Blog

Hol is kezdjem? Sokat olvastam a fórumokon a felső lengőkarok rövid élettartamárol. Valakinél a szilent adja meg magát hamar, valakinél pedig a gömbfej. Én az utóbbi fejlesztésén kezdtem el törni a fejem. Első körben teljesen saját gyártású lengőkarban gondolkodtam cseréhető gömbfejjel, de az túl költséges és munkaigényes lett volna, nem utolsó sorban nagy kockázattal totál működésképtelen. Végül apum adott egy ígéretesnek tűnő tippet, le is írom hogy miről mesélt nekem:
"Amikor anno 1970-ben megvettünk szalonból egy tiszta új Fiat 124-est, elvittük egy ismerős mechanikushoz, hogy dicsekedjünk vele :) Valami okból ott kellett hagyni nála, mert más dolgunk akadt, de mire visszamentünk ő már nekiment én elvégzett pár átalakítást rajta. Történetesen kifúrta a kipuffot a kondenzvíz miatt, valamint belefúrt minden gömbfejbe egy zsírzószemet..."
Hopá, most, hogy mondta nekem nem rémlik, hogy a 3 éve eladott szeretett kicsikocsinkon valaha is kellett volna a futóműhöz nyúlni. Rémlik valami, hogy időnként mintha működtek volna apum meg nagytatám a kocsi körül, de sosem foglalkoztam vele. Mint kiderült, 5000km-enként pumpáltak a zsírzókon keresztül friss zsírt a csuklókba :) Gondoltam ez akár az alfánál is működhet, egy próbát megéer és nemis követel nagy átalakítást.
Megvoltak még a régi lengőkarjaim, amik a szilentek miatt lettek kiszerelve, a gömbfej rajtuk még okéssak voltak. Naszóval azokat kezdtem feltuningolni. Első körben belefúrtam mindkettő gömbfejébe 1-1 zsírzószemet. Második körben pedig kicseréltem a szilenteket rajta. Egy kicsi festés és máris pofásabb lett :)
Felrakás előtt megnyomtuk friss grafitos zsírral, úgy kb egy kiskanálnyit nyomtunk 1 gömbfejbe, szóval kelett neki :) Ahogy számoltam a téli-nyári gumi váltáskor elég lesz újrapumpálgatni őket, nálam kb ezen intervallumok között megyek le kb 5000km-ert. A zsírzószemekhez felemelt állapotban lehet hozzáférni, ekkor lóg annyira le a futómű, hogy rálehessen a zsírzószemre nyomni a zsírzó szelepét.
Maga a csere elvitt egy délutánt, de végülis csak sikerült :)
Szerettem volna a stabszilenteket is kicserélni, meg is érkeztek lengyelből a strongflex-től az újak, de végül túl nagy melónak tünt, így letettem róla, majd szakműhelyre bízom 1x. De azért a stabpálcákat kicserétlem újra, hamár megvettem őket és befestettem szép pirosra mindkettőt :)
Ha minden jól megy és kapok időpontot még a héten elviszem futómű állításra, nehogy gumi nélkül maradjak. Tapasztalatokrol majd szerintem írni fogok...

Ma hazafelé jövet regenerált. Hazaérve nem volt otthon a család, úgyhogy egyből elő a laptop, meg az OBDII...és íme az eredmény a képeken.
Egy dolog zavar újabban: a fogyasztásom kicsit magasabb a szokottnál. Eddig 5,9-6,5 volt téli gumival 16os kerékkel, most 6,2-7,9 a 19es nyári kerekekkel. Viszont tavaly is ugyanez a kerék volt, ugyanezzel a gumival, de alacsonyabb volt a fogyim.
Mi történt?

 
>> EseményTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2013-05-14

Ma elvitték a nagyvasat. Fáj a szívem a V6 után...

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-14

Még februárban széthullot a klima kompresszorom-ékszijtárcsának a külső része, a külső burkolat fennakadt a motortérben, azthiszem a kompresszor inditó szerkezet mivel nem kapcsolt be azóta, Zee cartárs segitségével kiderült hogy csak egy 6x16 -os csavart kell pótolnom, ma megis csináltam és lám szépen inditsa a kompresszort, ez kipipálva szerencsére nem kell új kopresszor :)

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2013-05-14

Miközben a Párducra vártam, a szalonban megnézegettem a relikviákat. Találtam 25 Euróért egy táskát. El is hoztam...

