Blog

>> Szervizszeda // Alfa 156 1.6 TS // 2012-11-11

Ma végre sikerült működésre bírni az ABS-t, a hibakód is törölve lett.Remekül működik.Kapott új fékbetéteket is.
A délután csinosítgatással és egy kis gépháztető polírozással telt el.

 
>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2012-11-11

Ma GT-nek köszönhetően felkerültek a carbon hatású emblémák. Elég korrekt :)

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2012-11-11

Egy ideje újra elkezdte bántani a fantáziámat, hogy a kormánygombok miért nem távirányítják a Blau 410BT rádiót. Holott mindent "tud" a rádió, akkor a kínálat "teteje" volt.
Ma nekiugrottam, és újra mértem minden csatlakozót a kormányillesztő rendszerben. Bekötések, csatlakozások jók. Ahol fesznek kell lennie, ott van, ahol nem kéne, ott nincs. Lehet, hogy mégis a rádió a hunyó?? Hála a gyártónak, a mai napig hozzá lehet jutni a neten a dokumentációhoz.
Meg is lett a titok nyitja:
"Anschluss Fernbedienung: - "
Nem távirányítható, gyárilag. Viszont a csatlakozójában van "remote" érintkező. Csak ezek szerint nem vezet sehová. Ezt az apróságot valahogy kifelejtették a hozzá adott papírokból és a használati utasításból...
Lehet, hogy lecserélem egy 320-asra. A dizájn ugyan az, az esztétika marad. A kihangosítóra, mint bebizonyosodott nincs szükségem. Legalább a Spider is kap egy új rádiót...

 
>> SzervizZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2012-11-11

Megvétel óta húzodik, most végre lesz fűtés a kocsiban és reméljük a fogyasztásra is jótékony hatással lesz. A csere könnyű volt azt leszámítva, hogy a két tartó csavarhoz alig lehetett hozzáférni és még az aksit is ki kellett venni ezért.

 
>> AutóápolásGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-11-11

Még a tél előtt szerettem volna az autó alját lekezelni(megelőzés képp)...és a lemezfelniket lefestettem

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2012-11-20

Pollenszűrő, levegőszűrő kicserélve. Már nagyon rájuk fért.
Kilóméteróraállás: 210315 km

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-11-12

Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-09-21

Hazafelé tartva, Székesfehérvár előtt egy visszaváltás alkalmával minden előjel nélkül furcsán kemény lett a kuplungom! Aztán a következőnél meg már csak teljesen a padlónál fogott! Még aznap irány Schulek Bélához, aki megállapította, hogy az alsó munkahenger kuka és hogy a kuplungszerkezet eltört! Mivel nagyon sürgősen kellett az autó, ezért csak a szerkezet lett cserélve egy bontottra (20.000,-)! A dolog sűrgősségére való tekintettel nagyon húzós volt a munkadíj (40.000,-)! Aztán egy hét múlva Ari barátommal kicseréltük a felső munkahengert (10.900,-) is, amiről utólag kiderült, hogy az is gatya volt már! Alsóból nem vettem újat, csak a belseje lett cserélve, de természetesen tökéletes állpotúra (ezt nem az Arival csináltuk :-D)! Légtelenítés és kész! Persze azért nem ment minden zökkenőmentesen! Arit először láttam idegesnek, bár ő azt mondta, hogy még nem volt az! DE! :-DD
Köszi neki utólag is! :-)




KM óra állása: 116458 Miles
Régi óra szerinti állás: 228855 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 77982 Km (48267 Miles)

 

Anno sikerült beszereznek egy segédalvázat és egy kereszt stabilizátort, mert kissé rozsdás volt az enyém. Némi munka árán sikerült is rendbe hozni.
Miután nemrégiben szert tettem két új lengőkarra és két új kutyacsontra is, tegnap bepakoltam az egészet a kocsiba és ma elindultam Várpalotára Csörihez.
A melegre való tekintettel ( 32-36 fok ) nem volt egyszerű dolguk. Sikerült rendesen megizzasztani Csörit! :-)
A műtét sikerült, szebb és jobb a Pók, mint valaha. A cserét egy futómű állítás is követte, mert szinte minden új a futóműben.
Hazafelé jelesre vizsgázott a Pók, az egyenes futása sokkal jobb lett, nem kopog semmi.

Köszönet a műhelynek!

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 155 Q4 // 2012-11-10

A hét közepén elkészült a hengerfej!Szinte minden cserélve lett!A hátsó féknyergek nagyon rossz állapotban vannak!ezért inkább hoztam másikat a bázisról!Ismét örök hála TRENCSIK ROLAND-nak!!!(olaszautobonto.hu)