Blog
Ma készült pár fotó a szépülésről.... :) Lökhárító javítása, erről nincs fotó sajna... (a garázsos sztori után), és kap jó sötét fóliát hátra a kicsike, előlre pedig UV szűrőset :) izgi.... :))))))






miután ugy tünik ,h a viz és a mocsár nem barátunk ujjabb projekt indul utjára.
Készülödünk az év egyik legf off road talijára ami 3 nap önfeledt korlátok nélküli szorakozáááás! ez egy nagy kihivás gépnek és embernek egyaránt igy fel kell késziteni a vasat a megmérettetésre.
-hátso difi heggesztése,(parasztspeer)-erösitett stab rudak kemény szilentekkel
-hátso csapágy és szimeringek cseréje,vizhatlanitása.
-kardánok ,keresztek zsirzása vizhatlan zsirral.
-vezkerekek cserje
-vezérlés burkolat
-hastakaro
-szúrok relézése
-uj karbi felkendácsolása
-uj snoorkel
-fékek átvizsgálása(lesz fékem)
-elsö diffi cseréje vas házasra
-rántokötél
-
Az autót 2004 májusban láttam meg.
Az addig látott eladó GTV-khez képest nagyon jó állapotban volt .Kipróbálás nélkül megvettem. ár : 260.000 Ft
Addig volt csak minden szép amig ki nem fizettem és el nem indultunk haza.
Amikor elhoztam lábon kb: 200 km távolságból ,nem volt műszakija,csak a bal első fék fogott,akadt a váltó,nem húzott a motor,kotyogott a futómű,nem működött a világitás,az irányjelző és az
ablaktörlő.Persze este értünk haza és az eső is esett.
Sajnos ezek a tényezők csökkentik az ALFA GTV vezetési élményt de azért még maradt így is.
Az előző tulaj eljutott addig,hogy
körülbelül 2-3 évvel ezelött kilakatoltatta és lefényeztette.Kicserélte a tetőkárpitot.
Ettől kezdve garázsban állt. Ő Apu Nissanjával járt.Közben próbálta
több-KEVESEBB sikerrel rendbe hozni a
fennmaradó hibákat .Ez azt eredményezte hogy sikerült teljes káoszt
okoznia az elektromos rendszerben.De szerencsére nem javitotta tovább.
Javitva,(cserélve):ablaktörlő motor vezérlés,el. ablak,világitás,index,km óra
+összes műszer,duda,stb...
Felújitott futómű:gömbfejek (2), kormánygömbfejek (2),szilentek (2),
kerékcsapágyak (elöl),
Felújitott fékrendszer: féknyereg javitókészlet(4),főfékhenger(1),
gumifékcsövek (3),fékbetétek (4 garn)
Felújitott hengerfej:vezérműtengely (2),
szelepcsiszolás+ülés,hézagolás,pogácsák (8)Motortartó bak csere.
Javitott részben cserélt kipufogórendszer:hátsó dob csere,középsődob javitás.
Gyertya csere (4darab NGK),
gyertya kábel csere(5 darab),
elosztó pipa ,elosztó fedél csere.
Tetőkárpit csere.Termosztát csere.
Gumicsövek cseréje:fékvákum cső, benzincső,néhány hűtővízcső.
Kb. fél évet dolgoztam rajta hogy használható autó legyen.
2005. januárban leműszakizott .
A kaszni és a motor továbbra sem volt fényes állapotban a párom nem
szívesen tolerálta a hátsó ajtó hiányát.Sajnos itt elfogyott a lelkesedésem.
2005 márciusban Meghirdettem elkelt néhány nap alatt (remete tag vette meg)





Ma sikeres műszakin ment át a kicsike! juppiii
Hosszú tanakodás után beszereztem 5 liter Selenia Racingot. Hétvégén leszállítottam az autót régi szerelőmhöz, Hatvanba, olajcsere, vezérmű szíj csere, autó átvizsgálás futómű, fékek stb.. Némi nézelődés, ismerkedés után Karcsi bá rámondta az áment, vállalja ( Hurrá)
Ma jött a kicsit tanácstalan telefon,: hiányzik egy szíj a motorból. Gyorsan kiderült valaki ügyesen elspórolta a fogasszíjat a kiegyenlítő tengelyektől, természetesen pótolva lesz. A tengelyek kézzel szépen forognak, elvileg nem lehet gond velük. Láttam már némi buherált autót, de ezen elcsodálkoztam, főleg, hogy az egész autón a megkíméltség meg a szakszerű karbantartást lehetett látni...
( Közben megjelent a szemem előtt a $ jel, kiadási oldalon:(
Megtörtént az olajcsere,természetesen Selenia 20K.
Ma sok minden történt. Felraktam a GT-től vett 18-as Ronal papucsokat (végre egy felni ami felment a 4 dugattyús Brembo nyergekre, bár itt is csak pár mm-en múlott...), valamint felkerült egy Supersprint kipufogó rendszer is! Nagyon vad hangja lett tőle! :)
kicseréltem a balos ablakemelőt, és bezsíroztam a jobbost is! Lecseréltem a hátsó emblémát, és ellenőriztem a folyadékszinteket is. Kapott a kárpit és a szőnyegek egy tisztítást, valamint kicseréltem a géptető teleszkópokat is. Beszereltem egy USB portos Kenwood fejegységet is.





Doktor Csöri felírt egy injektortisztító kúrát. A legútóbbi posztban írtam, hogy beleöntöttem a tankba egy adag STP löttyöt. Na ma el is használtuk a nagyját. Elugrottunk kétszer Várpalotára (kivételesen nem a doktor bácsihoz, hanem családi ügyben), aztán megnéztük a zsámbéki romtemplomot, kávéztunk és nassoltunk az Üvegtigrisnél, csapattunk egyet a Pilis szerpentinjein Dobogókő felé, felmentünk Esztergomban a bazilikához, és átgurultunk Visegrádra is csavarogni egyet. A rossz hír az, hogy a visegrádi csavargásból semmi sem lett, mert idő közben ránkesteledett, és inkább visszaindultunk, a jó meg az, hogy egyelőre úgy néz ki, újra normális alapjárata van a Vasnak.
Ilyen autójavítást bármikor vállalunk. Azt hiszem, nyugodtan beszélhetek a kedvesem nevében is. :)
A képek sorrendben: Zsámbék, Tinnye kétszer, Esztergom, Visegrád.




