
préselés
8000
munkadíj
25000