Blog

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-11-10

El se hiszem h vége! +. szepelfedéltömítésem végre nem nyomta szét (1. gyári volt,2. ajusha -> ilyet senki! csak gyárit ->3. is gyári (árban is a legjobb), és h mi volt a hiba oka? kartergáz visszavezető csö! 2 helyen van visszaveztve a szívórészbe: a pillangószelep elé és utána. Ami utána van cső azt megette az olaj és ha benyomtad a csövet akkor szinte ugy is maradt ha kikerekíted akkor meg ugy. És mikor beértem a melóhelyemre ismét csöpögött, felnyitom a motorháztetőt és látom h alapjáratom már összeszívta a csövet, így nem szellőzött a motor->megnövekszik a nyomás a szelepfedélben, nő az üzemanyag és olajfogyasztásod..!kicseréltem a csövet és minden hibátlan, nem fullad, érzem h ujra viszajött minden erő :) és nem eszik egy grand olajat se mint kb 2 hónapja. Addig meg elcsöpögött 1,5 liter olaj, mire rájöttem h mitől van ez. Költség:3szelepfedéltömítés, 2liter olaj

 
>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-07-20

Ismét belátogattam a bontóba, hátha van vmi ujdonság és kaptam egy bőr multikormányt és egy sebváltógombot. Gyári állapot mind a 2ő. Hazafele vettem egy GATES hosszbordás szíjat, délután mindent kicseréltem.

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-11-17

Aktuálissá vált egy kis restaurálás Alfon, elvégre már lassan 18 éves lesz. A jobb első sárvédiíven, a bal hátsó elemen, az ajtók belső, alsó részén és a bal küszöbön kerültek eltűntetésre karosszéria hibák. A jobb első sárvédő, a bal küszöb és a bal hátsó elem teljes fényezést kapott.
A bal küszöb külső és belső részét cserélték, bal oldalt teljesen új, a gyárinál vastagabb anyagból készült, egyedien legyártott padlólemezt kapott. Természetesen alvázvédő is került rá.

Itt készült: Nafto Bt.

 
>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2012-10-22

Ennek is eljött az ideje! A gyári sportcsomagos futómű is nagyon stabil volt, de én többet akartam. Gondolkodtam állítható magasságú rugóstagokban is, de a kényelmet sem akartam feladni teljesen, ezért kompromisszumot kellett kötni a kényelem és a sportosság terén. Így esett a választás az Eibach Pro-Kit rugókra és a Koni Sport állítható keménységű lengéscsillapítókra és ha már szétbontottam az első futóművet, kicseréltem a felső lengőkarokat is (Ocap-ra), mert hideg időben már nyikorogtak és a bal első szilentje kottyant is egy kicsit. Ez azért érdekes, mert az eredeti 12 éves lengőkarok voltak még benne és a kottyanás minimális volt, inkább a nyikorgás volt zavaró....németországbn azért más az utak minősége...
Az eredmény nagyon tetszik: keményre állított lengéscsillapítókkal nagyon sportos az autó viselkedése, nagyon durvát lehet kanyarodni vele, puhára tekerve viszont nagyon jól használható a hétköznapokban!

 
>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-11-16

Újabb olaj és szűrő csere történt, mert belekerült 11000 km az autóba. Egyúttal két motortartó bak is cserélve lett, mert már nem bírták és előfordult, hogy leállításkor megrázkódott az egész autó.

Km óra állás: 121400

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-11-16

Mikor megvettem nagyon sok olajpára volt a kartergázcsövek környékén. Lemostam kapott új bilincseket, de nem lett az igazi. Nagyon kemények voltak az olaj meg a hőingadozás miatt. Mivel a tökéletesre törekszem, így nem volt mit tenni csere lett a vége. Csöri hozta az alkatrészeket, én meg beraktam. Remélem most már jó lesz!

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-16

... ami végül nyári lesz. Ma elgurultunk Várpalotára Csörihez értük. A faterjával felpróbáltuk a Párducra, hogy a fék elfér-e. Nos elfér.
Király. Nem sok ilyen kerék gurul az utakon. Csöri szerint ez sosem volt széria kerék, mindig a "Lineaccessori" része volt. Ott ezek állnak róla:

"KIT CERCHI IN LEGA
DIS. 50903121
A 10 razze doppie.
Misure 7,5 x 17".
Da abbinare a pneumatici 225/50 R17.
Non catenabili. Composto da 4 cerchi 50903122
e da 4 fregi 50501564.
Utilizzare le colonette di origine."

 
>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2012-11-16

Ma végre kiderült, hogy mi volt a váltó "baja". Kevés volt az olaj, ezért volt, hogy nem mindig vette a fokozatokat. Ezt a problémát orvosultuk, mindjárt kapott 2 deci Tutela CS Speed-et. Ha már ott jártunk, mindjárt megtanították újra váltani:)

 

Ma sikerült beszereznem két nagyon fontos alkatrészt Phontól. Egy ellensúlyt, ami ugyan kissé rozsdás, de a gumírozása sokkal jobb állapotban van. Drótkefe és festés várja.

Egy hátsó fékerő szabályozót, ami szintén kissé rozsdás. A felfogató lemeze viszont nagyságrendileg jobb állapotban van az enyémnél. Drótkefe és festés várja, és végre szétszedhetem, hogy hogyan működik.

 

Ma Phonnál jártunk. Két órányi várakozás után előkerült és adott egy váltót. Ez lesz berakva a jelenlegi folyatós helyett. Átvételkor csontszáraz volt. Szerencsére vittem műanyag ládát, mert mire hazaértünk egy csomó kifolyt belőle.

Sikerült visszacserélnem a korábban kapott, kissé túlméretes emelőt is, most már be fog férni a pótkerékbe.