Blog
Pénteken elkocsikáztunk Szarvasra. 350 km, hét óra egy megállóval Székesfehérváron. Azaz mégse egyel, mert a Dunaföldvár - Kecskemét 52-es főúton több megálló is volt az út javítgatása miatt, összesen kb. 1 óra. A többi rész burkolata kritikán aluli, a legsötétebb balkán. Jellemzésnek elég hogy a hosszú sor elején egy traktor ment és senki sem előzte meg mert a tempója még épp tartható volt...
Csodálom az emberek türelmét...
Hazafelé kerülővel jöttünk Soltvadkert felé.
Szóval a Selenia.
Mint mindig nagyon jó buli volt most is, köszönet a szervezőknek.
A helyszín jó választás volt, bár a 4 csillaghoz kicsit furcsa volt a szálloda. (pl. nem volt hűtő/minibár, ami pl. a rendelet szerint kellene)
Szóval nem nyertünk, de nem is ezért mentünk.
Jó volt találkozni, beszélgetni a régi arcokkal.
Jó volt újra vak itinerrel navigálni.
Jó volt eltévedni és visszatalálni.
Jó volt számunkra idegen teljesen sík tájon kocsikázni.
Jó volt új dolgokat megismerni.
Összesen 941 km-t mentünk a három nap alatt. PHuBi zokszó nélkül teljesített, olajfogyasztás nem volt.












Mivel a főtengely szíjtárcsa elrepedt, ezért S.O.S-ben cserélni kellett.
Komplett alvázvédelmet kapott az autó, dobbetétek alá is.
Kicserélve-felszerelve, épp ideje volt már:-)
Peremek javítva és a felnik fényezve lettek a fényezőt 2 hónapig kellett hetente masszírozni telefonon de végre kész.




Az élet úgy hozta, hogy a Giulietta ment. Sajnálom :-(
Az autó technikailag legrosszabb állapotban levő pontja a kipufogó volt. A csatlakozásoknál volt vele probléma, mert nem tudtam rendesen letömíteni.
Rendeltem Alfisti-ről egy katalizátor és középdob szekciót. Beépítve némileg hangosabb lett az autó és kicsit más hangkaraktere lett. Mivel így kikerült belőle a folytás és szűkítés, ezért remélhetőleg minimálisan erősebb is lesz.
A csomag postaköltséggel és tömítő pasztával 222 EUR-ba került.





Eltelt 2 év, menetem 1 500 km-et azóta.... vizsgán átment ismét, de ha már Tímár Zoltán barátomék áttolták, gondoltam ezt+azt tegyünk rendbe.
Önindító problemo: az utóbbi időben, a behúzás el-elakadt, alacsonyabb akkufeszültségnél pedig már be sem húzott a blendix. Hát üdvözlöm a tervezőt aki a tűzfal oldalára benyomorította az önindítót, melynek a cseréje egy kisebb műtéttel ér fel, így sk nem vállaltam be. Zoliék cserélték fél napi munkával egy Stardaxra. Hát egész más lett az indítás. A gyári Bosch menthetetlen volt, mert félig le volt égve a tekercselése. Pöc-röff lett, egész más hanggal indul.
Jobb elől kopog: jobb elöl kátyúknál kopogott a futómű, ami kezdett zavarni. Lengökat + stabpálca csere. Gyári alkatrészek kerültek beszerelésre. A futás elcsendesedett, ez is pipa. Hol: AKH Árpád fejedelem útja.



Ideje volt egy szett új nyári guminak, Hankook Ventus s1 evo2 lett a választott a Ti felnikre. Ezzel egyúttal a felniket bevitettem az Otto Fuchs felnigyárba, hogy teljesen megújuljanak. Valamint rendeltem gyári felniközepeket is. Igen, én is látom, még egy szett kerékcsavarra is szükség lesz. :)
Hankook Ventus s1 evo2 235/40 R19 204000 Ft
Felni felújítás 40000 Ft
Felniközép 11500 Ft
Gumiszerelések (le/fel) 26000 Ft
Km: 171886


Csomi teló elkezdett gyengülni, így csere érett lett. 6éve cseréltem utoljára. Stabilus került bele, az a gyárija. Ez a jó mert visszacsillapit. Régen vettem olcsó utángyártottat, de az nem csillapit vissza. Felcsapódik, ki akarja tépni a zsanért. Ugyan az mint a gyári, csak nincs rajta alfa jel. Autodoc on vettem akcióba 6e/db áron+ szállítás. Fiat-ba darabja 15e lett volna.



