Blog

>> Tuning és extrapmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-11-18

Mikor megtudtam, hogy be lehet utólag is kötni a tempomatot az 56-ba megörültem.
De a történet nem mindig mosolygós...

A mai nappal a tempomat bekötésre kerül. 11.18 (Még nem működik, de fog. )
Vezetékek behúzva, komp. rákötve 5db, féklámpára is bekötve kar is letesztelve multim. kimérve. Elméletileg jó.

Második nekifutás 11.22 (Még mindig nem működik, de fog:)
Komp.-nél a rajzot még egyszer átnézve, áttéve a jó helyre, féklámpa is helyesen betéve(mert állandóan égett) Multival nincs ellenőrizve még...

Tehát 156-hoz csak 156 kar jó! (147 nem)

Kellékek:Kar, kétkörös féklámpa kapcsoló, e-learn rajz, fogó, kötegelő, saruk, vezetékek, zsugorcső, multiméter.

És mindezt összerakni tudó szaki


Nagyon nagy köszönet Föckös cartársnak a sok fáradozásért és szakszerű munkáért már most, még mindig:)!

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-10-30

Október 30. fekete nap volt, mert sikerült neki csúsznom az előttem állónak.
Bánta 1db fényszóró, motorháztető, lökhárító látványosabban és a homlokfal kissé és én.
De a Zé és Tamás munkája után a homlokfal visszahúzva, tetőt egyengetve és lököst meghegesztve csak a 2 fényszórót cseréltem (16e. használtan) meg 3 műanyag alkatrészt ragasztani, meg még visszatenni a rácsot.
Vettem egy v.kék motorháztetőt úgy tűnik feleslegesen
Kép csak javítás utánról van.

Kössz srácok nem is látszik

 

Már régóta gondok vannak a váltóval. Mióta megvan szivárog. Mivel a javítás többe lett volna, mint ez az újabb Phontól, ezért került bele. A régi megmarad tartaléknak, ha lesz időm szétszedem és letömítem. Józska bá szerint nincs benne semmi buktató, célszerszám sem kell, egyszerűen szerelhető.
Kép 1 : A régi váltó
Kép 2: Nemrégiben valami el volt szabadulva a kuplungházban, mert friss karcolások vannak a váltóházon. Hiányzó résznek nyomát nem találtuk, a keringő darab és a forrása nem lett meg.
Kép 3: A kivett és a beszerelendő váltó
Kép 4: Lassan átkerülnek a "sallangok" a beépítendő új váltóra. (pl. gumiharang)
Kép 5: Még mindig folyik valami a beépítendő váltóból. Mintha víz és olaj keveréke lenne.
Kép 6: Már a helyén, de még nincs összecsavarozva
Kép 7: Az új helyén a cseredarab (65 ezret futott autóból származik)
Kép 8: Miután teljesen ki lett eresztve a régi lötty az új váltóból, következett a feltöltés friss olajjal.
+1: A Mesterek munkában

Az összes fokozatot szépen veszi, semmi különbséges sem lehet észrevenni az eredetihez képest. A váltó olajfolyás ezennel megszüntetve.

 

Ma megejtettük a felújítás terv utolsó elemét, melynek során:
- váltócsere egy nem folyatósra,
- kuplungcsere,
- főtengely szimering csere,
- balansztengely szimering cserelett végrehajtva.

A terven felül még:
- kormányösszekötő gömbbej csere,
- futómű állítás,
- ékszíj csendesítés,
- nosztalgia Zsiguliba ülés,
- 147 ajtózás hibakeresés
is történt a nap során.

Mindez természetesen a Csörgő Autószerviz közreműködésével.
Képeken: előtte - közben - utána + Zsiguliban

 

Kisütött a nap és 20 fok felett volt, így ma ismét kocsikáztunk egy kicsit. Menet közben 638 napi együttélés után elértük a 143.000. km-t.
Holnap megyünk Csörihez és gyakorlatilag befejezzük az újjáépítést. Kap két új balansztengely és egy főtengely szimeringet, hogy ne szivárogjon a motorolaj, és kap egy tömített csereváltót, hogy onnan se csepegjen az olaj.
Ha már le lesz véve a váltó minden valószínűség szerint kap egy új kuplungszettet is. Hacsak a régi nem lesz 143e km után feltűnően jó állapotban.

 

A jó időre való tekintettel ébresztőt fújtunk.

Gyors mosás, keréknyomás beállítás, majd 80 km örömautózás. Újra megmutatta a Pók, hogy mi is a nyitott kocsikázás és az Alfa érzés lényege. Ramazotti zenél és csak menni, menni, menni...
A gázreakciók hihetetlenül jók a 159-hez képest. (Aki azt hangolta szívesen beültetném egy körre.) Nincs késlekedés, azonnal harap a TS. A legkisebb útegyenetlenséget is érezni, rángat a kormány, üvölt a motor. Meg sem próbál "normális" autóként viselkedni, amint produkál, az maga az Alfa Vírus.

Amikor az emberfia 50-el elhagy egy falut, dupla kuplunggal és gázfröccsel visszateszi kettőbe, odalép, majd elforgatja 7ezerig. Lehet akármilyen jó a kormos, EZT nem tudja pótolni.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2012-11-17

Mivel elég olcsón sikerült hozzájutni az autóhoz ezért még van pár dolog ami cserélve lesz jövőre,ha tuléljük a világvégét :D tehát a cserélend-javitandó alkatrészek listája:
1.turbó nyomás hiba kiiktatása..remélem nem a turbó a cserés
2.egr szelep csere vagy ultrahangos tisztitás,egyébként ki van igtatva
3.váltógomb cseréje bőrre , kormány ujra bőrözése
4.ülésfűtés kapcsolói ki vannak égve,lehet maga az ülésfűtés is
5.első lámpák lesötétitése, javitása..nagyon nemjól világitanak
6.hátsó szivargyújtó beszerzése
7.Webasztó-különálló fűtés vizsgálata esetleg javitása, nincs hozzá távkapcsoló
8.navigációs rendszerhez cd beszerzése, rádió cd tár javitása esetleg cseréje
9.jobb oldali sárhányóalatti műanyag cseréje-motorvédő burkolat beszerzése
10.az autó ujrafényezése, kivéve motorház tető,tető, csomagtartó ide fólja megy
11.duda javitása
12. bal ködlámpa csere
13.hátsó kipuf dob újra palástolása
14.futómű szilentek cseréje, geometria
15.lámpamosók javitása
16.klimahűtő -tartó csere és még pár apróság

 
>> SzervizZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2012-11-17

Olajcserét is megejtettem ha már úgy is szét volt kapva a vas.
190000 Km

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-04-01

Elkészült a motoros antenna projekt.
Bekötöttem a plusz kapcsolót, amivel bent lehet tartani, ha nem a rádió szól, így feleslegesen nincs veszélyeztetve..

 
>> SzervizZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2012-11-17

Megadta magát az önindító is miközben a többi dolgot cserélgettem és párszor indítózni kellett. Maradt benne az eredeti csak fel lett újítva, szénkefe csere stb...