Blog
Kicsit több mint 1 hónapja van meg az autó 4 ezer kilométert tekertem bele :D Most már kezdjük megszokni! Beköltöztünk a városba és pont a lakás alatt lévő garázs kiadó lett, nagyon megörültem, hogy nem kell a kis Alfának kint állnia az utcán, lebeszéltem az emberkével h megnézem a garázst kipróbálom h befér-e akkor is látszott már h nagyon szűkös lesz, és inkább tolatva kellene beállni, hát betolattam és sikerült lehúzni a vezetőoldal felől a hátsó ajtót egy kb 5 centis részen nem olyan vészes de sztem fényezni kell majd nyáron :( :S úgyh marad az orral előre beállás. Eddig ennyi remélem később se lesz vele semmi gond és még egy 5-6 évig nálam marad! Frissítés: pár kép az okozott kárról és a javításáról a hátsó sárvédőknél a kő felverődés okozta károkat is megcsináltattam!




2012.10.08 elhoztuk az autót, 81265 Km-rel, nagyon szokatlan volt, vissza sírom még a régi autóm (Fiat Brava, 4 évig volt nálam, 90 ezer problémamentes kilométert húztunk le együtt...)
Tegnap egy kisebb fogóval egyetlen laza mozdulatba került kiszedni a helyzetjelző izzó maradványait a foglalatából. Volt még egy tartalék, bele is tettem. Helyzetjelzőm már van.
Erhard mára rendelt nekem H7 Night Breakereket, de H4-et kapott helyette. Holnap elvileg lesz olyan is, amilyen kell.
Előkerestem a tavalyról maradt angol bőrápoló cuccot, majd 1 sör egyenértékű fizikai munkával bedörzsöltem az üléseket. Szépek lettek, remélem holnapra teljesen beissza, mert ha nem esik, reggel megyünk melóba.
Már csak a gumik leápolása maradt, a már régóta a polcon lévő cuccal. A képeken látható a különbség.
Majd bevetettem a tegnapelőtt szerzett vegyszereket.
A tisztító folyadékkal először befújtam a vásznat, majd egy kefével beledörzsöltem. Jó habos lett, a habot simán vízzel le lehetett öblíteni. Kb. negyedszerre sikerült elérnem, hogy többet nem habzott a víz. Majd hagytam, hogy megszáradjon a napon.
Miután megszáradt, csak be kellett fújni az impregnáló szerrel. Mint a szivacs, úgy itta be a tető. A teljes flakon elfogyott.
Szerintem szebb lett, mint tavaly. Akkor nem volt tisztító szerem, csak lefújtam az impregnálóval.
Egyenlőre a hétre ennyi...









Várpalotáról hazafelé túlléptük a 10.000-dik közös km-t.
A költségről csak annyit, hogy ma túlléptük azt az összeget is, amit csak 7 számjeggyel lehet leírni. Az üzemanyag még erre jön...
Egyetlen racionális érv sem szól mellette, mégis csak imádni lehet!


Történt, hogy a féltengely kiszerelése közben a Mester egy laza mozdulattal eltörte az egyik gömbfej csavarját. A laza mozdulatot szó szerint kell érteni, erőről szó sem volt. Természetesen még a gyári eredeti volt. A törésnél mintha anyaghiba lenne, el sem tudom képzelni, hogy mi lett volna, ha ez menet közben törik el...
Szerencsére sikerült gyorsan rendelni, de ha már az egyik cserés, akkor kettőt.
Kép 1: Itt törött le a csavar (a tavaly téli festés során nem szedtem szét, kár)
Kép 2: Az eredeti páros
Kép 3: Megjöttek az újak
Kép 4: Immáron az újak kerülnek be.
Kép 5: A végső mozzanat, a futómű állítása
Most gyakorlatilag a kerékagy és a kerékcsapágy kivételével minden új az első futóműben.





Kép 1: Eredeti állapot. Jól látni, hogy a balansztengely tömítésénél szivárog az olaj, innen származik a motorblokkot összemaszatoló olaj.
Kép 2: Az új tömítések.
Kép 3: Itt szivárog
Kép 4: A régi főtengely szimmering.
Kép 5: Szerelés közben
Kép 6: Új tömítésekkel






Kép 1: Még a gyári Valeo kuplungot találtuk a kocsiban, futott: 142.100 km-t
Kép 2: Az idegen test nyomai a szerkezeten. A kuplungból sem hiányzik semmi. Ha ezek a nyomok nem lennének nem is cserélném ki, mert nincs elkopva. A karistolások viszont gyanúsak. Fő az üzembiztonság, tehát csere.
Kép 3: A kiszerelt tárcsa, több kopásra számítottam.
Kép 4: A visszaszerelt lendkerék.
Kép 5: Az új szett a Valeo-tól, a régi is ilyen volt. Remélem legalább ugyanennyit el is megy.
Kép 6: A régi és az új tárcsa.
Kép 7: Az új kuplung a helyére került.
A működésben különbséget egy ponton érezni, induláskor. A csúsztatás végén lágyabban rögzül a kapcsolat. Jó lenne, ha már többé nem kellene cserélni…







A fejegységet már az autóval együtt vettem ami egy USB-s Lg LAC-5600R. A pendriven pedig egy nagyon kedves ajándák ficeg. Az első gyári hangszórópár kuka volt, ezért is szerettem volna kicserélni. Alpine SPG-17CS hangszórót választottam. Gondoltam, akkor legyen egy kis mély is hátul. Sikerült vennem egy Infinity mélyládát (300 W RMS, nekem bőven elég), amit egy Magnat erősítő kerget. Az első hangszórópárt csak beszórtam gyorsan. Még hátra van a csipogók és a hangváltók szerelése. Majd ha lesz hozzá kedvem.




Castrol Edge FST olaj,minden szűrővel....Km állás:190500