Blog
A hétvégére feltűnően jó időt jósoltak, ezért felmerült, hogy fel kéne ébreszteni a Pók-ot egy körre. Olyan szomorúan álldogál a garázsban.
Mivel a hőmérő tényleg elindult felfelé, ebéd után a gondolatot tett követte. Akku vissza, az első kulcsfordításra pöccre, vidáman indul a motor. Tető le, jó órányi kocsikázás.
Azt az élményt, amit egy nyitott tető tud nyújtani lehetetlen leírni! Mindez fűszerezve a benzinmotort hangjával! Királyság!
Visszatérve a garázsba újra álomra hajtja a Pók a fejét. Akku ki, fel a töltőre.
Szép álmokat a takarók alatt...Gyűjtsd az erőt, már tervezem a jövő évi túrát: a Livigno melletti völgyzárógátra (Punt dal Gall) és a TopGear által legszebb szerpentinek nevezett Davos-Bormio-Stelvio szakaszra. A többit még kitaláljuk...
A 2010-es nyitott tetős évet ezennel lezárom :-(
Tekintettel arra, hogy a garázsban, ahol a Pók a téli álmát alussza nincs áram, kivettem a kocsiból az akkut és hazahoztam. Rákerült az új "csodatöltőre", amit GTPeti Cartásrtól sikerült szerezni. Egy órán belül "ok" volt a jelzés. Reményeim szerint ez így is marad.


Délutáni program:
- 58 km kocsikázás a napsütésben, a 13-14 fokra való tekintettel zárt tetővel,
- kerekek felfújása 2,5-re,
- beállás a garázsba,
- ablakokat kicsit le,
- áramtalanítás,
- használaton kívüli hálózsákokkal letakarás.
Szép álmokat...álmodj hosszú, lobogóhajú száguldásról és kátyúmentes utakról....
Óraállás: 142.610 km


Ma nekiestem a régi garázsnak Cellben, hogy helyet csináljak a Póknak. Két órányi lomolás után befért. Itt fogja téli álmát aludni. Lesz még mit tenni, hogy méltó legyen a hely...




Az utóbbi időben néha érdekesen viselkedett a Pók, pl.
- ingadozott az alapjárat (főleg indításkor)
- váltáskor kapkodott a motor
- elment az erő
- nem pörgött fel szívesen
- stb.
A fórumokban olvasottak alapján LMM-re gondoltam. Csörit kértem is hogy olvassa ki a tárolót, de elmaradt. Tegnapelőtt hirtelen elhatározással másik kútra mentünk szeszért és benzinért. Nos, azóta "kicserélték" az autót, megszűnt minden nyavaja, úgy megy mint ahogy az ember elvárja. Tegnapelőtt 50, ma 170 km-en mintha új autót kaptam volna. Mégse az LMM lesz a ludas!
A jó édes anyjukat a benzinpancsolóknak!!!
Már egy ideje felesben tankolok E85-öt (ami ugye 100 Ft-al olcsóbb literenként) és ESZ 95-öt.
A fogyasztásom előtte, pia nélkül 8,87 literre jött ki 6.046 km-en.
Most, felesben tankolva 9,18 l/100km- re jött ki a 2.046 km.
Tehát nőtt, viszont nagyobb növekedésre számítottam.
A motor kisebb fordulaton egyértelműen érezhetően erősebb. A felső tartományban nem érzek különbséget.
Ma késő délután - immár a hivatalos várpalotai szervizben - Csöri kicserélte a hibát okozó csavart egy kicsit hosszabbra. A régi nem eltörött, hanem a végéről egyszerűen "eltűnt" a menet. Valószínűleg ugyan az a korrózió dolgozott, ami ellen egész télen küzdöttem.
Kár hogy oda és vissza úton is esett az eső, így zárt tetővel kellett menni, viszont az esőben érdekes dolgot vettem észre. (Korábban még nem mentünk esőben a Pókkal)
Normál, kikapcsolt esetben egész lent áll az ablaktörlő lapát. Ha viszont bekapcsolom, mondjuk szakaszosra, akkor pár centivel feljebb.
Kikapcsoláskor meg tesz egy "pótkört" az ablakon és visszamegy a helyére..Volt már pár autóm, de ilyet még nem láttam.
Az Amorés cartársak szerint ez így normális :-)


Szóval be akartunk menni a városba, de nem sikerült. A főútra kifordulva egy hatalmasat roppant valami elöl és elkezdett valami a kerék forgásának ütemében köszörülni. Pár méter után félre tudtam állni. Inkább nem részletezném a fejemben járó gondolatokat. Legyen elég, hogy
Ѭצڜềאַ﷼&Ϣ...
...miközben megpróbáltam felmérni a károkat érkezett Erhard242 Cartárs. A Pókot otthagyva visszavitt a talira, ahol Csöri segítségét kértem. Visszamentünk a színhelyre és némi kocsi alá bujkálás után kész volt a diagnózis: a hátsó motortartó megadta magát, a rögzítő csavar elengedte és lóg.
A továbbiakban riadóztatta a helyi Cartársakat ALFI156-ot és csekő76-ot. A félhalott Pókkal elgurultunk egyikük 4,5 km-re lévő garázsába, ahol sikerült jobban szemügyre venni a problémát. Az út során végig hallottam a féltengely sikolyát a motortartón, fém a fémen, rettenetes a hang. Nem kívánom senkinek, hogy ilyet átéljen.
A garázsban kiderült, hogy a helyzet nem annyira vésze, mint amilyennek hallatszott és kinézett. A rögzítő csavar törött el, de sikerült visszaoperálni valahogy. Maradt is némi "felesleges" alkatrész, amit el kellett raknom a végleges gyógyításig, amire majd a "régi" várpalotai telephelyen kerül sor.
Köszönet mindenkinek a segítséget, hogy talpra állhatott a Pók, és újra róhatta a kilométereket.



Tegnap összekötöttem a kellemest a hasznossal. Enyhén hűvös időben, lobogó hajjal elkocsikáztam Várpalotára a frissen érkezett alkatrészekért. A tükör mögé való tömítésért és a fékbetét kopásjelző vezetékért.
Ma nekiálltam berakni az új szerzeményeket.
A tükör tömítése nem egyszerű feladat, mert természetesen az egyik csavar belesett az ajtó fémvázába. Hosszas keresés után feladtam és kerestem a garázsban egy másikat. Az új tömítés nem igazán találta meg a helyét, de negyedikre sikerült.
Ha már az ajtót babráltam átcseréltem az ablak gombjait, ugyanis fordítva mentek. A bal húzta a jobb oldalit. Hm, érdekes, mert a fehér gombon volt a fehér csatlakozó a feketén a fekete. Nos, így nem volt jó...tehát a feketére kell a fehér, a fehérre a fekete. Egyszerű :-)
Végül feltettem a fékbetét kopásjelző vezetékét a jobb első kerékre. A vezeték volt az utolsó darab, ami hiányzott. Most már minden alkatrész megvan a kocsin.









Elkezdtem gyűjtögetni a téli projektekhez az alkatrészeket:
- kicsit újabb biztonsági övek
- tartalék lengőkar hátra
- tartalék gömbfej a lengőkarra
- tömítés a tükrökhöz
Igazából a második képen látható ablaktömítés volt sürgős, mert beázik a Pók. Sajna a bontott, amit Phontól kaptam sincs jobb állapotban, mint az enyém. Újat kell szerezni...