Nos egy hete hogy nálam van Rozmár. Tettünk vele 1-2 kisebb nagyobb túrát, így most már írok róla pár sort. Mint ahogy már párszor írtam a diesel nem a szívem csücske, próbáltam elfogadni de mindíg inkább a benzin üzem felé húzott a szívem. (azért Rönét is szeretem) Tetszik hogy újra van értelme forgatni a motort, hogy nem fogy el 4000-tol. Tetszik hogy nyugodtan beindíthatom és ki-be pakolhatok anélkül hogy harmadik típusú tüdőrákot kapnék. Teszik hogy nem azt hallom hogy klek klekk kleee. ( Tudom... Tudom... Lenyűgöző 5 henger hang) A fogyasztása igazán kellemes csalódás számomra 50- 90-110 és 130 as temponál mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedve 11 literes vegyes fogyasztást sikerült elérni, csak pályán sikerült 10L. alá vinni. ( Röné is beveri a 10-11et... Bár őt nem kímélem ennyire) Ami szerintem egy ekkora motortól nagyon szép teljesítmény. Itt megis dölt az egyik állítás hogy ez a motor rengetegett eszik... Tény hogy nem 4 liter... De a fordulatszám nem is 1300 volt... Mint ahogy büszkén felrakta az egyik 59 dezsöke tulaj...
Természetesen ha kergetve van ez a szám gyorsan felszalad. Általában mindíg van 1-2 versenyző így néha nyomni kell egy entert. Aminap pl pont hajtottam fel a pályára( megengedett legnagyobb sebességgel) mikor egy passat elkezdett keringőzni mögöttem, mivel nem szerettem volna hogy miattam elkéssen ezért nyomtam egy entert. Nincs olyan gyorsulás érzet benne hogy a zacskó leszakad de amikor rá néz az ember mennyivel megy rá jön hogy itt már elkell engedni a gázt (és már a passat sem látszódik a tükörben) Hihetetlen de eddig nem volt olyan utam vele, ahol ne kezdtek volna el szándékosan provokálni... Kisebb Civic-ek, E36-ok, Volvo, vw-k, 1-2 Mercedes de még egy Dodge-os is be probálkozott és hát engem sem kell félteni, ha úgy van kedvem... a Dodge-os csúnyán megkúpolt... És igazából a Mercedes-ek is... Valójában esélyem sem volt ellenük, Pedig ez a forma nem ezt sugallja... Azt azért lekell írnom hogy ez sem egy verseny autó se nem sportautó ... De még csak nem is megy úgy mint ahogyan egy ilyen formától elvarná az ember. 200-tól mintha húznák vissza felé. Sajnos ez egy nagyon nehéz autó. És még egy negatívum: vezettem már jobb öszkerékhajtással rendelkező autot is, és ez az 59 re is igaz... Nem tudok úgy be repülni a kanyarokba mint anno a 155 Q4-el...(Amit viszont több embertől is hallottam már : ezt a motort vissza fogták hogy teljesíteni tudja a környezetvédelmi normákat. Egy sima motoroptimalizálással ugye szivó motorról beszélünk!! (chiptuning) 290 lóerőre növelhető... Egy ilyen csatacsipp után fürgébben mászik fel a mutató... YouTube-on is van pár videó ezekről... ) A sárga blistein és a piros einbach nagyon kellemes párost alkot, nem billeg nem libeg és az úthibákon sem veriszét a kasznit. A váltó áttétele is jobb mint a dieselé, (nem visít 40-nél). Bár itt mindenki az elölkaparós 1.75tbi-re esküszik (még az is aki egyiket sem hajtotta) én azt mondom aki ilyen típussal szemezik vágjon bele,aki nem akar annyit rákölteni az cserélje 8ezrenként a '' szar'' Seleniat, viszont aki szeret herdálni az nyugodtan rakja bele a Mannolt,Totalt,Xadot és rá ér 30000km.-ként cserélni, mivel "szerinte ki bírja az olaj"
Igen, az olaj mindíg kibírja. Csak a motor nem...
Palya rekordot nem fog dönteni a Hungaroringen de azért a 2.4 eket, 1.75 Tibiket kerülgetheti...









