Blog

>> Tuning és extraCsilla83 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V Progression // 2014-09-27

Anyu-apu a mai kirándulásról egy pár visszapillantó-huzattal érkezett haza. Egyből fel is próbáltuk :)
Ja igen, a képeken látszik, hogy a héten a két első ülésre ráhúztam a csajosító huzatot :)

 

Hétfőn-kedden a siófoki fiat-alfa szervizben volt az autó az állapotfelmérés során talált hibák javítása és az eredetiségvizsgálat elvégzése miatt. Mint utóbb kiderült, szerencsére nem kellett cserélni az ablaktörlő-motort, csak a lapátot. A féket pedig szépen letisztították, aztán futtatták jó ideig az autót a fékpadon. A javaslatuknak megfelelően pár ezer km múlva visszaviszem kontrollra.
"Családi" kedvezményként előre megkaptam a 7 éves autóra - regisztráció után - járó 20%-os alkatrész kedvezményt + egy kis munkadíj a fékek miatt = 15e Ft.
Eredetiségvizsgálat (hivatalos díja) 18,5e Ft
Mivel a várható szerviz költségek miatt jóval alacsonyabb áron kaptam az autót, a hétfői meglepi kedvezményt úgy érzem, nem fogadhatom el.

 

Az alfaamore-s regisztrációmnak köszönhetően a volt tulajdonos további utólagos kedvezményt ajánlott :) Fülig érő száj biztosítva :)

 
>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2014-09-17

217927km-
Olajcsere és a hozzávalók./Minden Gyári hozzávalókkal/

 
>> EgyébDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-09-27

Pótoltam az alsó motorvédő burkolatot. Kissé macera volt felrakni, mert a furatok nem igazán voltak jó helyen. De megoldva.

 
>> SzervizGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2014-09-27

Elérkezett a váltóolaj-cseréjének az ideje. (Na jó, lehet nem érkezett el, de én akkor is lecseréltem. :)

Castrol Syntrans Transaxle 75W90 került bele. Ez a legendás TAF-X utódja, ami forrásaim szerint egy kimagasló és univerzálisan használható hajtóműolaj (volt).

Ám van itt is egy (kicsit későn felfedezett) ellentmondás a specifikációban. A régi hivatalos előírás ui. Tutela ZC75 Synth volt, ami egy GL5-ös olaj. Az új előírás pedig a Tutela Technyx, ami GL4+ -os olaj. (Itt is ezt a témát boncolgatják.) Ráadásul a viszkozitásuk sem ugyanaz, mert 75W80 vs. 75W85. Márpedig ha mindkettő engedélyezett hivatalosan, az azt is jelenti, hogy sem az API osztály, sem a viszkozitás nem extrém kritikus. Illetve azt is, hogy régen nem a legoptimálisabbat ajánlották. (Déjavu, lásd 159 MJet mizéria...) Vagy azt, hogy már azt mondják "igazából megteszi a könyebben előállítható olaj is", mivel gyári ajánlás, ezt fogják megvenni az emberek/szervízek és így nagyobb a profit. Ki tudja, melyik szempontok játszottak közre az ajánlás megváltoztatásánál.
Nos az én általam választott Castrol olaj GL4+ -os, vagyis az újabb ajánlás szerinti. Mindenesetre nem értem, hogy miért változtatnak ilyen dolgokon... (Létezik egy angol nyelvű tanulmány a neten, amelyik pont ezt a témát boncolgatja: Miszerint nem mindegy, hogy egy váltóba GL4 v. GL5 olaj kerül, a viszkozitástól függetlenül. A "GL3/4/5" olajok eleve kicsit gyanúsak, vagyis szuboptimálisak. A lényeg nem is a kenés, hanem az adalékok szinkrongyűrűkre gyakorolt hatásában rejlik. A GL5 ilyen szempontból "agresszívabb".)

A cseréről annyit írnék, hogy a váltó alatti műanyag burkolatot kell leszedni (PH2 csavarok + 2db 10-es hatlapfejű csavar). Ezek után láthatóvá válik a 3 db M12-es belső-imbusz csavar. Ebből csak a legalsó (hátsó) és a felső kitekerésére van szükség. A leeresztőcsavar sajnos (vagy természetes módon...) nehezen hozzáférhető helyen van, ui. útban van a bölcső. Ez azt jelenti, hogy egy szabványos 1/2"-os hajtószárral nem férni hozzá. A 12-es->10-es hatlapfejű imbusz bit-et (a 12-es oldalán!!) egy villáskulccsal lehet meglazítani. Tehát azon a felén, ami a csavarból kilóg. Ennek az az oka, hogy ez tényleg metrikus 12mm-es, míg a másik, ahova az adapter jön, az jó eséllyel colos méret, vagyis a 10-es villáskulcs enyhén lötyög rajta. A másik ok pedig, hogy a hernyócsavar jól be van állva és egy 10-es kulcs rendszerint vékonyabb, mint egy 12-es, vagyis könnyebb elgörbíteni. Főleg, ha egy csővel még meg is hosszabbítod. Természetesen szebb megoldás egy M12-es célszerszám. Mivel a leeresztőcsavar belső fele mágneses, célszerű visszatekerés előtt alaposan megtisztítani.

