Blog
A 3 és fél éves Exide aksi megadta magát. Az elmúlt 2 hétben minden alkalommal bikázni kellett az autót, és az sem segített, hogy egy teljes napot töltőn volt akku. Így hát kénytelen voltam venni másikat. Ferko ismerőse segített, kaptam kedvezményt is. Exide Premium került az autóba. Bízom benne, hogy ezzel most legalább 5 évig nem lesz gond!
Eljött az idő, hogy a korábban beszerzett új fejegység beépüljön az autóba. Ilyesmihez nem értek, mindenképpen olyan emberre akartam bízni, aki csinált már hasonló dolgot. A Fanat-X-os srácok is bátortalanok voltak, nem merték az egészet bevállalni, de ajánlottak valakit, aki nagy szakértője az egyedi beépítéseknek. A Grandvoice-hoz irányítottak, ahol végül meg is történt a beszerelés. Bár az előre megbeszélt 2 nap nem volt elég a projectre (majdnem 2 hét lett belőle kisebb-nagyobb megszakításokkal), egyáltalán nincs okom panaszra, minden úgy készült, ahogy én azt szerettem volna.
Na, de a lényeg: A középkonzol mögött pont ott van egy merevítés, ahova be lett építve a fejegység. Az természetesen ki lett vágva. A klímapanel leköltözött a hamutartó helyére, ehhez egy teljesen egyedi konzol készült. A gyári rádiókeret meg lett toldva ugyan olyan műanyagból, plusz kérésemre egy kis tartó rekesz is kialakításra került. Sajnos sem szélességben, sem mélységben nem fért el nagyobb, de több mint a semmi, és jól is mutat. :-) A középkonzol összes eleme, ami korábban karbonozva volt, ismét be lett húzva karbon fóliával, teljesen egységes lett a kép. A szivargyújtó meg a hamutartóval együtt eltűnt, viszont jó, ha van elöl 12 V, így a jobb oldalon ki lett alakítva ez is. Ja, és nem utolsó sorban a tolatókamera is be lett kötve.
Az egész műveletet végig dokumentáltam fotókkal, de ide sajnos csak 12-t enged feltölteni a rendszer, így kiválasztottam azokat, amelyek talán a legjobban visszaadják a munkafolyamatot. Az biztos, hogy hatalmas munka volt, de köszönettel tartozok érte, mert tényleg minden olyan, amilyennek megálmodtam. :-)
A dologhoz még hozzá tartozik, hogy a fejegységhez nem kaptam sem díszkeretet, sem a beépítő fémkeretet, azt külön meg kellett vennem. Ráadásul a díszkeret nem is passzolt alapból, az is méretre lett vágva.
Ha valaki hasonló dolgon töri a fejét, az bátran keresse a Grandvoice csapatot! :-)












A hétvégét Egerben töltöttem, ahol kedves ismerősömmel kicseréltük a már kopott alfás pedál gumikat, emellett pedig kapott szép pedálvilágítást. Már csak a piros váltógomb hiányzik. :)


Ma "Zé." barátai kicserélték a fent említett dolgokat azokra amik még multkor érkeztek a csomagban... (hosszbordás szíj + feszítőgörgő + 2 vezetőgörgő).
Ha már ott voltak, körbenéztek még azon a területen és mindent rendben találtak.
A cicergés/csipogás már a múlté :)
Kocsi fullra pakolva Ausztriában, indulásra készen a szabadság elteltével, a következő látvány fogad: jobb első kerék lapos, Ufi a felnin... Hogy én soha nem úszom meg a szabadságot ESEMÉNY nélkül... Kerék felpumpálva, egy éjszaka kényszerpihenő. Éjjel a kerék alig ereszt le. Ok, hétfő reggel gumishoz, gumi megjavítva 10 Euroért. Mázlim volt.
Hazafelé egyedül autózva Wald-Michelbach és Siedelsbrunn között, éjjel.
Ufihoz haladva a következő kép fogadott... két lyuk a dobtakarónál, a szerviz rosszul rögzítette azt, így a gumijaim kikoptatták. Szerviz felhív: - Á, tudom, megrendelem az alkatrészt... ha nem veszem észre nem is szólnak...
Dobtakaró ingyenesen cserélve.


Kis segítség annak akinek problémája van a B&M-vel. Sokszor segít a szoftverfrissítés amit az alábbi módon hajthatsz végre: Látogasd meg az alábbi oldalt
Végy egy pendrive-ot formázd le FAT32-ben töltsd le a zip fájlt, bontsd ki a pendrive-ra! Ezek után dugd be az autó USB portjára ekkor leszedi a jelenlegi szofver verziót, figyeld a kijelzőn megjelenő infót. Az így kapott infóval "felvértezett" pendrive-val újra látogasd meg a B&M honlapot és ha van új verzió akkor azt töltsd le, bontsd ki a zip fájlt a pendrive-ra! Ezzel újra irány az autó, kis időbe telik kb. 3-4 perc (várd végig) és ha mindent jól csináltál akkor a telepítés végén az "update completed" felirat jelenik meg! Ezzel kész is a frissítés!
Óraállás: 263.000
Új Nokian téligumi garnitúra.
Ma megejtettem az esedékes szervizt plusz még pár apróságot. Továbbra is úgy gondolom, hogy jót teszek a motornak (turbónak) azzal, hogy nem a gyári ajánlás szerinti 30 ezrenként cserélem az olajat hanem sűrűbben. Az előző csere óta 17 ezer került bele és már nincs napi használatban a gép hanem igazi "túraautó" lett így egy újabb hosszú út előtt (KUL) megkapta a vérátömlesztést. Olajból Selénia Star P.E 5W40 került bele az olajszűrő most Sofima lett a gyertya NGK IKR9J8. Kimostam és visszaolajoztam a BMC betétszűrőt és terven felül kicseréltem egy megkeményedett gumigyűrűt ami a kartergáz -elvezetőnél okozott egy kis olajpára kicsapódást! Felkerültek az eBay-ről rendelt karbon felniközepek beállítottam a guminyomást ami időszerű volt mert pár tized mindegyikből hiányzott! A szervizkönyvbe és a motortéri Seléniás "szivacsra" is került egy újabb bejegyzés! Km óra állás: 57360.











