Blog
Elég régen cseréltem már.
Kicsit több, mint fél éve jelent meg a pörsenés a jobb hátsó sárvédőn. Kis idő múlva a balon is. Már halogattam egy ideje, hogy megnézzem mennyire rossz a helyzet. Nem számítottam csodára, nem is volt.
Mindkét részt 4 éve kezeltem le. Érdemes összehasonlítani a képeket. Az 1. kép a bal hátsó, a többi a jobb hátsó sárvédőnél látható.
Meg is nézettem karosszériással. Elvállalják, remélhetőleg 1-2 héten belül neki tudnak kezdeni.




Ma a nyári-téli gumi cserével egy füst alatt sor került az amúgyis időszerű olajcserére (Castrol Edge 5W-40).
Lett cserélve olajszűrő (MANN) is és levegőszűrő (ALCO) is. A kormányszervóba került 1/2 liter szervó hidraulika olaj (Castrol CHF) is.
Ellenőrizve lett a többi folyadék is, egy kis fagyállón kívül semmit nem kellett beleönteni.
Km óra állás: 199.070 km (2013.10.29.)
- " Dejó ez Diesel ? :) " Hangzott el jó párszor a kérdés mikor a kocsimat nézegették a rokonok , ismerősök ! Erre a válasz csak annyi volt ... " őőő... nem ... ez sosem volt Diesel bármennyire tűnik annak " . Na ezt a párbeszédet már kezdtem unni, és már engem is nagyon zavart hogy Diesel hangja van, és hogy meleg motornál gyorsításkor enyhe csörgés hallatszik , ezért el is látogattam Laci barátomhoz hogy cseréljük ki a vezérlésmódosítót. Dzsozy cartárstól kaptam egy használt ám de jó állapotú módot. Innen is Köszönöm !! Régi ki új be , utána csak finom duruzsolás... :) Ha már szerelőné volt a verda át is nézettem rendesen mert nálam még nemigazán volt. A jó hír hogy teljesen rendben van az autó futóműve és a fékek is. :) a Vezérlésben meg nem lehet több 20 000 nél.! Az előző tulaj esküdött rá hogy cserélve volt kompletten, igaza volt :) Ennek azért örülök annak viszont nem hogy a csere után az enyhe csörgés gyorsításkor megmaradt ... :(:(:( Valaki valami ötlet ?? :)



El is felejtettem írni, még tavasszal (ha jól emlékszem) újrabőrözettem a kormányt és a váltógombot, mert a 15 év alatt sokat vesztettek gyári pompájukból. Nagyon szép lett, köszi BeeGee cartársnak a kontaktért és a kormánycseréért :)
Ha megtalálom a képeket feldobom.
Rég írtam ide, nagyon keveset is használtam a kocsit. Most el kellett vinnem szervizbe, ugyanis csöpögött a szervóolaj. Plusz a hűtő is. Mindkettőből kap újat.
Emellett még a motor is meg lesz bontva, mert sajnos melegen van egy kopogó hangja, ami nagyon zavar, s bár mondták, hogy megy a kocsi szépen, nem olyan vészes a hang... Nekem az, vészes :) Korábban 24 gyári hidrotőke lett cserélve, ami sajnos nem orvosolta a problémát, most meglátjuk mi az ami segít majd...
Cirka 300ezer fog most ráugrani, remélem jó lesz utána :)
Még szeptemberben kaptam Dfg-től egy komplett kipufogót, ami még a TI-ről maradt neki, de még csak most jutottunk odáig, hogy felapplikáljuk. Azt gondoltuk, hogy egy az egyben felmegy, de nem, mert a dízelnél máshogy áll a hátsó dob, mint a benzinesnél. Ezért nem is került fel, csak a kipufogóvég. Viszont ha már variálni kell vele, akkor "irányba" raktuk fel, mert a TI-n fejjel lefelé volt, mivel ez egy Merci (sicc!) kipufogóvég. Ehhez kicsit el kellett tolni srévizavé, mert csapott végű. Az eredmény a képeken látható, szerintem nem rossz, de majd még meg kell pucolni a krómozást.
Költségek:
Auspuff: 0 pénz. Köszi Tanárúr!
Munkadíj: 0 pénz. Köszi Zoli!


Mivel Kka Cartárs a kis PMR7A gyertyákat szeptemberben kicserélte rám most csak a BKR6EKPA gyertyák cseréje volt hátra (a gyors gyertyaellátmányért köszönet Erhardnak). Meg ha már mókolás akkor elgurultam Mrenihez egy kis FES-ezésre. Hibakód nincs, minden klappol talán még a kilométer is, bár ez egyébként se volt szempont. Volt egy kis indítási problémám kiderült az immo szórakozik velem. Alapjárati problémát meg nagy valószínűséggel fals levegő okozza. Sajnos a vezérlés csere novemberre húzódik.
Eléggé elmaradtam a történések dokumentálásával.
Összefoglalom mi történt azóta:
2013-03-07 Csöri kicserélte a vezérlést, a stabilizátor rudat, első felső lengőkarokat 145.000,-
pár héttel később elkezdett megint nyikorogni a technika, visszamentem Csörihez, kiderült, hogy az alsó lengőkarok. Kaptak olajszurit, azóta csendben vannak. Ezúton is köszönöm a megoldást.
2013-08-27. megadta magát a csomagtér teleszkóp, rendeltem kettőt 10.000,-
2013-10-26 olajcsere Fehérváron a Szakonyinál, olaj Selenia WRD, olajszűrő Knecht, légszűrő, pollenszűrő jobb minőségű utángyártott, a gázolajszűrő a gyári Ufi, ami volt is benne. Olaj 13.990,- többi cucc+munkadíj 13.000,-
A korábbi tulaj cseréltetett szélvédőt. Sajnos a fényezést több helyen felsértették a kivételkor, ami miatt elkezdett rozsdásodni több helyen a szévédő és a tető találkozásánál a tető. Ez lesz a következő projekt, amit megcsináltatok
km óra: 158.800
1
757
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV