Blog

>> Tuning és extraSzabi6 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2012-04-06

Kapott egy szép új emblémát. (ismerős adta, neki már mem kellett)

 
>> SzervizSzabi6 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2011-10-07

A következők lettek cserélve ill. javítva:
- dugattyúk
- gyűrűsor
- fúrás
- hengerfejtömítés
- hajtókar csapágysor
- nyugvó csapágysor
- főtengely első szimering
- főtengely hátsó szimering
- vezérműtengely szimering
- főtengely köszörülés
- komplett vezérlés
- kiegyenlítő tengely feszítő
- kiegyenlítő tengely szíj
- kiegyenlítő szíj kerekek
- teljes hengerfej felújítás
- 8 db gyertya
- 16 hidrotőke
- vezérlésmódosító
- 5W-40 Seleina Racing olaj
- olajszűrő
- váltóolaj
- levegőszűrő
- ventilátorgomba
- 2 db első lengőkar
- 2 db féltengelycsukló
- féltengely megvezető csapágy
- stabilizátor gumik
- stabilizátor szilentek
- hátsó lengőkar szilentek
- fékbetétek
- generátor felújítás
- generátor szíj
- generátor feszítő
- tetőkárpit
- műszerfal kevlározás
- kormánykerék
- légtömegmérő

 
>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2012-04-12

Ilyet még nem csináltattam, és hát túl van a vas az elmúlt évek alatt azért néhány apróságon, mint pl.: rugótörések, lengőkarcserék, gólyalábak ki-be szerelése.
Alfater segítségével az Autóklubnál meg is történt a dolog a mai napon nagyon jó áron. Remélem, az első gumik belső futófelületének gyorsabb kopása ezennel már a múlté.

Tényleg, valaki árulja már el egyszer (ezt is), hogy miért kérnek ezért tizenezreket majdnem mindenhol?!

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-12

Volt pár szabad percem, így pár fakó elemet lefújtam feketére, beszéljenek a képek:

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-14

Megjött a csomag, régóta vártuk Lacci33 cartárssal. Gtechniq P1 és P2 polírozó szerek. Az, hogy működik megkérdőjelezhetetlen, ez csak bevezető, így pár kép:


a második képen használat előtt, a harmadik képen használat után (a fényképező nem csal, tényleg működik)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-04-11

A lökhárító levételéhez minimum 8 csavart kell kiszedni, valamint 1 patentot. A belső sárvédőből csak azt az egy csavart kell kivenni, amelyik az ütközőhöz rögzíti az elemet. Nekem nem volt kedvem az egész belső sárvédőt kiszedni, így belülről vettem ki őket, amihez nőgyógyász mozdulatok szükségesek :) A hűtő"rács"-ot felülről 2-2 csillagfejű csavar rögzíti, ezeket teljesen ki kell szedni, valamint alul 3 patenttal van rögzítve az ütközőhöz. A patentokat én úgy feszítettem fel, hogy egy törölközőt tettem a lökhárítóra, amire ráfektettem egy lapos-fejű csavarhúzót, és óvatosan felfeszítettem. Miután levettük a "rács"-okat, 4 torx csavart találunk, ami rögzíti a lökhárítót. Ezeket elég csak pár menetet megengedni, így is kicsúszik a lökhárító. 2 csavar található a sárvédő és a lökhárító találkozásánál, valamint egy patent ott is. A csavarok méretre megegyeznek a hűtőrács alatti csavarokkal, én belülről szedtem le őket, kell kicsit szenvedni vele, de megoldható, hogy ne kelljen levenni a belső sárvédőt. A lökhárító sarkában van az utolsó torx csavar, a kerék előtt. Ha az utolsó 3 csavart kivettük teljesen, óvatosan lehet mozgatni a lökhárítót, majd levenni annyira, amennyire a képen látszik. Mivel a festés nem 5 perces mutatvány, így saját tapasztalat alapján ajánlom, hogy csúsztassuk a helyére a lökhárítót, a lámpa kivétele után.

Lámpa kiszerelése: 2 csavarral van rögzítve, az egyik akkor is jól látható, ha nincs megbontva a kocsi, a lámpa felső részén, a másik fül a lámpa külső sarkában van, dugókulccsal, és hosszabbítóval kényelmesen el lehet érni mindkét lámpánál. ha az anyákat levettük, óvatosan mozgatva kell kipattintani a belső sarkában lévő gömb alakú patentot. Ha kijött, akkor csak 3 csatlakozót kell széthúzni, (index, izzók, motor).

Lámpák szétszedése: sütőbe rakva (50-70 Celsius fokon) pár percig légkeveréses sütőben melegítve a ragasztó eléggé nyúlós lesz, így nem kell annyira erőlködni. (Az én esetemben csak egy vékony, éles penge volt a segítségemre, meg egy kis feszítőerő, szétjött így is.) Majd egy széles lapos szerszámmal óvatosan feszíteni, lényeg a fokozatos feszítés, a bura minden részén. Ha a burával megküzdöttünk, jöhet a krómos rész leszedése. Ha maradt még a ragasztóból a lámpabura leszedése után, azt akár késsel is le lehet kaparni. Az irányjelző hullámos műanyag burája mögött található még egy csavar, ami az egész krómos cuccot rögzíti a lámpatesthez. Óvatosan, lapos csavarhúzóval a füleket szét lehet pattintani, és utána már csak ki kell tolni azt a külön burát (az izzót nem árt előtte kiszedni ;) ). Ezután már könnyedén hozzáférhetővé válik a csillag-fejű csavar, kicsavarjuk, és szinte leesik a krómos cucc.

