Blog
2012.04.01. 144750km
Kicsit rángatott indulásnál, főként hátramenetben. Kicseréltem a váltó oldali motortartó bakot.
Megforrasztottam az elszakadt vezetékét a fékbetét kopásjelzőnek.


turbócsőcsere+EGR tisztítás+ olajcsere
2012. 03.31. 144745km
Már amikor vettem nyöszörgött, és lötyögött a jobb felső lengőkar.Pedig az elődöm azt mondta hogy elöl mindent kicserélt.Igaza is volt, új minden a szilentek mégis(trw) lötyögtek.Szerencsére az Adok-veszek-ben találtam két új 166-ból megmaradt
szilentet (OCAP)ami egyezik a 156-éval.A gömbfejeknek nem volt baja.A csere nem volt egyszerű:a gömbfej nagyon ragaszkodott a csonkállványhoz.Később pedig kipattant a rugóösszehúzó és orrba vágott (nagyon vérzett).


Novoth úr ajánlására kicseréltem a gyújtókábeleket. A 2. hengernél az egyik kontakthibás is volt. 5 évet bírt a champion szett.
274000km



megjöttek a megrendelt kiegészítők, néhány már fel is került:-)
ami végül új lesz:
-új gyári váltógomb (zavart, hogy karcos volt a középső betét)
-előre a lökhárítóba két új facelift-es díszrács króm betéttel
-jobb oldali ajtóhatároló (picit kattogott)
-gyári alu tükörborítások (folyamatban)
-a bal oldalon egy új műanyag küszöb króm betéttel (karcos volt a beszállásoktól a króm betét)
-új gyári szőnyeg garnitúra
-ja, és megvan a B típusú kis rendszám is :-) (lehet, hogy végül a napellenzőn végzi)








Megmostam, kiporszívóztam, szőnyegtisztítószerrel megtisztítottam a csomagtartó kárpitot, letöröltem a port, édesanyámmal kimosattam a fejtámlán lévő huzatot, amire Alfa Romeo matrica van nyomtatva.
A kézifék bowden-t tartó műanyag pöcök megadta magát, gyors-kötözővel segítettem a bajon, most olyan, mint az új. Átnéztem a futómű alkatrészeket, valamint megszabadítottam a motor, ill. a váltó alját pár milliméternyi retektől.

Alfiban a gyári navis rádió megadta magát. Már télen ki-be kapcsolt menet közben, mára teljesen elromlott.
Új Bluetooth-os JVC rádió : 35.000,-
Gondoltuk legyen egy kis plusz hangzás is a "zenedobozban" ezért kapott egy erősítőt egy kábelozást, és egy mélyládát. 30.000,-
Sokáig nem élvezhettük az új lendkerék adta örömöket, mert ismét furcsa hangok jöttek a motortér felől. Vissza a szerelőhöz aki egyből tudta mit kell cserélni Alfin.
Új feszítő görgő + munkadíj : 23.000,-
Indulásnál erőtlen, rángatás, rázkódás érződött belül. Gyűjtögetés, tapasztalat szerzés, érdeklődés, hosszú keresgélés a neten, míg meg nem találtam a legkedvezőbb árkategóriát.
Kettős tömegű lendkerék : 60.000,- (rendkívüli akció)
Kuplung szett + kinyomó csapágy : 60.000,-
Munkadíj: 40.000,-
És az érzés, ahogy Alfit vezethetem felbecsülhetetlen. :)
Rögtön elrohantam ma reggel az autóval, mivel téli gumik voltak még rajta amikor tegnap megvettem. Csomagtartóba lapult viszont a gyári könnyűfém felni és rajtuk a nyári gumik. Eléggé el voltak kopva, de gondoltam még ezt a szezont kibírják. Hát, rosszul gondoltam. A 4-ből 2 szál szakadt volt így nem úsztam meg, hogy ne vegyek új gumikat. Így esett, hogy úgy esett, hogy kapott 4 új nyári gumit :)
