Blog

Az elpukkant vízcsövet gyári újban nem sikerült beszerezni (több hetet kellett volna várni rá), ezért egy bontott került beépítésre. A csövet testvérem szerezte be, a Vecsési Alfa Bontóból, nagyon barátságos áron.

A furcsa, hogy az eredeti (elpukkant) cső nem gumiból, hanem műanyagból volt. Az "új", bontott viszont teljes egészében gumicső.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-26

Bevallom eddigy nyúl módon ezt nem tettem.
De tekintve a tapasztaltakat a mesés fogyasztást, és azt a nagyfokú harmoniát amit a gép sugall, úgy éreztem az autó kész van arra, hogy megmutassa mit tud.

Az M0-ra felhajtva M2-ben szándékosan nem váltottam el, óvatosan gyorsítottam negyedgázon, épp csak hogy elforogjon odáig, egészen a tiltásig.

Majd mikor elvette a tüzet, elengedtem a gázt és húztam egy hármast, egy segberugást és durrogást hallva egyből beugrott amit eddig a videókon láttam, ÚRISTEN ez ezt is tudja???

Megint magamban kuncogtam és visszaraktam automatába:)

Gurultam a 0-áson és próbálgattam, hogy gyorsít 4000-ről.
Lefordulás előtt vissza visszaváltások, lassítás:)

Aztán megint egy kis gyorsítas.

Hirtelen beugrott hogy jön egy aluljáró:D ablak leereszt sebesség bekészít.. atyaég mennyire kulturált ez az auto, de mégis az az ősi erő ami előtör belőle.

Utána a szokásos körforgalom bejárat előtt még nyomtam egy kövérebbet akkor mindegy merre állt az autó orra ő egyenesbe rakta magát és elrugaszkodott!

Aztán fék szépen végig fűztem az íven, semmi vagánykodás. Kifele egy kis gáz.
Atyaég!

Ezt az elementális őserőt ami ebben a paripában lakozik.

Meg akarom tanulni megülni!
Gy ahogy neki, nekünk jó!

Lehet kell majd mégis az a 300ló majd meg a kétszéles kerék egyszer.
Most így is bőven sok, de eljön az idő:)

Most csak azt akarom tudni mikor hogyan váltsak, mikor nyikkan a kerék a féknél, hogy viselkedik az íveken:)

Zseniálisan csinálja hogy ok te vagy a főnök, de ha belehibázol azért segítek:)

És továbbra is bejáratósnak tekintem nincs ökörködés, csak a manual szerint.

1152km

 

A keménymag ismét összejött egy évzáró körre.
Az időjárás is megörült a bandának mert ideális kabriós idő kerekedett.

9-től gyülekeztünk a szokásos Ötvös Csöpi emlékpontunkon, a Lepke Étterem és Apartmanház előtt. Itt tervben volt hogy reggelizünk, de már nem voltak nyitva. Miután már csak gtviktor hiányzott felhívtuk. Sajnos az egészségi állapota nem engedte hogy eljöjjön.
Többen éhesek voltunk ezért már itt módosult a tervezett menetrend. Megálltunk Örvényesen a Huszár étteremben reggelizni.
Az északi parton indultunk tovább. Megálltunk egy benzinkútnál amiről csak az ottani beszélgetés során derült ki hogy szintén Ötvös Csöpi féle nevezetes pont. Itt olajozta meg a kutas a motorházfedél zsanérját mielőtt felrobbant a Merci :-)
Pár gyors kép a keszthelyi kastély bejáratánál és irány Rádpuszta! Itt fél 3 körül megebédeltünk...
...és természetesen ahogy ez Alfás körökben szokásos elbeszélgettük az időt.
Kitöltöttük a Spider és az Ötvös Csöpi tesztet. Jókat nevettünk mert a benzinkutas rész is kérdés volt. Mindenki eltalálta :-)
Csináltunk kinek van hosszabb mérést is (amit elvesztettem) és felfedeztük a tanksapkák titkát is.
5 óra körül indultunk tovább a Balatonvilágos kilátóhoz hogy még elérjük a naplementét.
Sikerült, pazar látvány volt.

Hogy ez a nap is méltó legyen az Alfa hírnevéhez a Pók akkuja elhagyta magát és úgy kellett betolni. Cserébe hazavitte a gazdáját.

