Blog
Megtartottam volna de 431000 volt benne amikor eladtam.
Sokat mentem vele sokkal vettem 3x felújitottam a fél autót de mégis kellemes emlék maradt.
Ma egy hónapos a kicsike!
Bár egy nagyon gondosan karbantartott belgáról van szó azért némi odafigyelést igényelt.
Eddig amit tettünk vele:
-Egr csere mert még eredeti,többször volt tisztitva a 130000 km alatt de nem tettszett a működése ezért kapott egy pierburgot gyári perforált szűkitővel.Meg is lett az eredménye: megjött az ereje.
-Folyadékok szűrők cseréje persze előtte kényszerregenerálás.
-180 km után elkezdett regenerálni ujra és egy picit megemelkedett az olajszint azonkívűl lett egy kis lyuk alacsony fordulaton kb 1500 tól 1 másodpercnyi kihagyás.
-Lmm csere után mégjobban megy de a lyuk még mindig megvan.
-Szívócsőnyomás érzékelő tisztitás.
-Az autó jó átlagfogyasztás 7.5 de a torpanás még mindig megvan.
-Szoftveres optimalizálás majd dpf off majd hibátlan részecskeszűrő átfúrás.
-Most kb 150 le, nagyon jól megy.Nem tépi le a fejemet viszont minden tartományban jobban húz viszont a torpanás ugyanúgy megvan.
- A hiba oka a változó geo szorul/ sok állás városi óvatoskodás/.
-Sajnos a turbót most nincs időm leszedni úgyhogy jöhet a dobozba zárt autószerelő/protec-common rail+ egy tank v-power diesel/
-Óvatoskodás elfelejtve de nem barom állat modon fel az autópályára és próba.
Minden ok a hiba eltünt megúsztam egy felesleges munkát.
Rájöttem hogy a fogyasztásom országúton 5.fokban a legjobb 110 ig.A 6. fok 120 felett jó az alatt szivja a tankot feleslegesen.
Jöhetnek az apróságok:
-Van egy rossz izzó hátul
-70 km/h felett zörgés jobb előlről.
Izzó nem ügy de a zörgés már igen. Viztartály alsó támasza nem tart rendese ezért javitottam.Az esőcsatornánam van egy pár motyó ami tud iyen hangot adni ezért azt isjavitottam de még mindig nem jó.Gázolajszűrőház neki érhrt egy csőnek,javitottam de még mindig zörög valami ugyanúgy.
DOBLEMEZ! Végre a jobb első doblemez egy rögzitőeleme elengedett.
Végre minden rendben minden jó.Közben cseréltünk vezérlést vizpumpát ugyhogy mostmár lehet használni bátran.
Azóta eltel 2400 km és még mindenrendben.Remélem marad is igy. Az átlag fogy. 6.5 persze ennek fele autópálya a többinek a fele meg országút.
Frissitettük a navit.A Garmin nem i-go,de azért jó.
Alu részeknek elsőnek hideg zsíroldó óvatosan, majd mosogatószer. Ezt követően evipass rozsdamaró, majd ismét mosogatószer.
Sárgaréz elemeket ecet, só és meleg víz elegyébe áztattam.
Képek sorban: kiindulás / első mosás / végső állapot



2012.04.08. 242197km
Ma eladtam az Alfa 155 2.0 T.SPARK 141 LE kocsimat.
7 évig és majdnem 1 hónapig használtam.
99 000km mentem vele .
Átlagfogyasztás 9.2 l/100km
610 000 Ft -t vettem
Alkatrészekre +gumira: 739 300 Ft-t Meg amiket nem írtamföl.
A kötelezőre ,súlyadóra kb.: 280 000 Ft-t
Gyorshajtásra összesen: 165 000 Ft-t költöttem.
A benzint nem tudom kiszámolni úgy változik az ára de a vételkor
247 Ft volt egy liter most meg 451 Ft
Összesen 2x kellett vontatni mind a kettő az én hibámból :
1.-gyertyacserénél megbolygattam a gyulytáskábeleket és nagyon rángatott,
nem akartam hazáig kínozni.
2.-régóta rongyos volt az ékszíj de halogattam a cserét, persze szakadásnál
fölcsavarta a főtengelyre.
Nagyon szerettem és már most megbántam az eladást de egyszerüen vágytam egy másikra.Ez van.
300 000 Ft-t vitték el.
Ismét felkerült a nyári szett Pirelli, a Technomagnessio felniken a gépre.
Egy felnit kellett görgőztetni, a többit csak egyensúlyoztattam.


Eredetiség vizsga pipa! Legnagyobb örömömre ezzel az autóval minden rendben van :) Kicsit szarakodott vele a fószer, mert kb egy 45percen keresztül kereste, hogy hol a motorszám, aztán felfedezte :)
Biztosítás is megszületett, már csak egy okmányiroda és X sorban állás választ el attól, hogy a nevemen legyen :)
Már az első pár méter is megdöbbentő volt! A kocsiban ülve is alacsonyabbnak tűnt az egész, kívülről pedig a kerékívek árulkodtak az átalakításról. Kerékcsere és beállítás után fantasztikus élmény lett a vezetése! A kormányzás nagyon precíz lett, a kormány minden apró rezdülése mond valamit az autó hihetetlen közvetlenséggel reagál. A kanyarok olyan jól támadhatóak, hogy félelmetes. Tipikusan a "megmondom az 5 forintos melyik felével van a földön".A komfort 80%-a eltűnt, viszont a kanyarsebességem borzasztóan megnőtt! A párom mikor először beült, nem érezte a változást. Egyenes úton vagy jobb minőségű főúton nem érezni a változást, de amint kicsit is rázósabb lett az út, a cd megakadt és a párom is recsegő hangon közölte, hogy most rázzuk ki épp a vesekövét.... Nos ezt a mellékhatást is könnyen elviselem, ha pedig megunom a cd ugrálását akkor egy transmiterrel azt is lehet orvosolni.:-)
Kinek ajánlanám az ültetett futóművet?
Akit nem érdekel a kényelem, olyan helyen lakik ahol az közút elfogadható minőségű, és elfogadja a futómű egyéb alkatrészeinek gyorsabb amortizációját.
Mivel mindent érezni most a futóműben, a legkisebb lógás is azonnal kiderül. Az axiál csuklókkal a futóműves birkózott egy keveset(melegítgette lánggal is), és azt már régebben is tudtam, hogy egyszer cserés lesz, hát most el jött az ideje...



4 használt nyári 15"-ös Michelin került fel a Marklartól beszerzettkerákszettre.
Marklartól beszerzésre került egy ablakmosószvattyú, melyet leszerelés közben tettek tönkre a drága mesteremberek. Ill beszerzésre került, egy pár első index.