Blog
Ma megérkezett a 10db izzóm. Így hamar ki is cseréltem őket. A gyári könyvvel ellentétben nem 5w-os, hanem 2,3w-os kellett nekem. Most pedig szebb mint újkorában. :D
10db Osram izzó ára 8,9Euro
Végre eljutottam odáig a csőjavítás és visszaszerelés óta, hogy fel legyen töltve a rendszer. Nyomáspróba is volt természetesen.
Augusztusban történt, hogy leállítás után gőz ömlött ki a motortér elejéből. Na - gondoltam - eddig bírta a javított hűtő. De, nem fagyálló szaga volt a gőznek, majd a karosszérián kicsapódva egyértelmű volt, zöld volt, mint a predátor vér. :)
Egyből a hegesztett cső került képbe, mert az nagyon feszesen ment csak a helyére. Kiszereltem és elvittük a helyi klímáshoz. Ott nyomáspróbával kiderült, hogy a csövön hajszálrepedés keletkezett a hegesztés előtt.
Azóta sikerült bontottat szerezni, reméljük az jó lesz, de ez ráér tavaszig. :)



Szokásos, ismert jelenség, hogy felpuhul a felülete vagyis a rajta lévő réteg. Egy kis kaparó eszköz, észterhigítós rongy és kis türelem segítségével szépen meg lehet tisztítani (utolsó két kép).
Kapott plastidip-es fújást, de nekem nem jött be, mert macerás az a felület, beletapad sok szösz. Így azt majd lerántom róla és kap normál festést.




Ettől tartottam. Olcsó volt, de amitől tartottam bekövetkezett: nem bírta a hőterhelést. A nyári hőség júniusban + az olaszországi út megtette a hatását, megereszkedett.
Először azt gondoltam, hogy csak a kivágások okozták, de azon az oldalon is megereszkedett ahol nem volt kivágva. Jó lesz mintának a fém burkolathoz. :)




Eljött a termosztát csere napja, amit az utolsó látogatáskor diagnosztizáltunk.
Kapott a paripa egy új, gyári termosztátot, az alsó-felső vízcsöveken új bilincseket és új fagyállót. A régi, zöld színű ment, egy alapos öblítés-átmosás és jött az új, rózsaszín Glicosam ALU fagyálló. A csere közben Csöri észrevette, hogy a csövek nincsenek megfelelően felrögzítve a bilincsekhez és egy idő után a kidörzsöléstől kilyukadhat a gumicső. Ezek is orvosolva lettek, felkötötte őket a helyükre.
Ismét szakszerű, alapos munka, köszönet érte!
Most már el lett végezve minden, ami tervbe lett véve. Tavaszra komplett nyári kerékgarnitúra szerepel a tervben, valamint az első lengőkarok és stabrudak feltérképezése, esetleges cseréje.
Amikor vettem a gépezetet az akkori tulaj nagy mellénnyel állította, hogy sokan nem tudják milyen gyertya kell az alfába, de ők természetesen iridium-gyertyát tettek bele. Aztán vezérléscserénél kiderült, hogy nem. Sőt. 4 félét számoltam össze kivételkor, arról nem is beszélve, hogy úgy bele voltak tépve mint állat. Volt sima BOSCH, volt egy darab iridium Denso, de volt 3 pólusú, meg 2 pólusú is. Néhány elég kopott volt. Szépen az új NGK-kat betettem, majd indítottam. Kicsit izgultam, de az eddig jelenlévő dadogás, prüszkölés, köhögés, leállás mérséklődött egy sima alapjáratra némi bizonytalansággal. Még mindig nem az igazi, bár ebben szerintem része lehet több összetevőnek. Majd kideítjük!

Ma egy kimagasló (értsd.: vszínüleg szándékos) konstrukciós hibát fedeztem fel a 156 xenonlámpájánál.
Mégpedig azt, hogy ha elegendő mennyiségű víz gyűlt össze a lámpában, akkor előbb utóbb eljut a csatlakozón keresztül a vezérlőegységbe, merthogy az a legmélyebb pont. Onnan pedig nincs kiút. Persze ha be lenne vonva védőlakkal a NYÁK és/vagy szigetelt lenne a csatlakozó, nem okozna gondot, max párásodna a búra. De nem ez a helyzet. Ahogy olvasom, más márkáknál is így oldják meg. Az ilyet bűntetni kéne...
Az egészben az a szép, hogy mivel nagyfeszültséget generál az elektronika, ha vízben áll, akkor a 3 volttal működő alacsonyfesz. alkatrészek is kapnak egy lökést. Amit az IC-k pl. nem nagyon tolerálnak. Mindenesetre lesz egy-két próbálkozásom, hogy megjavítsam az árvízkárosult elektronikát.
Érdekesség: Korábban írtam a xenon-izzókról. (Igen, "izzók", mert a gáz tulajdonképpen izzik bennük. Németül "Brenner"-nek, vagyis égőnek hívják őket. Oké, ha nagyon csűrjük-csavarjuk, akkor izzó szál az nincs bennük. No de nem is ez most a téma.)
Az a poszt arról szólt, hogy milyen típust érdemes venni és főleg milyen forrásból. Valamint a színről, vagyis a színhőmérsékletről. És valóban. Ha ma veszel egy eredeti Osram Xenarc standard 4300 kelvines izzót, az az EU-s "irányelveknek" megfelelően NEM enyhén kékes, vagyis felismerhetően xenon-os színű. Tényleg NEM. Felkapcsoláskor látod, hogy xenon, de 1 perc múlva gyakorlatilag olyan a színe, mint egy halogénizzónak! A funkcióját tökéletesen ellátja, de a xenon plusz esztétikáját nem nyújtja. Úgyhogy marad pl. a Philips Colormatch, vagy az OSRAM új Cool Blue Intense (CBI) izzója (persze drágábban, mint a sima Xenarc).
Az egészben az a legrosszabb, hogy úgy változtatták meg a gyártók az izzók színét, hogy a rendelési számuk változatlan maradt...
(Folyt. köv.)
140-150km/h nál valami huppogást hallottam lassítva a szélvédőt nyomkodva már hallottam hol a hiba. Valamint sikerült kideríteni a mostanság már a tükörből is látható füstölgés okát... egy kirepedt turbócső.
Így elballagtunk ismét Palotára a szélvédő ki lett vágva újra ragasztva, a turbócső cserélve.