 

Ma délelőtt elkészült a párduc. Sajnos a szerelőtérbe nem lehet bemenni, így személyesen csak a végén tudtam konzultálni a szerelővel.
A hiba az egr (errefelé agr) hűtő házának repedése volt. Maga a repedés láthatatlan, csak nagyobb nyomáson nyílik szét, és engedi el a vizet.
Érdekesség, hogy mielőtt visszaadták lemosták a kocsit. Ingyen.
Maga az egész akció 332,20 Euróba került.
km óra állás: 97.202 km
A szervizesek szóltak, hogy nem ég a bal oldali tompított. Mondtam, hogy majd én kicserélem. Még a múlt héten égett ki a jobb Hamburgban, ott vettem is izzót. Most került be. Megint egy hét különbséggel égtek ki. Ja, Osram ment bele.
Hazafelé 760 km-en cseppnyi víz sem fogyott, pedig meg lett kergetve a Párduc. Szóval a műtétet sikeresnek nyilvánítom.

 
>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2013-05-14

A hazai utak áldásos állapotának köszönhetően bekövetkezett az ami nem kerülhető el, jobb felső lengőkart kellett cserélni. Már egy ideje, de főleg a nyári papucsok felkerülése után egyre gyakrabban jöttek a kopogó hangok az autó jobb oldala felől. Semmi kétség nem volt afelől, hogy valamelyik lengőkar a ludas.
A hiba keresés azonban nem volt olyan egyszerű! Megemelve az autót minden enyhe és erősebb (pajszer) fizikai behatás ellenére nem produkálta a kopogást! Már kezdtük feladni a hiba feltárást, mikor a szerelőmnek eszébe jutott, hogy ha megemelve nem, akkor majd terhelésnél kell mutatni valamit, és azzal a lendülettel a vas jobb kerekét leengedtük egy fa tuskóra és láss csodát! A hiba jelentkezett: jobb felső lengőkar egyik szilentje adta meg magát!
SIDEM márkájú lengőkar került a TRW helyére.
Minden nagyon pöpec, teljes a csend és a harmónia!
Köszönet Erhard cartársnak az alkatrészért. A régit, mivel a gömbcsukló kiváló állapotban van megpróbálom tartaléknak felújítani.

 
>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-05-14

Mivel lassan belekerült a motorba az 5000km, ezért megejtettem. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő.

>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-05-14

Mivel Hétvégén felakadtam az autóval, és a ködlámpát lenulláztam majd megforrasztottam, de nemlett az igazi, így véletlenül lett egy új ködlámpám Sparco cartárs jóvoltából :) Köszi mégegyszer ! :)
És ha már ottvoltunk lőttünk pár képet is :)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-05-14

Ajánlani tudom azoknak, akik mazochisták. Középkonzol szétszedés, az rendben van (bár váratlan, mikor a 100x kiszedett hamutartó egyszer csak 2 részre esik). utána a mutatók kiszedése sem probléma, majd jönnek a hűtés/fűtés kapcsolók, ennek a kiszedése már macerásabb. Az órákat is és a tekerők hátulját is szétszedtem, kezdtem az órák LED-esítésével, mert az könnyebbnek tűnt, ment is a dolog egész jól, de aztán sajna mikor kész lettem mindennel, felkapcsoltam a világítást, és egy bevillanás után eltűnt minden. Nincs megfejtésem miért is lehet ez. A tekerőknél más égők vannak, mint az órákban, kezdetben azt sem tudtam, hogyan szedjem szét. Kezdtem a forrasztóval, de sajnos eredménytelenül. Annyira felforrósítottam a lemezt, hogy körülötte a műanyag elkezdett megolvadni, így esélytelen volt. Mivel 3 van, 3 különböző módszerrel lehet próbálkozni. nekem a második jött be, kis lapos csavarhúzóval felfeszítettem az érintkezőt és 2x vagy 3x meghajtottam, így a forrasztásnál az izzó eltört és le tudtam szedni a kontaktust róla. Ekkor helyére ment a LED és forrasztással könnyedén tudtam rögzíteni. Kettővel nem volt gond, viszont amelyiket megolvasztottam, azzal volt szívás bőven. Csak meglett. A tekerőknél láttam, hogy elég sok mennyiségű zöld színezné a kéket, próbaképpen nekiugrottam csiszolópapírral, hátha és ebben az egyben segítettek az olaszok, le lehet szedni róla a zöld réteget. Nem fél órás munka, nem kevés mérgeskedéssel..... ha még egyszer nekiállnék inkább 2 napot szentelnék rá.

1. kép - mutatók szétszedve
2. kép - csiszolás előtt még zöld fény szűrődik át
3. kép - csiszolás után már átlátszó, nem színezi a hátulról érkező fényt
4. kép - ebben az állásban kapcsolták le az áramot a környéken :)
5. kép - a LED a régi foglalatban
6. kép - lecsiszolva 1 tekerő
7. kép - a tekerőknél ez a végeredmény, ezzel meg vagyok elégedve
8. kép - teljes összhatás, látszik, hogy a mutatók nem világítanak, ezzel még sokat fogok szívni, úgy érzem.

to be continued...