Jó buli volt, jövőre a szezonnyitón veletek ugyanitt!

 
>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-10-26

Olajcsere, levegőszűrő csere, futómű ellenőrzés, gyógypillantás, természetesen Csörgőéknél.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-10-25

Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 159082Km
Nyári gumikban: 29291km (4szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 3500Km ment bele. (2 szezont kezdik)

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2022-10-25

 

Hát vége lett az idei csavargásnak, ideje hazamenni...
1.101 km várt ránk úgyhogy hamar összekészültünk és már 8:01-kor elkészült az indulás előtti búcsúkép a szállodától. (3.kép)
A tegnap esti sétánál megakadt a szemem a szálloda melletti kút árain úgyhogy először oda mentünk. 18,45 litert tankoltunk 149 km-re, ami bő 12 litert jelent. Hmmm...
Amint lehetett felhajtottunk a pályára és rátettem 120-ra a tempomatot. Nagyobb tempónál iszonyú szélzaj volt mert 1 centi híján nem ment fel az ablak. Még a tegnapelőtt állt meg, elolvadt a fogaskerék.
Így értük el a 95ezres óraállást.
Az olasz autópályán kb. 730 km várt ránk, ami már több mint az ott maximálisan fizethető útszakasz hossza ami 640 km körül van és 64,10 Euro. Ment a matek hogy hol és mennyit kell rátankolni az autópályán hogy végigérjünk.
512 km után töltöttünk 10,48 litert a tankba. Ez volt a túra legdrágább üzemanyaga a maga 2,196Euro/literjével. Ha lemegyek a pályáról egy olcsóbb kútra tankolni akkor megszakítottam volna max fizetős távot és a két részlet bő 10 Euróval több lett volna mint egyben. Sose gondoltam hogy megéri az olaszoknál a pályán tankolni :-)
Mielőtt átértünk volna a sógorékhoz az olasz oldalon láttunk némi erdőtüzet a hegyoldalban. (8.kép) Helikopterekkel oltották.
A pálya végén a fizetőkapunál természetesen belefutottunk a szombati turnusváltásból hazatérőkbe. Vagy 40 percet álltunk sorban. Az olasz autópályások vizet osztogattak. Jól jött.
Ausztriába átérve kajáltunk és még 25,4 litert rátankoltunk, ennek már ki kell tartania hazáig.
Így is lett, a határ után teletankoltunk. 48,42 liter ment a tankba. Összesen 1071,7 km-t jöttünk a reggeli tankolás óta. Összesen 84,3 litert fogyott, ami 7,87 liter/100km-nek felel meg. Gyakorlatilag 120-al végig klímázva.
Innen még 49 km várt ránk a garázsig.
Egész nap a náthánkkal küzdöttünk, reggel mielőtt a családdal találkoztunk volna biztos ami biztos alapon csináltunk egy gyorstesztet. (9.kép)
Szóval nem fáztunk meg, az volt a tünet.

Így esett hogy egy hét karanténnal meghosszabbítottuk a nyaralást...

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Km. óra állása: 157558km

155612km-el vettem, rögtön utána lecseréltük benne az olajat, majd még egyszer a hengerfejezés után. Azóta nem egész 2 ezer km-t ment csak az autó (főleg hétvégén használjuk ), de szerettem volna ha egy év után kap új olajat.

Természetesen idén is Selénia Racing 10W60-at kapott, és gyári olajszűrőt (UFI), meg egy új olajleeresztő csavart alátéttel (FAST).

Már egy ideje rezonált valami hátul, illetve kopogott amikor bukkanón mentem át. Most megemeltük az autót és kiderült, hogy a kipufogódob egyik rögzítőgumija szakadt el. Pont volt egy megmaradt a szerelőmnél, így le tudtuk cserélni.

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Sajnos nemrég letört a bal oldali patent, ezért lötyögött a kalaptartó. Rendeltem mindkét oldalra cserét, mert a jobb oldali se volt már tökéletes állapotban (lásd a képen).

Cikkszámok:
Bal - 71718755
Jobb - 71718754

>> Tuning és extrapakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-24

Egy kis korszerűsítés gyanánt kapott egy P&P LED-es rendszámtábla világítást. A szett tartalmazta az ellenállásokat is, így nem zavarja meg a CAN-BUS rendszert sem. Filléres "tuning" de sokkal modernebbnek hat így.