Az elem fújása: Vizet csiszolópapírral megszabadítottam a krómrétegtől az elemet, először 800-as, majd 1200-as csiszolópapírral dörzsöltem át. Alapos tisztítás és szárítás után zsírtalanítottam, és kapott 2 réteg alapozó festéket. 20 perc után a festék tapintásra száraz, így megint zsírtalanítottam, aztán jöhetett a fekete festék (sima spray matt fekete, én Dupli color-t használtam) 2 rétegben. Ha már rendesen megszáradt, kezdődhet is az összerakás, ami kb. ugyan az, mint szétszedése, csupán fordított sorrendben.

A bura rögzítéséhez szilikont használtam, ami kifejezettem ablakok rögzítésére, volt kitalálva, megkötés után teljesen átlátszó, nekem bevált. Leírás szerint sosem köt kőkeményre, de nem is szükséges. A lényeg, hogy kerüljön mindenhova, légmentesen tömítsen a bura felrakásánál. A kötési idő alatt (fogalmam sincs igazából hány óra), madzaggal szorítottam a burát a testhez, figyelve arra, hogy ne karcoljam meg a burát (a madzag alá fóliát tettem).

1. kép - piros színnel a csavarok, zöld színnel a patentok helyei
2. kép - lámpák bura nélkül
3. kép - krómos cucc leszedése előtt és után, látható az index sarkában lévő csavar
4. kép - irányjelző előtti hullámos bura
5. kép - irányjelző előtti hullámos bura másik oldala
6. kép - csiszolás után, száradás közben
7. kép - alapozó száradása közben
8. kép -két réteg matt fekete festék megszáradása után
9. kép - lámpa összerakva (számomra nem végleges)
10. kép - használt lámpákat vettem, így ráfért egy polírozás, ezt is itthon csináltam, egész jól sikerült, de lesz jobb is :)

 
>> Szervizosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2012-04-06

Ki cseréltem a szilenteket (Ruville) a csonkaállványban, meg a stabilizátorokat (Moog).

 
>> Eseményszázötvenkilenc // Alfa 166 jtd // 2012-04-11

Megtartottam volna de 431000 volt benne amikor eladtam.
Sokat mentem vele sokkal vettem 3x felújitottam a fél autót de mégis kellemes emlék maradt.

 
>> Eseményszázötvenkilenc // Alfa 159 sw // 2012-04-11

Ma egy hónapos a kicsike!
Bár egy nagyon gondosan karbantartott belgáról van szó azért némi odafigyelést igényelt.
Eddig amit tettünk vele:
-Egr csere mert még eredeti,többször volt tisztitva a 130000 km alatt de nem tettszett a működése ezért kapott egy pierburgot gyári perforált szűkitővel.Meg is lett az eredménye: megjött az ereje.
-Folyadékok szűrők cseréje persze előtte kényszerregenerálás.
-180 km után elkezdett regenerálni ujra és egy picit megemelkedett az olajszint azonkívűl lett egy kis lyuk alacsony fordulaton kb 1500 tól 1 másodpercnyi kihagyás.
-Lmm csere után mégjobban megy de a lyuk még mindig megvan.
-Szívócsőnyomás érzékelő tisztitás.
-Az autó jó átlagfogyasztás 7.5 de a torpanás még mindig megvan.
-Szoftveres optimalizálás majd dpf off majd hibátlan részecskeszűrő átfúrás.
-Most kb 150 le, nagyon jól megy.Nem tépi le a fejemet viszont minden tartományban jobban húz viszont a torpanás ugyanúgy megvan.
- A hiba oka a változó geo szorul/ sok állás városi óvatoskodás/.
-Sajnos a turbót most nincs időm leszedni úgyhogy jöhet a dobozba zárt autószerelő/protec-common rail+ egy tank v-power diesel/
-Óvatoskodás elfelejtve de nem barom állat modon fel az autópályára és próba.
Minden ok a hiba eltünt megúsztam egy felesleges munkát.
Rájöttem hogy a fogyasztásom országúton 5.fokban a legjobb 110 ig.A 6. fok 120 felett jó az alatt szivja a tankot feleslegesen.
Jöhetnek az apróságok:
-Van egy rossz izzó hátul
-70 km/h felett zörgés jobb előlről.
Izzó nem ügy de a zörgés már igen. Viztartály alsó támasza nem tart rendese ezért javitottam.Az esőcsatornánam van egy pár motyó ami tud iyen hangot adni ezért azt isjavitottam de még mindig nem jó.Gázolajszűrőház neki érhrt egy csőnek,javitottam de még mindig zörög valami ugyanúgy.
DOBLEMEZ! Végre a jobb első doblemez egy rögzitőeleme elengedett.
Végre minden rendben minden jó.Közben cseréltünk vezérlést vizpumpát ugyhogy mostmár lehet használni bátran.

Azóta eltel 2400 km és még mindenrendben.Remélem marad is igy. Az átlag fogy. 6.5 persze ennek fele autópálya a többinek a fele meg országút.
Frissitettük a navit.A Garmin nem i-go,de azért jó.

 

Alu részeknek elsőnek hideg zsíroldó óvatosan, majd mosogatószer. Ezt követően evipass rozsdamaró, majd ismét mosogatószer.
Sárgaréz elemeket ecet, só és meleg víz elegyébe áztattam.

Képek sorban: kiindulás / első mosás / végső állapot