A választott Castrol olaj mellett szól az is, hogy kiöntőcsőr is van a flakonon, így könnyebb a beöntőcsavaron bejuttatni a 2db 1 literes flakon tartalmát.

Én adagoltam mellé egy váltóba való Xado EX120-at. (A flakonba, felrázva. Nem keverve.)

>> SzervizDeniel // Alfa 156 SW // 2014-09-27

Miután megvettem a kocsit, nyilván való volt hogy valami nagyon nem okés vele. Elindult de nagyon kopácsolt a motor... Gyűjtöttem egy kis pénzt, addig Benz-nél állt a kocsi, majd elvontattuk Péter barátunkhoz aki nemsokára neki is látott, és közölte velem a tutit ! Hajtókarcsapágy.... Főtengely még menthető ??? .. NEM ...
Szóval pár hónapba bele fog telni mire kocsi lesz belőle, de sebaj akkor legyen megcsinálva normálisan.

Amik cserélve lettek:
- Főtengely ( Bontott, alapméretes ) - 42.500
- Olaj ( Selénia 20K , Tutela váltó olaj + szervó ) - 20.000
- Levegőszűrő - 3000
- Olajszűrő - 2000
- Vízpumpa - 5950
- Vezérmű szíj készlet - 20.958
- Hengerfej tömítés készlet - 19.466
- Alsó Tömítés garnitúra, + összes csapágy ( nyugvó, hajtó, főtengely ) - 20 672
- Olajpumpa ( Bontott ) - 13.500
- Kuplung Szett - 32.747
- Kinyomó csapágy - 16.735
- Alvázvédő + üregvédő - 5000
- Lökhárító tartó konzol - 10.000
- stabilizátor szilent - 3250

Ha nem lett volna a céges kedvezmény kb a duplája lett volna. Pár hónap elteltével mikor hivott a szerelő azt hittem készen van , de sajnos nem... rosszhír... lebillent a motor a kis hordozó kocsiról, és eltörött pár dolog... Nagyon bántotta a dolog mert próbált vele sietni és egyedül volt...
ennek keretein belül cserélve lett :
- Vezérműtengely kerék
- Vezérműtengely jeladó
- Szelepfedél
- Szíj burkolat

Miután ez megvolt mehetett be a motor :). közbe Benz Cartársal felmentünk és segítettünk neki, és pár apróságot is meg tudtunk közbe csinálni a kocsin. Kapott egy komplett alvázvédelmet egy új rezonátor csövet. Le lett kezelve a kissé rozsdás első bölcső is, és le lett fújva feketére. Lassan összeállt a kocsi. Beraktuk a motor, és első indítás-nál majdnem hogy könnybe lábadt a szemem ;) Gyönyörűen duruzsolt. Több mint 4 hónap emelőn ücsörgés után végre a kerekein láthattam újra a kocsit! :)

 
>> EseményDeniel // Alfa 156 SW // 2014-09-27

Történetünk úgy kezdődik hogy már régóta szerettem volna autót venni magamnak, de nem találtam valahogy megfelelőt, nézegettem VW-t Audit Fiatot, Alfát is . De sw-t nem nagyon néztem. Hogy hogyan lett mégis sw- m ? :) Hát mondhatni az ég küldte nekem :) Engem meg neki ! :) ugyanis egy lépcsőházban lakok a régi tulajának a szüleivel, és szoktam látni a kocsit régebben is. Sokszor elmentem mellette. Egyszer csak egy tréler hozta be a parkolóba és rakta le. Nem mozdult. Ott állt 3 4 hetet mikor megsajnáltam és rákérdeztem hogy mi a terve vele, akkor mondták hogy motorhibás lett és el fogják adni. Wow. Felcsillant a szemem. És eldöntöttem ha jó áron odaadják akkor megveszem. Telefon Benz cartársnak , hogy mégis mit mond rá.

Hali !
-Cső
Te van itt nálunk egy alfa és eladó csak van vele pár bibi...
- ???
Motorhibás és külföldi papiros...
- ... Jó áron adják ?
IGEN !!
- Vedd meg !!!

Na ezen felbuzdulva megvettem a kocsit. És egyáltalán nem bántam meg !!!
Km: 182 100

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-09-27

Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.

>> EseményRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2014-08-28

Dél-olaszországban (Foggia) béreltünk egy kis mobilházat egy 4* kempingben. Minden jó volt minden rendben ment. Csak a napsütés hiányzott.... :-/
3000km volt összesen kb. amit utaztunk. Szlovén-olasz határon (Sezena) kicsit eltévedtünk,sikerült bemenni este 11-kor,egy kamionos határátkelőbe, ahol mindenhol sorompó volt... se előre se hátra...Manuális nyitással megoldottuk :)
Triest-Velence-Ravenna útvonalon mentünk, Velencét megnéztük,oda vissza kell még menni, mert nem volt elég időnk...
Hazafelé egyszerre letoltuk az utat.
Az autópálya tényleg rohadt drága.....


Ja és egy csepp olajat nem evett meg :)