Blog
Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...



Hazafelé tartva, Székesfehérvár előtt egy visszaváltás alkalmával minden előjel nélkül furcsán kemény lett a kuplungom! Aztán a következőnél meg már csak teljesen a padlónál fogott! Még aznap irány Schulek Bélához, aki megállapította, hogy az alsó munkahenger kuka és hogy a kuplungszerkezet eltört! Mivel nagyon sürgősen kellett az autó, ezért csak a szerkezet lett cserélve egy bontottra (20.000,-)! A dolog sűrgősségére való tekintettel nagyon húzós volt a munkadíj (40.000,-)! Aztán egy hét múlva Ari barátommal kicseréltük a felső munkahengert (10.900,-) is, amiről utólag kiderült, hogy az is gatya volt már! Alsóból nem vettem újat, csak a belseje lett cserélve, de természetesen tökéletes állpotúra (ezt nem az Arival csináltuk :-D)! Légtelenítés és kész! Persze azért nem ment minden zökkenőmentesen! Arit először láttam idegesnek, bár ő azt mondta, hogy még nem volt az! DE! :-DD
Köszi neki utólag is! :-)
KM óra állása: 116458 Miles
Régi óra szerinti állás: 228855 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 77982 Km (48267 Miles)

Anno sikerült beszereznek egy segédalvázat és egy kereszt stabilizátort, mert kissé rozsdás volt az enyém. Némi munka árán sikerült is rendbe hozni.
Miután nemrégiben szert tettem két új lengőkarra és két új kutyacsontra is, tegnap bepakoltam az egészet a kocsiba és ma elindultam Várpalotára Csörihez.
A melegre való tekintettel ( 32-36 fok ) nem volt egyszerű dolguk. Sikerült rendesen megizzasztani Csörit! :-)
A műtét sikerült, szebb és jobb a Pók, mint valaha. A cserét egy futómű állítás is követte, mert szinte minden új a futóműben.
Hazafelé jelesre vizsgázott a Pók, az egyenes futása sokkal jobb lett, nem kopog semmi.
Köszönet a műhelynek!












A hét közepén elkészült a hengerfej!Szinte minden cserélve lett!A hátsó féknyergek nagyon rossz állapotban vannak!ezért inkább hoztam másikat a bázisról!Ismét örök hála TRENCSIK ROLAND-nak!!!(olaszautobonto.hu)




Tavaly már tettünk egy fél kört a Balcsi körül, most megismételtük, de immáron teljes, 320 km-es kört mentünk. A nagy melegre való tekintettel elég sokat mentünk csukott tetővel és klímával. Érdemes volt megcsináltatni.






Már régóta gondot jelent, hogy nagyon könnyen leér az alja a Póknak.
Nos, ma vettem a fáradtságot, hogy meg is mérjem. A 6,5 cm-es átmérőjű sörös doboz felett kb. egy centi hely van. Hasmagasság tehát terheletlenül kb. 7,5 cm...
Nem sok, nem csoda, hogy leér.
u.i.
A sörben nem keletkezett kár, másnap este bekerült az eredeti rendeltetési helyére, a hasamba. :-)


A kisbéri pecás talin megkaptam a hátsó emblémát is.
A hátsó embléma cseréje képekben:
1. Eredeti állapot.
2. Műanyag burkolat leszedése, pattintós, csak le kell húzni. A zárt tartó két csavar kitekerése előtt célszerű az elektromos nyitó drótját leszedni, majd kijön a zár.
3. A bal oldalon lévő műanyag tartja belülről a zárat, ezt jobbra tekerve lejön, majd kihúzható a zár. Ezután a zégert lepattintva kijön az embléma. Visszarakás fordítva. - Nekem itt sikerült elrontani a játékot, mert a zár eredeti helyén vettem le a zégert, meg akartam spórolni a kiszerelést. El is ugrott, mert alatta egy rugó van, sose lett meg. Minden valószínűség szerint a csomagtartófedél belsejében van. Másnap sikerült egyet barkácsolni, így folytathattam az összerakást.
4. No, ez a bal oldali rúd az elektromos nyitásé, a fehér műanyagot elfordítva a rúd kijön.
5. Sikerült leszednem a régi feliratot, a helyéről a ragasztó nem akart lejönni. Jobb híján jégoldóval próbálkoztam, némi dörzsöléssel tökéletesen lehozta.
6. A lecserélt cuccok.






Ma tankoltam a Pók-ba és kellemes meglepetés ért:
681 km-re 47,67 litert tankoltam, ez 7 liter/100k-t jelent. Hihetetlennek tűnik a 2 literes motorral! Viszont szinte végig nyitott tetővel közlekedtem és a magyar utak minőségének megfelelő tempóban.
A 156-nak meghalt a turbója, Erhard tudott jóárasítottat hozni.
Ha már lúd, legyen kövér alapon rendeltem nála egy pár alsó lengőkart, kutyacsontokat, Spider feliratot és új emblémákat is a Pókhoz. A hátsó kivételével ma meg is jött minden. Az elsőt rögtön fel is raktam, nem kicsit dobott az összképen.



