Blog
Tegnap hazatért az autó, így több, mint 2 hónap után. Lekerült a felirat az oldaláról, meg az ablakokról is leszedtem pár matricát. Lehet, hogy lesz majd másik felirat, egyelőre nem döntöttem el. Csillivilli, nagyon tetszik az autó! Viszont hogy, hogy nem, de a hosszú állás alatt az akku megadta magát. Ami azért bosszantó, mert még nem volt 3 éves, és korábban 5 és fél évet is bírt az Exide Premium. Így ez most csalódás. Akciósan Varta Black Dynamic került bele, remélem, hogy ez tovább fogja bírni!


Tegnap bedobta az autó a csekkendzsint. Már vártam, mivel évek óta nem világított a lámpa. Gyors kiolvasás, atmospheric pressure és boost presure sensor hibákat jelzett az app, amik törlés után egy-két indítással visszajöttek, úgyhogy mindenképpen valósnak tűnt a dolog. Gyors utánaolvasás után a MAP szenzorra gyanakodtam, amit az is alátámasztott, hogy sokszor még indítás előtt, a gyújtás ráadás után már kb 0,2 - 0,3 bar töltőnyomást jelzett turbótöltés műszere. Pár indítás után annyival rosszabb lett a helyzet, hogy valószínűleg még a töltést is levette, alig volt ereje a motornak.
Mivel Nápolyban vagyok hosszabban az autóval, éppen egy hosszú hétvége alatt, nem nagyon örültem, de volt még egy reményem, hogy csak elkoszolódott. Kiszereltem reggel, és tényleg! Teljesen befedte a mocsok a jeladót. Tisztítás után, mintha új lenne megint.



Elkelt. Nem is volt eladó, elégedett voltam vele, nagyon szerettem.
Nagyon extrás, marha erős, keveset fogyasztó kocsi. Meg azért nagyképűség nélkül elég jól sikerült az összkép :D
Az ültetés miatt kicsit macerásabb, de az évek alatt azért ezt megszoktam.
Egy barátom autót keresett, és végül megvette tőlem. Vicces, mert az előző 3 autóm is így kelt el. :D
Hogy mi lesz helyette a munkás, cipekedős, azt nem tudom fixen, vannak gondolataim, valószínű 10év után letérek egy kicsit az olasz autók útjáról :)
Olyan projectben vagyunk, hohgy jó nagy cuccolós verda kell, lehetőleg vonóhoroggal . (Mitsubishi Lancer IX Wagon) Azért látszik itt is,hogy picit ritkább autót keresgépek, nem egy passatot....
4hónapot volt meg és 2300km-t tettem meg vele.
update: Lancer lett.



Kristóféknak köszönöm a frankó videót. A 156 után a GT is sorra került.
https://youtube.com/watch?v=EBfdGhZiQt0&feature=share&si=EMSIkaIECMiOmarE6JChQQ

Meglett mostmár ténylegesen a beázás helye. Gumi tömítés vége alatt az eredeti tömítés megrepedezett. Átlátszó tömítővel javítva.










Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 152951Km
Nyári gumikban: 15564km (2szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig 10387Km (2szezont futott)
Korábban felfedeztem olajszivárgást, úgy tűnik, hogy a vákumkamrát, és az EGR hűtőházat összekötő csó a ludas. Alapból egy nagyon lágy gumicső volt ott mindenféle rögzítés nélkül, ezt lehúzva olaj folyott ki belőle. Ebben sem vagyok biztos, hogy normális, de kicseréltem egy sokkal masszívabb gumicsőre, egyenlőre ezt a vákumkamránál egy aba bilincsel rögzítettem is, és lepucoltam féktisztítóval a környéket, ha újra folyna, lássam honnan.
Közben felfedeztem a TCT váltó szűrőjét, gondoltam akkor ezt is kipucolom, de megbontva kristálytiszta olaj folyt belőle. Igy az összes olajat le sem engedtem, és a szűrőt sem vettem le takarításra. Így is kb. fél liter olajat töltöttem utánna.

