Blog
Hazafelé tartva, szabadságról, az A7-es autópályán, egyedül.
Gondolom a totalcar belsőség blogját elég sokan ismeritek. Az ő szokásos éves írók-olvasók összejövetele a belsőség találkozó: bővebben
Egy volt kollégám beszélt rá, hogy menjek le vele, és ha már megyünk, akkor ugye miért ne a GTV-vel mennénk? :)
A helyszín valóban nagyszerű, légkör elég családias. Vagyis inkább olyan mintha egy régi haverokból álló társasággal lemennétek a tóparti kempingbe iszogatós, tábortüzes szalonna sütős hétvégére. Szóval ehhez igazán optimális a hely.
A téma pedig nyilván autóbuzéria minden mennyiségben.
Mondanom sem kell, hogy egy autómániásokból álló társaságban megjelenni a GTV-vel... hát nem kis élmény :))
Pláne, hogy a hangjából elég hamar kiderült, ez bizony nem a 2.0 twinspark.
Volt egy kis túl foglalás a kempingben, de Pista a főszervező egyből azzal fogadott, hogy "neked szerzünk helyet mert szép az autód!" :D
A következő hasonló élményre sem kellett sokáig várni, kipakolás után a tábortűznél gyülekező emberek felévettük az irányt. Itt futottunk össze egy üveg pálinkával körbe járó emberbe, aki azt kérdezgette kijött az Alfával. Megtalált, széles mosollyal kezembe nyomta az üveget: "kérnék tőled valamit, de előbb igyunk!"
Eleméslte, hogy régóta nagyon tetszik neki a GTV, de még nem volt alkalma közelről megnézni, és hogy hagy üljön már be megnézni ( ő egyébként egy porsche boxter s-sel jött... :)
A szombat délutáni program egyik pontja lett a kollektív areasi V6 hallgatás :)
A TC szerkesztőség a "régen-minden-jobb-volt" filozófia jegyében megállapította, hogy ma már nem tesznek ilyen jó kis euro0-ás motort az autókba.
Összefoglalva nagy élmény volt, nem gondoltam volna, hogy még így 15 éves kora felé is ilyen kultautó a GTV ;)
Az elmúlt 2 hónapban nem nagyon sikerült írni, pedig azért voltak történések...
Most megpróbálom összeszedni, bepótolni a dolgokat :)
Baráti okokból jelenésünk volt Erdélyben egy esküvőn. Zilahon. Ezzel két probléma volt. Az egyik, hogy Zilah és környéke még nem az a szépség, amire az ember Erdély hallatán vágyik, a másik, hogy egész Erdélyt át kell szelni, hogy szép részhez jussunk. 5 napunk volt, így Zilah után (bár máshova is szívesen mentünk volna) Brassót és környékét, a Fogarasokat jártuk be. No, az már az a környék, amit Erdély hallatán gondolunk. Minden nagyon szép volt, minden nagyon jó volt. :-)
A gyerekek vidéki nagyszülőkhöz való lepasszolásával együtt kétezer km-t mentünk, az átlagfogyasztás 7,2L-re jött ki.
Hogy bírta az autó?
Rövid válasz: hazajöttünk.
Hosszú válasz: A táv felétől kezdtek fogyni a lovak, az itthoni szakaszon már az autópálya-tempó tartása is kezdett problémát okozni. Miután hazaértünk, s mindent elrendeztem, kíváncsian autókáztam el Zolihoz. A hirtelen diagnózis a lambda szondát gyanúsította, de másnap kiderült, hogy mi az valójában. A kicserélt benzinpumpa és a tank közötti új benzincső szívatott, konkrétan fos volt, nem látta el a feladatát. Mivel új alkatrész volt hibás, így a javítás nem került pénzembe, csak Erdély közepén nem örültem a teljesítményvesztésnek. Azonban a lényeg, hogy saját lábon sikerült mindent teljesíteni.







Ömlesztve írok 2013. ősz és 2014. nyara között eltelt időszakról.
- Novemberben fordulatszámmérő és km óra egyik pillanatról a másikra hazament. Bontott nincs, javították, azt is csak szerencsével. Kb. 15e. A km számláló kezd rakoncátlankodni, ha már rossz lesz, van egy 27e Ft-os ajánlatom a pixelek visszahozására. Kemény. Itt üt vissza, hogy olyan autóban ülök, amiből havonta egy jön szemben velem a forgalomban.
- Januárban vizsga. kellett egy szilentet is cserélni, vizsgával volt 20e.
- Márciusban olaj és szűrők csere.
- Március még mindig. Beázott a bal első lámpám. Ebből sincs bontott. Pár hónap után mégis lett, betették. 13e.
- A nyári gumi átszerelésekor észrevettem, hogy olajpárás az egyik első lengéscsillapító. Csodával határos módon mágusunk udvarán volt egy pár elfekvőben. Mivel egy ideje ott volt, le sem merem írni, hogy milyen összeget hagytam ott értük. Köszi Zoli!
- Április. Újabb hónapokig tartó szenvedés ért véget, ami szintén amiatt volt, hogy kevés ilyen autó van. A műszerfal világításom és a hátsó világításom szeretett egy kicsit később felkapcsolódni az elsőnél. Egy relé volt a ludas. Ez sem volt. Majd Zotyától mégis lett.
- Május. Az utóbbi egy-két évben előfordult, hogy indításnál nem kapta el rögtön, hanem egy kicsit tovább forgatta, mielőtt beindult volna. Kérdeztem a Zolit, hogy "hutyutyu"? Válasz: valszeg benzinpumpa, ha gondolom cseréljük ki, de még nyugodtan mehetsz vele. Gondoltam. Kb. 15e. Benzinszűrő csere is volt. Azóta rögtön elkapja a fonalat.
nyüszörgött ezért cserélni kellett a görgőket ! Plusz cseréltem pollenszűrőt és ablaktörlőt is
140308km






Mikor megvettem az Alfát tudtam hogy lesznek vele gondok, mert nem sikerült olyat találnom aminek a motorja és a karosszériája is aránylag egyben van. Kereskedőtől vettem ő sok mindent nem tudott róla mondani, sőt azt sem tudta hogy áll neki egy ilyen autó az autói között. :) Gondolom nem nagy pénzért jutott hozzá, mivel én is egész olcsón jutottam hozzá egy kis alkuval együtt. A lényeg hogy nem tudott zsákbamacskát adni, mert ugyan ilyen motorral volt az előző alfám is. Elég rég óta állhatott nála, mert a fékek is kicsit rozsdásak voltak, és körbehálózták a pókok. A meglepetés az volt, akikor beindítottam. Pöccre indult, és nagyon szép hangja volt a motornak. Persze nem lehet minden tökéletes, a váltónál egyből valami érdekes hang jelezte hogy nincs minden rendben, a kuplung pedál benyomásakor. Én akkor kinyomó csapágyra gyanakodtam, mivel a kuplung nem csúszott, és jól is húzott az autó. Erről még a következő blogban írok! Minden más egész egyben volt, kivétel a jobb hátsó ajtó enyhe sérülését, és kisebb-nagyobb karcokat letekintve. Az autóban fekete bőr, 17"gyári alu, napfénytető és Bose hifi is van ami nagyon megtetszett. Persze a napfénytetőt sikerült már a 2. nap tönkretennem, még nem tudom hogy hogyan, egyszerűen csak elhúztam és valami műanyag alkatrész eltört benne hátul, azóta is beremeg, ha becsukom az ajtót, vagy ha rossz úton megyek. Erről is majd még írok. A lényeg a lényeg, elhoztam, és most indulnak a blogok!
