Blog
Még anno Halesz mutatta GT-jében ezt a dokkolót. Mondta, olvassam el az Amoren az általa írt részletes tesztet is. Nekem igazából csak egy jó tartó kellett a 159-be, mert a gyári B&M tökéletesen tette a dolgát iPhone 4-emmel. Most viszont telefoncsere előtt állok és Zsuzsinak átadom a régi iPhone-om. Gondoltam, hogy mivel 147-esében nincs semmi gyári kihangosítás és mp3 lejátszási lehetőség, egy ilyen Dension eszköz a kézenfekvő megoldás. Nagyon jól szól a zene az FM transzmitterén és tökéletesen érthető a telefonbeszélgetés is rajta mindkét irányban. 147-esben, GT-ben profi módon rögzíthető kis öntapadó talpával a középső szellőzőrostélyok tetején, a vezető oldalán. Kifutó modellként reklámáron kaptam meg a Gigatelnél. Minden iPhone 4/4S használónak csak javasolni tudom!
Feleségem Zsuzsi, már egy ideje figyelemmel kíséri Alfás rajongásomat és ő is nézegeti a lombard autógyártás újabb remekeit. A facelift utáni 147-es Alfák tetszettek neki. Nem is csoda, nagyon jót tett a formának a Giugaro általi "159-esítés". A típus nekem is régi nagy kedvencem volt, sőt még korábbi Nuova Bravo vásárlásomkor is egy komoly alternatíva volt ( sokat meg is néztem, csak mind rom volt :-( ).
Öt ajtóst szeretett volna, mert a kicsi Milánt már nehéz volt ki-berakni az előző 3 ajtós autójába, meg hát csúcs az a rejtett hátsó kilincs! Fekete, vagy grafit metál volt az elképzelt szín, és fontos volt, hogy ne legyen beige a belseje.
Hosszas kutatás és autónézés után egyik szeptember végi napon megláttam egy hirdetést egy váci kereskedéstől, amiben egy Alfa rosso 1.6 TS-t kínáltak. "Piros???", kérdezte Zsuzsi. "Piros, mint egy Alfa", mondtam. Megnéztük, egyből imádta! Gyönyörűen terpesztett a pici piros autó a 17-es Black Line felniken. Sérülésmentes, szép a belseje is. Átnéztük műszakilag is, különösebb problémát nem tapasztaltunk, egyben van. 84000 km egy osztrák nőnél nem tette tönkre a futóművet sem. Meg is vettük! :-) Szeret vele járni Zsuzsi. Élvezi, hogy nem túl nagy, pörgős motorja sportosan repíti, stabil a futóműve és alfásan vagányak a fények a belsejében. Ő az '59 kicsi testvérkéje! Sokban hasonlítanak is.
Fenti hibaüzenet fogadott egyik októberi reggelen. Telefon Alexnek (Ali76), hogy az izzítógyertyáimmal gond van. Némi egyeztetés, e-mailváltás után október 25-én reggel elvittem a gépet az Alfariumba, ahol Pettinke is épp ott indította a napját. Mint '59 extulaj, már tolta is a tapasztalati infókat: "Vagy gyertya, vagy relé". Délelőtt hívott is Alex, hogy 2 gyertyám oda, a másik kettő meg épp, hogy működik, a relé pedig szépen csattogott teszt során. 4 db. NGK gyertyát kapott 164180 km-es óraállás mellett. Korábbi e-mailezésünk alkalmával már bejelelentettem a feleségem újdonsült '47-esét is egy nagyszervízre, most le is pontosítottuk november 4-re.
Olajcsere Castrol Edge 10w60
Hűtővízcsere
Légszűrőcsere
Még mindig itt a jó idő, tehát menni kell. Mindegy merre, csak nyitva legyen a tető...
Egy gyors mosás után a Balaton felé vettük az irányt. Pontosabban először Hévízen sétáltunk és ettünk egyet, majd a szokott útvonal a déli parton. Kompon át Tihanyba. (Ma járt utoljára a komp.) Majd az északi parton vissza.
Csodaszép napsütésben, jó hangulatban telt a nap.
Hazafelé átléptük a 166.000 km-t is.









Volt egy olyan gond, hogy 1-2 havonta egyszer nem nyílt távirányítóra az ajtó, és így a riasztó sem deaktiválódott. (furcsa véletlen, hogy csak olyankor jelentkezett, amikor a mutert vittem volna valahova:)).
Na de eddig az volt a megoldás, hogy kulccsal nyit, ajtó nyit, 35mp szirénázás, majd a tokennel kikapcsoltam a riasztót.
Na ma rájöttem a megoldásra, kulccsal kinyit, távirányítóval bezár, távirányítóval kinyit. \o/
No,meg volt a hatodik év is :))
Aszongya,hogy:232005-öt mutatott az óra,viszont elfelejtettem lefotózni.
No,sebaj,az annyi,mint 7520 km az elmúlt egy évben.
Hát nem túl sok...Kimaradtak a találkozók és idén nem mentünk autóval nyaralni.
Így hát most tartunk 74219 km-nél.
Az első két évben 36 ezer gyött össze,az utána következő négy évben meg 38.
Úgy láccik nálunk is válság van...
A múlt hétvégén kitoltam a garázsból az autót, lemostam és nekiálltam a kábeleknek. Széthúztam a csatlakozókat, lerajzoltam őket, kiszedtem az összes kábelsarut. A műanyag csatlakozókat elmostam és kiszárítottam. Pici réz drótkoronggal dremmellel lepucoltam az összes csatlakozót, a biztosítéktáblát, reléket, egyebeket. A kábeleket is átdörgöltem kontaktsprés ronggyal. Összeraktam újra a csatlakozókat, összedugás előtt természetesen kaptak kontaktsprét. Találtam néhány sérült kébelt, szerencsére mind csatlakozó mögött volt rossz. Ebből párat tudtam pótolni a padlásról, a hiányzókat megnézem bontóban, amit nem tudok pótolni, ott veszek színhelyes vezetéket és nekiállok forrasztani újat.
Ennél többet előzetesen nem tudok tenni.
Közben a szerelő nekiállt (volna) az autónak. Rögtön az első percben elakadt. A féknyeregbe is bement a galvanizáló folyadék és nem jön ki polírral, hónolni vitte. A fékdugattyúkat meg polírozni kell. Holnapra lesznek ezek készen, remélem más nem jön közbe és neki tud állni.
Ma este mentenem kellett asszonkámat,akinek sikerült megpadkázni a bal első gumit,amely azonmód leengedett. Mint kiderült,javíthatatlan hasadás keletkezett szegény papucson,így hát úgy döntöttem,hogy az idén hamarabb kerül fel a téli papucs.
És lőn !
2
439
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- 155
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV